Warszawa, 26 lutego 2014: HUAWEI, wiodący globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), zaprezentował podczas targów GSMA Mobile World Congress (MWC) 2014 wizję rozwiązań i technologii mobilnych, które zmienią świat („Mobile Changes the World”). Firma przedstawiła najnowsze rozwiązania, produkty i usługi mobilne, które będą kształtować przyszłość branży. Ułatwią one klientom budowę sieci mobilnych, oferujących doskonałą jakość usług, a także będą promować elastyczne wdrażanie innowacji. Huawei będzie współpracować z klientami i partnerami z branży, aby razem zbudować lepszą przyszłość bezproblemowej komunikacji.
Idea przewodnia Huawei na targach MWC 2014: Mobile Changes the World – rozwiązania i technologie mobilne, które zmieniają świat
Po dwóch dekadach przewidywalnych trendów wzrostu i postępu technicznego, sektor teleinformatyczny wkracza w nową epokę głębokiej integracji świata fizycznego i cyfrowego. Wiąże się to z wyzwaniami i stawia przed operatorami zadanie przebudowy zasobów cyfrowych, aby skutecznie zrealizować nowe modele digitalizacji i internetyzacji.
W nadchodzących latach Huawei dostarczy swoim klientom wartościowe rozwiązania ICT, pozwalające korzystać z wszechobecnego dostępu do sieci, informacji i analiz opartych na Big Data, inteligentnych modeli biznesowych i narzędzi do przekształcenia życia społecznego. Firma ma zamiar współpracować z klientami, aby razem odkrywać potencjał tkwiący w zaawansowanych technologiach i rozwiązaniach teleinformatycznych oraz redukować dystans między użytkownikami, firmami i ich klientami oraz partnerami biznesowymi. Produkty i usługi Huawei wyposażą przedsiębiorstwa w narzędzia zapewniające sukces w nadchodzącej erze ITC.
Na targach MWC 2014, przedstawiciele Huawei rozmawiali z gośćmi o najbardziej aktualnych tematach dotyczących branży i prezentowali najnowsze rozwiązania, które pokazują jak technologie mobilne zmieniają świat. Poruszane tematy to m.in. budowa ultra-mobilnych sieci szerokopasmowych, operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług, elastyczne formy cyfrowej działalności biznesowej, przyszłościowa strategia Huawei dotycząca ewolucji sieci SoftCOM, a także regulacje i standardy obowiązujące w branży – powiedział Ryan Ding, Dyrektor Wykonawczy Zarządu i CEO grupy biznesowej Huawei Carrier Network.
Huawei eksploruje możliwości innowacyjnych rozwiązań ICT dla całej branży mobilnej
Realizując wizję ujętą w haśle „Mobile Changes the World”, Huawei skupia się na głównej strategii rozwoju. Dotyczy ona przebudowy infrastruktury teleinformatycznej, opierając się na otwartej współpracy z partnerami z branży. Modernizacja tradycyjnych rozwiązań umożliwi zapewnienie wszechobecnego, swobodnego dostępu do sieci mobilnych i zagwarantuje płynność operacji wymaganą w społeczeństwie informacyjnym opartym na usługach sieciowych. Na targach w Barcelonie firma zaprezentowała szereg innowacyjnych rozwiązań ICT opracowanych z myślą o sprostaniu nowym wyzwaniom, w tym m.in. ultra-mobilne rozwiązania szerokopasmowe, operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług oraz elastyczne formy cyfrowej działalności biznesowej i strategię SoftCOM.
Ultra-mobilne sieci szerokopasmowe: firma przedstawiła dane dotyczące trendów budowy sieci MBB i zadeklarowała pomoc operatorom w konstrukcji dostępnych, koordynowanych i wysokowydajnych sieci szerokopasmowych dostosowanych do ich potrzeb. Nowe sieci zapewniają elastyczność, wysoką wydajność, otwartość i możliwość obsługi MBB o wysokiej wartości dodanej, pozwalając firmom operatorskim dokonać transformacji i modernizacji systemów ICT i osiągnąć sukces biznesowy.
