W zestawieniu „The Forrester Wave™: Point Of Service, Q2 2012” opublikowanym przez niezależną firmę badawczą Forrester Research, Inc. w lutym br. rozwiązanie Microsoft Dynamics AX for Retail zostało uznane za lidera rynku rozwiązań do obsługi sprzedaży. Publikacja stanowi kolejną aktualizację dokumentu wydanego pod tym samym tytułem przez Forrester Research w czerwcu ubiegłego roku.
Dokument pokazuje, w jaki sposób różne systemy typu Point of Service (POS) pozycjonują się względem siebie, dostarczając wskazówek przy wyborze odpowiednich rozwiązań informatycznych spełniających indywidualne potrzeby firmy.
Zestawienie porównuje globalnych dostawców rozwiązań Point of Service, uszeregowanych według 70 kryteriów zgrupowanych w 3 główne kategorie:
- aktualna oferta oceniona na podstawie 47 kryteriów skupiających się na podstawowych i zaawansowanych funkcjonalnościach (w tym standardowe i dodatkowe możliwości Point of Sale, rodzaje transakcji, bezpieczeństwo oraz rozszerzone możliwości POS, takie jak mobilność, opcje back-office, architektura oraz adaptacja do rynków międzynarodowych),
- strategia przeanalizowana na podstawie 12 kryteriów (wizja i plan dalszego rozwoju produktu, zaangażowanie, strategia dotycząca serwisu i wsparcia, struktura cenowa i koszty rozwoju),
- pozycja na rynku oceniona na podstawie 11 kryteriów (w tym lokalizacja geograficzna, elastyczność wdrażania, zakres implementacji i podstawa instalacji).
Według Forrester Research rozwiązanie Microsoft Dynamics wyróżnia się dzięki „najbardziej imponującemu planowi rozwoju produktu, najskuteczniejszej integracji z sieciami społecznościowymi oraz mobilności, jak również najbardziej kompleksowemu podejściu do wielowalutowości. System zapewnia również największą konfigurowalność interfejsu użytkownika oraz potencjał pozwalający wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie klientów”.
– Cieszymy się, że nasze zaangażowanie w tworzenie rozwiązań dedykowanych branży retail zostało docenione – komentuje Janusz Małgorzaciak, ekspert rozwiązań ERP w dziale aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft. – Uplasowanie rozwiązania na pozycji lidera jest również wynikiem wprowadzenia na rynek nowej wersji systemu Dynamics AX 2012, w którym pojawiły się ważne zmiany funkcjonalne obejmujące obszar retail. Awans ten mobilizuje nas do dalszej pracy nad rozwojem systemów Dynamics, aby jeszcze lepiej spełniały oczekiwania naszych klientów, pomagając im dopasowywać się do dynamicznych zmian zachodzących na rynku i zwiększać produktywność – dodaje.
Forrester Research przeanalizował rozwiązania 10 czołowych dostawców IT, którzy zadeklarowali najwyższy dochód ze sprzedaży rozwiązań typu Point of Sale i Point of Service. Wszystkie rozwiązania zostały wymienione przez klientów z sektora retail w badaniach Forrestera co najmniej 10 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mogą wesprzeć przedsiębiorstwa z sektora retail prowadzące działalność na całym świecie.
Słowa kluczowe: aplikacje biznesowe, awans, Forrester Research, lider, Microsoft Dynamics