Grupa Kapitałowa Grupa Żywiec S.A. opublikowała dziś na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie śródroczny raport finansowy.
Najważniejsze informacje:
- Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży 1.69 mld zł
- Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 117 mln zł
- Wzrost eksportu o 12 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2012 r.
Komentarz:
W pierwszym półroczu 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Grupa Żywiec S.A. przekroczyły 1 686 mln zł a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 117 mln zł. Poziom wypracowanego skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej był taki sam jak w pierwszym półroczu 2012 r., pomimo niekorzystnej pogody – szczególnie w pierwszym kwartale roku – i utrzymującej się trudnej sytuacji ekonomicznej, skutkującej spadkiem siły nabywczej konsumentów.
– Biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową i makroekonomiczną, a także niekorzystną pogodę w pierwszym kwartale tego roku, wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszej połowie 2013 r. są satysfakcjonujące. Dobrze sobie radzą nasze kluczowe marki – Żywiec, Warka i Tatra, które zwiększyły swój udział w rynku. Rosnącą popularnością cieszą się też piwa specjalne Grupy Żywiec m.in. pszeniczny Paulaner i Warka Radler, dostępna w smakach cytrynowym i jabłkowym, która jest najlepiej sprzedającym się piwem w tym segmencie w Polsce – powiedział Xavier Belison, Prezes Zarządu Grupy Żywiec.
Wzrosła również sprzedaż piw Grupy Żywiec za granicą. Po 15 proc. wzroście w 2012 r., w pierwszej połowie 2013 r. eksport wzrósł o kolejne 12 proc. Grupie Żywiec udało się także zdobyć nowe rynki zbytu takie jak Korea Południowa, Tajwan, Szanghaj a także Irak i Chiny.
– Rok 2013 nie będzie łatwy dla branży piwowarskiej ze względu na m.in. późne rozpoczęcie sezonu w wyniku długiej zimy, brak masowych imprez sportowych o skali Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i utrzymującą się trudną sytuację gospodarczą. Wprawdzie ekonomiści wróżą jej lekką poprawę, ale jej pierwsze oznaki raczej nie wpłyną na wyniki branży w tym roku, dla której szczyt sezonu to okres letni. W drugiej połowie roku Grupa Żywiec będzie nadal koncentrować się na wzmacnianiu kluczowych marek, poprawie efektywności w firmie oraz dostosowywaniu oferty do potrzeb klienta i konsumenta – dodaje Xavier Belison.
Słowa kluczowe: branża piwowarska, dominacja, grupa żywiec, wyniki finansowe, żywiec