Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w I kwartale br. obroty na poziomie 97,5 mln zł, co oznacza wzrost r./r. o 12%. Segment modowy oferujący marki Top Secret, Troll i Drywash, urósł o 20% przede wszystkim w wyniku rozwoju sieci franczyzowej w kraju i za granicą oraz sprzedaży on-line. Grupa odnotowała jednak spadek osiąganej marży handlowej brutto.
O 12% do 97,5 mln zł wzrosły w I kwartale 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 41% i była niższa o ponad 3 p.p. od marży zrealizowanej
w analogicznym okresie 2012 r. „Po dobrym styczniu i lutym, w marcu sprzedaż nowej kolekcji była niższa od oczekiwanej, ponieważ klienci wstrzymywali się jeszcze od zakupów odzieży wiosennej. Odbiło się to na obniżeniu poziomu osiąganej marży brutto na sprzedaży, ale pozwoliło nam wyprzedać większość towarów z minionej kolekcji jesień–zima.” -podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. Poprawa obrotów Grupy to także efekt dynamicznie rozwijającej się sprzedaży realizowanej przez sklep internetowy. W I kwartale br. e-commerce zapewnił 7,6 mln zł przychodów, czyli o 64% więcej niż rok wcześniej.
W samym marcu Grupa odnotowała 33,5 mln zł przychodów, czyli o 1% mniej niż rok wcześniej. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w tym miesiącu wyniosła 45% i była niższa
o 1 p.p. od marży zrealizowanej w marcu 2012 r. W marcu sklepy on-line (działające w Polsce i na Ukrainie) osiągnęły 2,5 mln zł przychodów, co oznacza poprawę r./r. o 42%.
Sprzedaż artykułów pod markami Top Secret, Troll i Drywash w I kwartale br. wzrosła r./r. o 20% do 52 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 43% i była niższa o blisko 5 p.p. od ubiegłorocznej. W marcu obroty wyniosły 16,2 mln zł, czyli tyle samo co przed rokiem. Natomiast marża handlowa wyniosła 51%, co oznacza spadek o ponad 4 p.p. względem marca 2012 r. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2013 r. funkcjonowały punkty sprzedaży o łącznej powierzchni 38,2 tys. m2, co oznacza jej wzrost o 12,5% r./r.
W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w I kwartale br. wzrosły r./r. o 5% do 45,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 39% i była na poziomie ubiegłorocznej.
W samym marcu przychody tego segmentu wyniosły 17,3 mln zł i były o 2% niższe niż
w analogicznym okresie 2012 r. Szacunkowa marża handlowa sieci TextilMarket w tym miesiącu wzrosła natomiast r./r. o 1 p.p. do 40%. „Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w marcu następuje poprawa efektywności TextilMarketu. Modyfikujemy ofertę segmentu dyskontowego koncentrując się na wyrobach zapewniających nam wyższe marże. Zaczyna nam to już przynosić spodziewane rezultaty.” – stwierdził Kruszyński. Sieć TextilMarket na koniec marca składała się z 273 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,2 tys. m2, co oznacza 5,5% przyrost powierzchni handlowej r./r.
Słowa kluczowe: Marża handlowa, Redan, Sprzedaż artykułów, Textilmarket, wyniki finansowe, wzrost