Sieć JULA chętnie wspiera wszelkie projekty mające na celu poprawę jakości życia na naszej planecie, jednym z takich programów jest The Hunger Project w Bangladeszu. W ten sposób Jula przyczynia się do wzmocnienia demokracji, kształcenia liderów i przeciwdziałania dyskryminacji kobiet i dziewcząt w tym regionie.
Znaczna część ubrań sprzedawanych przez Jula produkowana jest w Bangladeszu – kraju o wysokim stopniu ubóstwa oraz cierpiącym na brak czystej wody. Jula pomaga organizacji The Hunger Project w czterech miejscowościach w północno-wschodniej części kraju. Działania wspierane przez Jula obejmują wzmocnienie lokalnej demokracji, kształcenie kadry oraz przeciwdziałanie dyskryminacji kobiet i dziewcząt. Wsparcie Jula za pośrednictwem The Hunger Project dociera do 30 000 osób. Te natomiast mają wpływ na poprawę życia kolejnych 80 000 mężczyzn, kobiet i dzieci. W pierwszym półroczu 2013 roku dzięki pracy wolontariuszy 8 000 dziewcząt mogło pójść do szkoły, zaszczepiono 40 000 dzieci i powstało 6 000 miejsc pracy dzięki utworzeniu 400 nowych firm.
Filozofia działania The Hunger Project, na przykład poprzez rozwój lokalnej przedsiębiorczości, jest bardzo bliska mojemu sercu. Łącznie przekazujemy 250 000 koron szwedzkich na wsparcie prac prowadzonych przez tę organizację w czterech grupach na obszarze wiejskim w północno-wschodnim Bangladeszu. Nasze zaangażowanie trwa już parę lat – mówi Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec koncernu Jula.
Firmę Jula założyli i prowadzą dwaj znakomici przedsiębiorcy – Lars-Göran Blank oraz Karl-Johan Blank. Pomoc polegająca na dostarczaniu ludziom odpowiednich narzędzi, by sami potrafili przezwyciężyć biedę, jest zgodna ze sposobem myślenia naszych właścicieli – mówi Joachim Frykberg, dyrektor zarządzający Jula AB.
Przyczynianie się do rozwoju społeczeństw w tych miejscach, w których działa Jula, jest dla nas istotne. Działalność The Hunger Project pokrywa się z naszą ideą prowadzenia biznesu polegającą na zapewnianiu narzędzi, dzięki którym łatwiej spełnić marzenia. Zasady, jakimi kieruje się The Hunger Project, udzielając pomocy ludziom chcącym samodzielnie dbać o swój rozwój, pokrywają się z zasadami, jakimi kieruje się Jula we współpracy z przedsiębiorcami – mówi Johan Dahlström, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w koncernie Jula.
***
The Hunger Project działa w Bangladeszu od 1990 roku i jest obecnie największą organizacją na bazie wolontariuszy w kraju, obejmując wszystkie 64 powiatów. Głównym elementem strategii The Hunger Project jest szkolenie i stałe wsparcie ponad 260 000 animatorów-wolontariuszy. Więcej informacji na www.thp.org
Jula – szwedzka sieć multimarketów posiada w Polsce obecnie 11 sklepów. W Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Szczecinie osoby aktywnie zajmujące się majsterkowaniem odkryją sklep dla siebie. W JULA Klienci znajdą wszystko co jest potrzebne do renowacji m.in.: domu, ogrodu czy garażu. Ponadto w asortymencie JULA znajdą się produkty RTV i AGD, odzież robocza oraz wiele akcesoriów dla osób, aktywnie spędzających czas m.in. wędkując, wędrując czy jeżdżąc na rowerze. Jula to sklepy dla praktycznie myślących klientów.
Dodatkowe informacje:
Anna Dylińska PR Manager
tel. 601258717
Słowa kluczowe: JULA, The hunger project