Grupa FoodCare, producent BLACK, podczas konferencji prasowej z udziałem ambasadora marki Mike’a Tysona, zapowiedziała intensywną ekspansję na rynki zagraniczne. W czasie kilkudniowego pobytu w Polsce, Mike Tyson weźmie udział w kolejnej, unikatowej kampanii reklamowej promującej markę BLACK Energy. Dzięki współpracy FoodCare z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, już w czerwcu flotę PLL LOT „zasili” BLACK JET – obrandowany odrzutowiec latający
na europejskich rejsach.
Kolejna wizyta Mike’a Tysona w Polsce jest symboliczną inauguracją ekspansji marki oraz zapowiedzią planowanych działań reklamowych. Celebryta na zaproszenie FoodCare weźmie udział w nagraniu spotu telewizyjnego do kampanii BLACK Jet. Po raz pierwszy w kampanii reklamowej tej polskiej marki wykorzystany zostanie odrzutowiec. Już w czerwcu br. należący do Polskich Linii Lotniczych
LOT obrandowany marką BLACK Embraer 175 będzie obsługiwał pasażerów podróżujących
po Europie. W kampanii reklamowej BLACK za sterami „energetycznego odrzutowca” usiądzie Mike Tyson.
– Wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT oraz Mikiem Tysonem, wyjątkowym bohaterem
na pokładzie naszego rejsu, rozpoczynamy unikatową kampanię reklamową marki BLACK. Realizując najbardziej odważne pomysły, będziemy nadal zaskakiwać naszych konsumentów – powiedziała Paulina Włodarska-Grodzińska, Dyrektor Marketingu FoodCare.
– LOT chce być dziś energiczny, dynamiczny i elastyczny, a przede wszystkim bardzo skuteczny,
jak dobry bokser – mówi Dariusz Pietrzak, Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Handlowych w PLL LOT.
– Chcemy zaskakiwać i przyciągać uwagę – zmieniamy się dynamicznie nie tylko wewnątrz organizacji – otwieramy się na masę nowych projektów i tę dynamikę chcemy zamanifestować także na zewnątrz – stąd ta „energetyczna współpraca” z Mike’ Tysonem i firmą FoodCare.
Ogólnopolska kampania z udziałem sportowca wystartuje już 24 maja. Jednym z jej elementów będzie specjalna akcja konsumencka, w której fani BLACK będą mogli wygrać lot na egzotyczną wyspę. To już trzecia odsłona kampanii reklamowej z udziałem Mike’a Tysona. Ambasador marki wystąpił wcześniej w dwóch spotach promujących markę BLACK Energy: „BLACK & WHITE ROOM”
oraz „BLACK SERVICE”.
Napój energetyczny BLACK jest dostępny od 2011 roku. W niespełna 1,5 roku od rynkowego debiutu marka zyskała szerokie grono sympatyków, stając się najpopularniejszym napojem energetycznym
w kraju. W 2012 roku sprzedanych zostało łącznie 100 mln puszek BLACK[1]. Z udziałami rynkowymi
na poziomie 13,8 proc. pod względem ilościowym w litrach oraz 16,7 proc. pod względem ilościowym w sztukach[2], brand BLACK Energy wyprzedza obecnie wszystkich rynkowych konkurentów. Napój dostępny jest w ponad 30 krajach. Grupa FoodCare zapowiada intensywną ekspansję zagraniczną
w 2013 roku i rozszerzenie dystrybucji BLACK o kolejne rynki.
– Marka BLACK Energy, będąc rynkowym liderem, wielokrotnie zaznaczyła już swoją pozycję
na rodzimym rynku. Po raz kolejny rozwijamy skrzydła. Naszym celem na najbliższy czas jest rozszerzenie dystrybucji BLACK Energy i obecność na kolejnych kilkunastu rynkach. Celem długoterminowym – zdystansowanie globalnego lidera również za granicą – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes Zarządu firmy FoodCare.
BLACK Energy Drink jest – obok BLOW i N’GINE – trzecim napojem energetycznym w portfolio Grupy FoodCare – producenta również takich marek, jak: Gellwe, FRUGO, Fitella czy 4MOVE. Firma Wiesława Włodarskiego posiada obecnie 22,7 proc. udziału w rynku energetyków[3], będąc jednocześnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce. Według danych Nielsen krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 772 mln PLN i rośnie w tempie 6,4 proc. rocznie[4].
Spotkanie prasowe odbyło się w Pure Sky Club. Limuzyny dla Mike’a Tysona zapewniła firma High Level Service.
[1] Dane własne FoodCare
[2] FoodCare za Nielsen, dane Total Polska bez dyskontów, MAR 2013
[3] FoodCare za Nielsen, dane Total Polska bez dyskontów, MAR 2013. Udziały ilościowe w sztukach. BLACK (16,7 proc.), N’GINE (4,7 proc.), BLOW (1,3 proc.)
[4] FoodCare za Nielsen, dane Total Polska
Słowa kluczowe: black, Grupa FoodCare, lot, Pure Sky Club, Spotkanie prasowe