Interaktywnie.com z Grupy Money.pl publikuje kolejny raport branżowy. Tym razem redakcja serwisu przyjrzała się e-mail marketingowi. Bezpłatny raport, zawierający wyniki badania blisko 1300 internautów, dostępny jest na stronach serwisu.
Nikt nie lubi spamu, a to dla marketerów zajmujących się e-mail marketingiem największy wróg, z którym muszą się mierzyć o zainteresowanie internautów. Interaktywnie.com przepytało na przełomie lipca i sierpnia 1287 internautów, jak wygląda e-mail marketing od strony jego odbiorców. Czy adresaci takich przesyłek nastawieni są do nich pozytywnie, czy negatywnie? I przede wszystkim – czy taka forma dotarcia do klienta naprawdę działa.
Co szesnasta złotówka wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy. Tak wynika z raportu AdEx publikowanego cyklicznie przez IAB Polska i PwC. Sześcioprocentowy udział w całym, internetowym torcie reklamowym oznacza, że w sumie na ten typ marketingu w ubiegłym roku wydane zostały nieco ponad 132 miliony złotych. Pierwszy raz od pięciu lat branża zanotowała więc spadek przychodów.
Wydatki na e-mail marketing w Polsce
2007 45 mln zł
2008 73 mln zł
2009 82 mln zł
2010 95 mln zł
2011 132 mln zł
2012 128 mln zł
źródło: szacunkowe obliczenia Interaktywnie.com na podstawie raportów IAB Polska i PwC
Jednak to wcale nie oznacza, że jest w odwrocie. Wręcz przeciwnie – jak wynika z badania firmy Gemius dziś 98% polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną. I nic nie wskazuje na to, żeby w miało się to zmienić.
POBIERZ PEŁNY RAPORT INTERAKTYWNIE.COM: E-MAIL MARKETING
Z jednego adresu e-mailowego korzysta tylko 20% uczestników badania. Z dwóch – 32%, z trzech – kolejne 25%, a z czterech lub więcej – aż 23% ankietowanych. Prywatną korespondencję prowadzimy najczęściej przez Gmail (50%), pocztę WP (34%) lub Onetu (30%). Dodatkowo, co trzeci uczestnik ankiety korzysta jeszcze z poczty w domenie służbowej.
Badani przez Interaktywnie.com internauci deklarują, że w ich skrzynkach co tydzień lądują dziesiątki e-maili o charakterze reklamowym, bądź reklamy zawierających. Tylko co dziesiąty badany przyznaje się do odbierania zaledwie kilku takich maili co tydzień. Inne wnioski z badania można znaleźć w raporcie. Za miesiąc Interaktywnie.com opublikuje kolejny raport dotyczący branży marketingowej.
Słowa kluczowe: e-mail, internauci, marketing, money.pl, raport