Warszawa, 22 stycznia 2014 – Zgodnie z ustawą o systemie informacji w ochronie zdrowia, od 1 sierpnia 2014 r. każda placówka medyczna zobowiązana będzie do wdrożenia systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Oznacza to, że wszystkie dokumenty generowane przez szpitale, kliniki czy inne placówki medyczne będą musiały zostać zdigitalizowane i zarchiwizowane w postaci cyfrowej. Z pewnością jest to wyzwanie dla tego typy instytucji – zarówno pod względem proceduralnym, jak i z perspektywy wyposażenia placówek oraz ich pracowników w proste i łatwe w obsłudze narzędzia do skanowania różnego rodzaju dokumentów.
Spełnienie obowiązku digitalizacji wszelkich dokumentów medycznych, zgodnie z wymogami ustawy, będzie wyzwaniem dla instytucji każdej wielkości – począwszy od dużych szpitali, przez mniejsze ośrodki zdrowia i prywatne kliniki, a kończąc na indywidualnych praktykach lekarskich. Dokumentów, które będą musiały istnieć w postaci elektronicznej jest mnóstwo – wystarczy wymienić karty pacjenta, wyniki badań czy elektrokardiogramy.
„Digitalizacja dokumentów, również w służbie zdrowia, w dłuższej perspektywie czasu przyniesie placówkom medycznym wiele korzyści. Personel medyczny będzie miał natychmiastowy dostęp do wszelkiej dokumentacji dotyczącej pacjentów – będzie w stanie błyskawicznie wyszukać pożądane informacje dotyczące np. przebiegu leczenia. Dobrze zaplanowane i zarządzane archiwum gwarantuje porządek oraz bezpieczeństwo dokumentów dzięki hierarchizacji dostępu. Nie możemy zapominać również o oszczędnościach, które pojawią się z czasem – wynikających głównie z zaoszczędzonego na przeglądaniu papierowych archiwów czasu pracy” – mówi Klaus Schulz, Manager Product Marketing EMEA w PFU Imaging Solutions.
Proces digitalizacji wymagał będzie zapewnienia placówkom medycznym rozbudowanej infrastruktury, do której musimy zaliczyć urządzenia storage’owe, serwery, oprogramowanie służące archiwizacji i przeglądaniu dokumentów oraz urządzenia, z którymi kontakt będzie miał cały personel medyczny – skanery. Bardzo ważne, aby właśnie te ostanie były proste i intuicyjne w obsłudze. Wbrew pozorom wdrożenie systemu pozwalającego na digitalizację może być trudniejsze w mniejszych placówkach niż w dużych szpitalach. Przykładowo, w prywatnej klinice wskazane jest, aby każdy gabinet wyposażyć we własny skaner, z którego będzie korzystał urzędujący w nim lekarz – tym samym będzie musiał przejść odpowiednie szkolenie. W ofercie skanerów Fujitsu są urządzenia, których obsługa ogranicza się do umiejscowienia dokumentu w podajniku oraz przyciśnięcia jednego przycisku. W roli tego typu terminali doskonale sprawdzą się skanery Fujitsu z serii fi-, np. modele fi-7180 i fi-7160 lub ScanSnap, np. lub ScanSnap iX500 czy nowy bezdotykowy ScanSnap SV600. Ich atuty to niezwykle prosta, intuicyjna obsługa, łatwa integracja z systemami Windows i oraz niewielkie rozmiary, które są szczególnie ważne w małych gabinetach lekarskich.
Digitalizacja dokumentów w służbie zdrowia to ogromne wyzwanie dla polskich placówek medycznych. Osoby zarządzające tego typu instytucjami muszą potraktować je jednak nie w kategorii niepotrzebnego obowiązku, jaki wynika z prawa – powinny dostrzec możliwości usprawnienia pracy personelu medycznego oraz długofalowe oszczędności płynące z digitalizacji fizycznych dokumentów.
O firmie PFU
Firma PFU Limited, część korporacji Fujitsu Limited (Japonia), zajmuje się projektowaniem, produkcją i dystrybucją skanerów marki Fujitsu na całym świecie. PFU jest globalnym dostawcą rozwiązań IT, zajmującym się również projektowaniem, produkcją i sprzedażą sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych oraz oprogramowania dla firm. PFU dysponuje bogatą ofertą profesjonalnych skanerów do użytku osobistego, biurowego, do pracy w grupach roboczych oraz produkcji wysokonakładowej i jest jednym z wiodących globalnych producentów skanerów. Firma PFU jest obecna w branży od ponad 25 lat i notuje coroczne obroty w wysokości 1 miliarda dolarów. www.pfu.fujitsu.com/en/
PFU Imaging Solutions Europe Limited zajmuje się marketingiem i sprzedażą skanerów marki Fujitsu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA). To europejskie przedsiębiorstwo założone w Wielkiej Brytanii w 1981 roku, posiada filie w Niemczech i we Włoszech.
www.fujitsu.com/emea/products/
Kontakty z PFU dla mediów
Sabine Holocher
PR Specialist EMEA
PFU Imaging Solutions GmbH
Tel. +49 (0) 89 323 78-0
Fax +49 (0) 89 323 78-100
PFU Imaging Solutions PFU Imaging Solutions GmbH PFU Imaging Solutions S.p.A.
Europe Limited
Hayes Park Central Frankfurter Ring 211 Via Nazario Sauro, 38
Hayes End Road 80807 Munich 20099 Sesto San Giovanni (MI)
Hayes Middlesex UB4 8FE Germany Italy
England Tel. +49 (0) 89 32378-0 Tel. +39 02 26294.272
Tel. +44 (0) 20 8573 4444 Fax +49 (0) 89 323 78-100 Fax +39 02 26294.201
Fax +44 (0) 20 8573 2643 [email protected] [email protected]
[email protected] www.fujitsu.com/emea/products/de/ www.fujitsu.com/emea/products/it/
Monday PR Monday PR
Adam Kozłowski Krzysztof Rygiel
Tel: +48 728 926 196 Tel: +48 784 631 493
[email protected] [email protected]
http://mondaypr.pl/ http://mondaypr.pl/
Copyright 2013 PFU Imaging Solutions Europe Limited. Wszystkie prawa zastrzeżone. Nazwa oraz logo PFU są znakami towarowymi stanowiącymi własność PFU Limited. Nazwa oraz logo Fujitsu są znakami towarowymi stanowiącymi własność Fujitsu Limited. Wszystkie inne użyte znaki towarowe są własnością swoich odpowiednich właścicieli. Stwierdzenia użyte w tekście dotyczą konkretnych warunków i okoliczności i nie mają na celu dawać domniemanej gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu. Firma PFU Imaging Solutions Europe Limited zastrzega sobie prawo do zmiany w dowolnym momencie i bez powiadomienia powyższych stwierdzeń, usług, produktów oraz towarzyszących im gwarancji i specyfikacji dotyczących funkcjonowania.
Słowa kluczowe: digitalizacja, dokument, instytucja, placówka, Polska