Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w maju br. obroty na poziomie 37,8 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 5%. Miniony miesiąc pod względem sprzedaży był udany głównie dla segmentu dyskontowego. Obroty sieci TextilMarket rosły dwukrotnie szybciej od przyrostu powierzchni handlowej.
O 5% do 37,8 mln zł wzrosły w maju obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Powierzchnia handlowa całej sieci należącej do Grupy oferującej odzież
w sklepach pod markami Top Secret, Troll i Drywash oraz w sieci dyskontowej TextilMarket, zwiększyła się r./r. o 7% do 99,8 tys. m2. Narastająco przez pierwsze pięć miesięcy br. łączne przychody Grupy poprawiły się r./r. o 8% i wyniosły 173,3 mln zł.
„W ramach Grupy systematycznie notujemy poprawę obrotów. Maj był szczególnie udany dla sieci dyskontowej, gdzie uzyskaliśmy dwukrotnie większą dynamikę przychodów niż powierzchni handlowej. To pozytywny efekt prowadzonej przez nas optymalizacji struktury sprzedaży TextilMarket, w ramach której koncentrujemy się konstruowaniu oferty opartej o najbardziej preferowane przez naszych klientów artykuły.” – podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.
Obroty sieci TextilMarket wyniosły w maju 20,8 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 6%. W tym czasie powierzchnia handlowa tego segmentu zwiększyła się o 3%. W ujęciu narastającym od stycznia do maja sprzedać w dyskontach zapewniła 86,6 mln zł, czyli o 4% więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.
W segmencie modowym obroty w maju 2013 r. wzrosły o 4% r./r. i wyniosły 17,0 mln zł. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia sklepów była o 12% większa niż rok wcześniej. Narastająco przez pierwszych pięć miesięcy sprzedaż odzieży pod markami Top Secret, Troll i Drywash przyniosła
86,7 mln zł, co oznacza wzrost o 12% r./r.
„Pomimo wzrostu, zrealizowana w maju sprzedaż w segmencie fashion jest obarczona nadal nie do końca sprzyjającą zakupom letniej oferty pogodą oraz kumulacją aż 4 dni świątecznych wolnych od handlu.” – powiedział Bogusz Kruszyński
Słowa kluczowe: maj, obroty finansowe, Redan, segment, Textilmarket