Żywiec nieustannie udowadnia, że plastyczność i wieloznaczność języka polskiego stanowi ogromny potencjał do zabawy słowem. Przekonać można się o tym w rozpoczętej właśnie aktywacji marki – Żywcem dopełnij, pozwalającej stawić czoła językowym łamigłówkom i wyjść poza słowne schematy. Na zwycięzców czekają nagrody, które dopełnią marzeń.
W kolejnej już odsłonie słownych potyczek uczestnicy konkursu Żywcem dopełnij mają za zadanie tworzyć dopełniacze. Co to takiego? To zabawne, często nonsensowne dwuwersy, w których jeden element wyznacza cel, a drugi stanowi jego dopełnienie i podpowiada, co można zrobić,
aby go osiągnąć. Zaczynają się one od „Aby”, „Żeby”, „Jeśli”, lub „Gdyby”. Przykładowo: „Żeby walczyć o nagrodę, z Żywcem w słowną rusz przygodę”.
Czemu służą dopełniacze? Pozwalają przełamać językową rutynę, zmierzyć się z wbrew pozorom niełatwą formą oraz wyzwolić własną kreatywność. W zabawie poza finezją i gotowością łamania lingwistycznych schematów liczą się pasja i chęć działania, które uczestnicy zawrą w konkursowych hasłach.
Na głodnych językowych wyzwań każdego dnia na stronie www.zywiec.com.pl czekają nowe zadania. Codziennie najlepszy dopełniacz nagradzany jest iPadem Air. Autor hasła tygodnia otrzyma 10 tysięcy złotych na realizację swojego marzenia. Dodatkowo, codziennie wyróżnionych zostanie pięć haseł, których twórcy zdobędą kartę podarunkową do salonów Empik o wartości 100 złotych oraz wyjątkową szklankę marki Żywiec. Najbardziej nietuzinkowych, pomysłowych i odważnych dopełniaczy będzie poszukiwać i nagradzać jury w wyjątkowym składzie: Mela Koteluk, Marek Raczkowski oraz Maciej Stuhr. Również oni będą tworzyć konkursowe zadania – wskażą początek hasła, a uczestnik będzie musiał je dopełnić. Każdy z jurorów jest znany ze słownych eksperymentów, ekspresji i poczucia humoru. Otwartość, gotowość mierzenia się z wyzwaniami i determinacja w realizacji celów są ich znakami rozpoznawczymi. Bez wątpienia tak doborowy skład jury to gwarancja zmagań na wysokim poziomie.
„Zabawa słowem od lat towarzyszy marce Żywiec i jest jej znakiem rozpoznawczym. Staramy się doceniać tych, którzy także lubią bawić się konwencją i szukać nowych treści. W kolejnej już odsłonie naszych potyczek z językiem polskim zależy nam także na tym, aby oprócz słownego kunsztu docenić pasję i zaangażowanie uczestników oraz ich chęć sięgania po nowe możliwości” – mówi Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.
Prowadzona akcja stanowi kontynuację kampanii reklamowej rozpoczętej w październiku 2013 roku promującej nową szklankę marki Żywiec. W powstałym wówczas spocie informowano o niezwykłych walorach szkła zaprojektowanego tak, aby dopełniać smak piwa. W kolejnej odsłonie marka podkreśla, że Żywiec nie tylko dba o kulturę picia piwa, ale również wspiera swoich konsumentów w spełnianiu ich marzeń. Aktywacja Żywcem dopełnij ma zapewnione wsparcie w telewizji i internecie. Spot reklamowy uzupełniono o informacje o konkursie oraz przygotowano dedykowaną kampanię interaktywną. Dodatkowo, w sklepach pojawiły się limitowane opakowania z kontekstowymi dopełniaczami oraz materiały POS.
Dla marki Żywiec pracują: działania z zakresu ATL – agencja DDB, z zakresu BTL – Men at Work.
Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.
Szczegółowe informacje na temat aktywacji znajdują się na www.zywiec.com.pl.
***
Grupa Żywiec S.A. to największy pracodawca w branży piwnej, zatrudniający prawie 5000 osób i jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Firma jest spółką zależną w Grupie Heineken, największego producenta piwa w Europie i rocznie sprzedaje 11,5 mln hektolitrów piwa warzonego
w pięciu browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju, Spółka oferuje prawie 30 różnych piw kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z największych polskich piw eksportowych (obecne dzisiaj w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najważniejszych marek spółki należą też Heineken, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Guinness i Kilkenny) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Warka Radler). Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl
Żywiec to jedna z największych marek w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko
w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.
Dodatkowych informacji udziela:
Anetta Gołda, Grupa Żywiec, Brand PR Manager, tel.: 22 537 62 09, kom. 515 215 793, e-mail: [email protected]
Karolina Hasińska, TBWA PR, Senior Account Executive, tel. 22 457 06 80, kom. 604 965 325, e-mail:
[email protected]
Słowa kluczowe: Grupia Żywiec, jezyk, marzenia, spełnienie