easyJet, największy przewoźnik lotniczy w Wielkiej Brytanii i najważniejszy operator sieci transportu lotniczego w Europie, oraz Amadeus, wiodący partner technologiczny dla globalnej branży turystycznej, ogłosiły dzisiaj wprowadzenie unikalnych ulepszeń systemowych. Umożliwią one biurom podróży na całym świecie rezerwację biletów i usług przewoźników niskokosztowych w kilku etapach za pośrednictwem tego samego procesu rezerwacji, który jest stosowany przez tradycyjne linie lotnicze, niezależnie od preferencji w zakresie dystrybucji.
easyJet jest pierwszym przewoźnikiem typu light ticketing w systemie Amadeus, co pozwoli mu usprawnić sposób, w jaki biura podróży uzyskują dostęp, rezerwują i świadczą usługi przy sprzedaży jego lotów. Szacuje się, że usprawnienie spowoduje wzrost liczby rezerwacji dokonywanych za pomocą nowych funkcjonalności do wyceny, sprzedaży i rezerwacji biletów, które oferują te same możliwości tradycyjnym czy flagowym przewoźnikom.
Po raz pierwszy tradycyjne procesy dotyczące zakupów, rezerwacji i back-office będą w czasie rzeczywistym zintegrowane z taryfami i pełną ofertą usług dodatkowych dzięki połączeniu XML easyJet z systemem Amadeus. Umożliwi to biurom podróży, w tym korporacjom i firmom zarządzającym podróżami, które korzystają z systemu Amadeus, lepszy dostęp do bogatych zasobów easyJet niż dotychczas.
Najważniejsze możliwości dla biura podróży to:
- Większa elastyczność: agenci mogą teraz posługiwać się standardowymi przepływami informacji o cenach oraz modyfikować numery referencyjne rezerwacji (PNR) easyJet dotyczące biletów i usług, tak jak robili to przy rezerwacji u tradycyjnych linii lotniczych.
- Pełna integracja mid- z back-office oraz raportowanie sprzedaży: rezerwacje easyJet będą w pełni zintegrowane z wewnętrznym i zewnętrznym raportowaniem biur podróży, co ułatwi wystawianie numeru biletu, który będzie działał jako lokalizator w trakcie realizacji całego procesu i uczyni go prostym w obsłudze dla agentów. Oznacza to, że przystosowanie systemów back-office przebiegnie bardziej wydajne i dokładnie oraz w ten sam sposób, co u przewoźników oferujących pełną obsługę.
- Dostępność i przepływ informacji: biura podróży mogą teraz uzyskać dostęp do zasobów easyJet za pomocą standardowego modułu Neutral i Schedule Availability wyświetlanego na jednym ekranie, tak jak w przypadku innych linii lotniczych.
„Celem easyJet jest zapewnienie wydajności biurom podróży i ich klientom korporacyjnym poprzez ułatwienie wyszukiwania, rezerwacji i sprzedaży lotów easyJet. Efektywna współpraca z agentami turystycznymi jest dla nas kluczowa w kwestii realizacji strategii obsługi wydajniejszego rynku podróży biznesowych. Nasza decyzja dotycząca przejścia na przewoźnika typu light ticketing w ramach Amadeus jest kluczowym krokiem w adaptacji biur podróży do rozwiązań i dokonywaniu przez nie rezerwacji” – skomentował Andrew Hodges, Director for Sales, Distribution and Business, easyJet.
„Współpracujemy z easyJet już od 2007 roku i z ogromną przyjemnością obserwujemy, jak nasza udana relacja przynosi korzyści dla rynku biur podróży. Poprzez wzmocnienie i ujednolicenie procesu przepływu rezerwacji dla przewoźników light ticketing, agenci będą mogli przetwarzać rezerwacje bardziej efektywnie, co spowoduje ich większą adaptację do systemu. Jest to kolejny przykład na to, jak Amadeus współpracuje z liniami lotniczymi i biurami podróży, aby dostosować swoje rozwiązania do ich specyficznych potrzeb” – powiedział David Doctor, Head of Distribution Marketing, Amadeus.
easyJet był pierwszym przewoźnikiem LCC, który w 2007 roku połączył się z Amadeus poprzez XML. Obecnie ponad 65 tanich i hybrydowych linii lotniczych ma możliwość dokonywania rezerwacji w systemie Amadeus za pośrednictwem XML lub standardowych rozwiązań do dystrybucji, a liczba tanich rezerwacji wzrosła w pierwszej połowie 2013 roku o blisko 26%.
[1] ‘Light ticketing’ to ewolucja w kwestii bezbiletowego dostępu, oferowana tanim i hybrydowym przewoźnikom, która pozwala ujednolicić przepływ pracy w biurach podróży (dostępność/ceny/rezerwacje/finalizowanie transakcji/raportowanie) poprzez wprowadzenie wirtualnego numeru biletu.
Słowa kluczowe: amadeus, Andrew Hodges, David Doctor, Director for Sales, EasyJet