Główne rozwiązania:
- Wysoce zintegrowane, niewielkie makrostacje: wiodące rozwiązanie Huawei, które umożliwia modernizację infrastruktury radiowej, wyposażone w ultra-szerokopasmowe podzespoły RF oraz rozwiązania Easy Macro i Blade Site.
- Crowd-sourcing w rozwiązaniach Small Cell: Huawei jest liderem na polu kompleksowych rozwiązań typu Small Cell. Firma zaprezentowała serię rozwiązań do stosowania w budynkach i w terenie, a także pełną ofertę produktową, m.in. pierwszą w branży zewnętrzną mikrostację szerokopasmową, wielomodowe rozwiązanie multi-band do budynków, LampSite, stacje pico oraz platformę aplikacji dla przedsiębiorstw Service Anchor.
- Sieci szkieletowe w chmurze: Huawei przedstawił trzywarstwową architekturę wirtualizacji funkcji sieciowych (NFV) i zademonstrował sposoby wirtualizacji i przeniesienia do chmury obecnych sieci szkieletowych, pokazujące zaawansowane możliwości CT rozwiązań NFV Huawei. Firma zaprezentowała też nowe rozwiązania maksymalizujące konwergencję sieci szkieletowych i przestawienie adapterów sieciowych na niższe warstwy sieci.
- Przyszłe stacje 5G: Huawei przedstawił prototyp makro i mikrostacji 5G wraz z wybiegającymi w przyszłość scenariuszami epoki 5G, w której wysoka przepustowość, nieograniczona liczba połączeń i zerowe opóźnienia umożliwią superszybką komunikację w sieciach bezprzewodowych korzystających z pełnego spektrum.
- Optymalna jakość usług LTE: Huawei zaprezentował całościowe rozwiązanie wideo eMBMS, technikę agregacji nośnych (CA) w tym samym standardzie oraz metody agregacji wielu strumieni (MSA – Multi Stream Aggregation) w różnych standardach, a także bogaty zasób usług VoLTE.
- Rozwiązanie SDN dla bezprzewodowych sieci backhaul: Huawei przedstawił najnowsze, innowacyjne rozwiązanie SDN, które upraszcza operacje i konserwacje (O&M) bezprzewodowych sieci backhaul. Innowacyjny router umożliwia też płynną ewolucję sieci backhaul do standardu SDN, aby zwiększyć ich wartość komercyjną.
Operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług: sektor usługowy jest dla Huawei jednym ze strategicznych obszarów inwestycji. Rozwijając model działalności skupiony na zapewnianiu najwyższej jakości usług, Huawei pomaga operatorom zwiększyć stopę zwrotu z inwestycji i generować dodatkową wartość biznesową.
- Wydajne podnoszenie wartości dzięki strategii CEM (Customer Experience Management): rozwiązanie Huawei SmartCare CEM zostało pomyślnie zaimplementowane na całym świecie. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usługom Huawei, firma jest w stanie pomagać operatorom w budowaniu wartości ich marek i podnoszeniu poziomu lojalności klientów, dostarczając modele skupione na maksymalizacji jakości i satysfakcji oraz informacje zebrane podczas analiz Big Data.
- Ewolucja usług zarządzanych: Huawei zapewnia wiodące w branży usługi zarządzane, które ułatwiają operatorom podniesienie stopy TVO i przeprowadzenie transformacji operacji do najwyższego poziomu w danej klasie. Pakiet innowacyjnych usług Huawei pozwala na wypracowanie synergii centrów operacyjnych usług (SOC) i sieci (NOC), umożliwiając ewolucję działalności z modelu zorientowanego na sieciach, do modelu zorientowanego na usługi. Pozwala on również na doprowadzenie do konwergencji operacji w sieciach stacjonarnych i mobilnych, a także na konwergencję operacji ICT, wpisując się w aktualny trend rozwoju rozwiązań SDN/NFV.
Słowa kluczowe: hwuawei, mobile, targi, wait