Spółka Open Life TU Życie S.A. funkcjonuje w oparciu o treść „Kodeksu etyki i zasad postępowania w biznesie”. Jest to zbiór zasad i norm, które wytyczają sposób prowadzenia biznesu na rzecz właściwego oferowania produktów ubezpieczeniowych i obsługi klienta. W dokumencie zostały zdefiniowane zachowania etyczne i nieetyczne.
Zdefiniowaliśmy to, do czego aspirujemy kolektywnie jako Spółka oraz czego oczekujemy od siebie osobiście – mówi Izabela Śliwowska, wiceprezes Open Life. Nasz Kodeks oparty jest na kluczowych wartościach, którymi kierujemy się w codziennych poczynaniach – dodaje.
Najważniejsza część Kodeksu dotyczy tzw. codziennej odpowiedzialności w zachowaniu pracowników. Zarząd, jako lider mający dawać przykład swoim pracownikom, daje narzędzie przypominające o tym, co jest nadrzędnym celem w pracy osób w spółce: działania dla dobra klienta.
Jak mówi Krzysztof Bukowski, prezes Open Life: zdajemy sobie sprawę, że nasz sukces i reputacja
nie zależą wyłącznie od jakości produktów lecz w znacznym stopniu także od tego, w jaki sposób prowadzimy naszą działalność. Każdy z nas jest reprezentantem marki Open Life i powinien służyć dobrym przykładem, mając w ten sposób swój osobisty udział w budowaniu dobrego imienia firmy. Kodeks opisuje m.in., w jaki sposób spółka winna odnosić się do innych prowadząc działalność zawodową oraz zawiera informacje o tym, jak znaleźć pomoc w razie wątpliwości w kwestiach etycznych.
Pracownicy pomagają Dzieciom
Open Life nie musi odgórnie mobilizować swoich ludzi do działań mających na celu pomoc innym;
już w zeszłym roku z inicjatywy pracowników ruszył w firmie program CSR. W ramach tej inicjatywy spółka cyklicznie organizuje pomoc dla podopiecznych Domu Dziecka Nr 2 im. Janusza Korczaka
w Warszawie. Dom przy u. Jaktorowskiej 6 to miejsce, do którego w 1912 r. Janusz Korczak – jako dyrektor Domu Sierot – wprowadził 85. Dzieci – sierot.
Open Life przekazuje środki na zakup podstawowych rzeczy potrzebnych placówce
do funkcjonowania. Najcenniejszym elementem współpracy z Domem Dziecka jest jednak ten, kiedy to sami pracownicy z własnych kieszeni zbierają fundusze dla dzieci na konkretny cel. Do tej pory pieniądze z tej części zostały wykorzystane m.in. na zakup artykułów szkolnych dla dzieci oraz
na osobiste kosmetyki dla nich.
Open Life był jednym z głównych sponsorów wydarzenia, które odbyło się niedawno z okazji Dnia Dziecka. Wychowankowie z Domu Dziecka bawili się prawie cały dzień na torze kartingowym, wykorzystując maszyny do granic możliwości. Po zabawie na torze Dzieci mogły podziwiać pokazy umiejętności zawodowych rajdowców i akrobatyki na motocyklach; później same miały okazję przejechać się maszynami prezentowanymi przez zawodowców: samochodami driftowymi, rallycrossowymi, motocyklami itp. Impreza zakończyła się pod znakiem uśmiechów na twarzach dzieci.
Pracownicy spółki angażują się także w sportowe przedsięwzięcia. Ostatnio w Warszawie odbył się Pierwszy Bieg Firmowy – charytatywna sztafeta dla firm, w której nie mogło zabraknąć Open Life. Firma zebrała 3 czteroosobowe drużyny, które pobiegły wraz z innymi uczestnikami imprezy
aby pomóc w leczeniu 4-letniej Ali z Wrocławia. Dochód z imprezy przeznaczony zostanie na operację ratującą jej nóżkę przed amputacją.
Słowa kluczowe: Etycznie, Izabela Śliwowska, klient, Krzysztof Bukowski, open life