Firma FoodCare – producent napoju BLACK Energy Drink – nie zwalnia tempa i napędza rozwój polskiego rynku napojów energetycznych. Na sklepowe półki trafiły właśnie wody funkcjonalne BLACK WATER, nowość w portfolio marki. Jednocześnie FoodCare wprowadził kolejne produkty witaminowe, rozszerzając segment BLACK VITAMIN ENERGY o nowe warianty smakowe.
Motorem napędowym rynku energetyków, którego wartość w ostatnim roku wzrosła aż o 77 mln zł i obecnie wynosi niemal 865 mln zł, jest BLACK. Marka we wrześniu br. zdecydowanie zwiększyła udziały rynkowe w ujęciu wartościowym i zniwelowała dystans do bezpośredniego zagranicznego konkurenta do zaledwie 0,7 punktu procentowego. Według prognoz FoodCare, rynek napojów energetycznych przekroczy wartość 1 mld zł już w 2017 r.
Tej jesieni FoodCare wprowadził nową jakość na polski rynek napojów, rozszerzając portfolio BLACK
o segment wód funkcjonalnych – BLACK WATER. Napój będący połączeniem wody smakowej, napoju witaminowego oraz energetycznego dostępny jest w dwóch wariantach smakowych – Magnez + B6 oraz Power-C, które skutecznie orzeźwiają i gaszą pragnienie oraz dostarczają niezbędnych witamin.
Drugim mocnym uderzeniem FoodCare tej jesieni jest rozszerzenie segmentu BLACK VITAMIN ENERGY o kolejne warianty smakowe. Napoje funkcjonalne wzbogacone o naturalne składniki pojawią się na rynku w nowych odsłonach – BLACK POWER-C oraz BLACK MAGNEZ + B6 – ZERO. Każda z nich posiada inne właściwości i odpowiada za określone funkcje, zapewniając 100% dziennego zapotrzebowania na witaminy i mikroelementy.
– Nieustanny rozwój naszej flagowej marki, która przewodzi jednej z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych w Polsce i całej Europie, niezwykle cieszy. W perspektywie trzech lat polski rynek energetyków ma ogromną szansę przekroczyć nieosiągalną jak dotąd barierę 1 mld zł. Segment nieustannie pobudzają nowe warianty energetyków, wśród których królują napoje BLACK. Rozszerzenie portfolio BLACK VITAMIN ENERGY czy wprowadzenie na rynek zupełnie nowej kategorii wód funkcjonalnych BLACK WATER to innowacyjne pomysły na kierunek rozwoju portfolio naszej flagowej marki. Prognozujemy, że inwestycje w kategorię energetyków w perspektywie trzech lat przyniosą nam przychody z tego segmentu na poziomie nawet 300 mln zł rocznie – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare.
Rynek napojów energetycznych w Polsce w okresie październik 2013 r. – wrzesień 2014. zanotował dynamiczny wzrost zarówno w ujęciu wartościowym (9,7 proc), wolumenowym (8,1 proc.)
i ilościowym w sztukach (14,5 proc.)[1]. Obecnie wartość całej kategorii wynosi niemal 865 mln zł,
co stanowi wynik aż o 77 mln zł lepszy, niż w analogicznym okresie przed rokiem[2]. Brandem mającym największy wpływ na tak dynamiczny rozwój rynku jest BLACK Energy Drink. W omawianym okresie wartość sprzedaży marki wzrosła o niespełna 45 mln zł, co stanowiło niemal 60 proc. (59 proc.) całkowitego wzrostu segmentu[3]. Tym samym BLACK kolejny raz okazał się motorem napędowym całej kategorii energetyków. BLACK Energy Drink jest niezmiennie najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce.
Z udziałami na poziomie 18,1 proc. w ujęciu ilościowym w sztukach, BLACK jest zdecydowanym numerem 1, wyprzedzając najbliższych konkurentów o 9,2 i 8,3 punktu procentowego[4]. Dystans pomiędzy BLACK a kolejnymi brandami zdecydowanie się powiększa, analizując udziały rynkowe
z wyłączeniem marek własnych. Pod tym względem BLACK deklasuje swoich rywali
w ujęciu ilościowym w sztukach o 14 i 12,7 punktu procentowego, osiągając udziały w rynku wynoszące aż 27,6 proc.[5] Co więcej, we wrześniu br. zdecydowanie zwiększyły się udziały rynkowe marki BLACK w ujęciu wartościowych, notując poziom 19,5 proc. Tym samym, BLACK zniwelował dystans do bezpośrednio zagranicznego konkurenta do zaledwie 0,7 punktu procentowego[6].
Inwestując intensywnie na polskim rynku energetyków, FoodCare prowadzi również bardzo aktywną ekspansję zagraniczną. Zwiększenie sprzedaży za granicę, która w tym roku wyniesie 15 proc.
z ok. 150 mln zł sprzedaży produktów BLACK, jest kluczowym elementem strategii firmy. W tym celu na najbliższe tygodnie FoodCare zaplanował trzy wielkie imprezy – w Chinach, USA i w Rosji, które uświetnią szerokie wejście marki BLACK na te dysponujące ogromnym potencjałem rynki.
[1] Źródło: FoodCare za Nielsen, Rynek napojów energetycznych w ujęciu wartościowym, wolumenowym i ilościowym
w sztukach, Total Polska, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki.
[2] Źródło: FoodCare za Nielsen, Rynek napojów energetycznych w ujęciu wartościowym, Total Polska, październik 2013
– wrzesień 2014, kategoria Energetyki.
[3] Źródło: FoodCare za Nielsen, Wpływ na rozwój kategorii w ujęciu wartościowym, Total Polska, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki
[4] Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały ilościowe w sztukach, Total Polska, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki.
[5] Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały ilościowe w sztukach, Total Polska bez Marek własnych, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki.
[6] Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały wartościowe, Total Polska, wrzesień 2014 vs. Sierpień 2014, kategoria Energetyki.
Słowa kluczowe: black, energetyk, rynek