Narastająco w całym 2013 r. szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket wyniosły 465,5 mln zł, co oznacza 6,4% wzrost r./r. Dynamika przychodów w segmencie dyskontowym oraz fashion była na podobnym poziomie. W samym grudniu obroty Grupy były nieznacznie niższe niż rok wcześniej.
„Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia ponad 6% wzrostu obrotów mimo utrzymania powierzchni handlowej na niezmienionym poziomie. Oznacza to uzyskanie lepszej sprzedaży w sklepach porównywalnych. To efekt optymalizacji oferty w sieci dyskontowej TextilMarket. Także w segmencie modowym widoczne już były efekty prowadzonych działań optymalizacyjnych w zakresie struktury sieci handlowej oraz dostosowania asortymentu do oczekiwań klientów.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. – „Liczymy na dalszą poprawę sprzedaży i efektywności
w bieżącym roku”.
Narastająco przez 12 miesięcy 2013 r. przychody Grupy Redan wyniosły 465,5 mln zł, czyli 6,4% więcej niż rok wcześniej. W samym grudniu łączne obroty sięgnęły 54,8 mln zł i były o 1% niższe niż rok wcześniej. Na koniec minionego roku powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. m2, co oznacza poziom analogiczny do końca grudnia 2012 r.
Sieć TextilMarket w grudniu osiągnęła obroty w wysokości 28,3 mln zł, czyli o 2,6% większe niż przed rokiem. Sprzedaż od stycznia do grudnia 2013 r. wyniosła 238,8 mln zł i była wyższa o ok. 6,7% r./r. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec grudnia składała się z 279 sklepów o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, czyli dokładnie tyle samo co w grudniu 2012 r. „Rok 2013 nie był najszczęśliwszy dla handlu odzieżą z uwagi na długą zimę i ciepłą jesień, co zahamowało sprzedaż na przełomie sezonów. Pomimo tego TextilMarket zrealizował plany obrotu i marży z nawiązką. W 2014 roku w sieci dyskontowej rozpoczniemy kilka ciekawych projektów, które zapewnią nam dalszą poprawę efektywności sprzedaży.” – podkreślił Bogusz Kruszyński.
„W segmencie fashion w minionym roku kontynuowaliśmy działania optymalizacyjne, których pełne efekty będą osiągane w bieżącym roku. Przeprowadziliśmy restrukturyzację sieci handlowej, gdzie
w miejsce nierentownych placówek zostały otwarte nowe w perspektywicznych lokalizacjach. Spodziewamy się, że w 2014 r. wszystkie kanały sprzedaży będą już rentowne. W samym grudniu zanotowaliśmy lekki spadek obrotów w tej części biznesu licząc r./r., który wynikał jednak z wysokiej bazy porównawczej. W poprzednim roku, ze względu na posiadane duże zapasy towaru już w grudniu intensyfikowaliśmy działania wspierające sprzedaż.” – powiedział Wiceprezes Redan S.A. „W 2013 roku cieszyła także dynamicznie rosnąca sprzedaż bardzo perspektywicznego i jednocześnie rentownego kanału e-commerce, która w samym 2013 roku stanowiła już ponad 10% przychodów segmentu modowego”
W sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w grudniu spadła o 5% r./r. do
26,6 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 3,8 mln zł, co oznacza prawie 48% wzrost względem grudnia 2012 r. Narastająco, od stycznia do grudnia 2013 r., przychody ze sprzedaży segmentu fashion wyniosły 226,7 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r./r. W tym okresie handel
w e-sklepach zapewnił 28,9 mln zł, czyli 38% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec grudnia 2013 r. wyniosła 38,8 tys. m2 i była na poziomie grudnia 2012 r.
Redan poinformował, że w dniu 14 stycznia 2014 r. zostały umorzone obligacje serii E1 oraz E2
o łącznej wartości blisko 140 tys. zł. Grupa realizuje tym samym postanowienia umowy restrukturyzacyjnej, zawartej w lipcu 2013 r., w zakresie spłaty ustalonych rat zadłużenia kredytowego oraz obligacyjnego.
***
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei
i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll
i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.
Słowa kluczowe: 2013, działanie, obrót, poprawa, Redan, SA, sprzedaż