Browar Pilsweiser (dawniej Browar Grybów) przeprowadza proces całościowego rebrandingu. Składają się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek. Uruchomiona została także nowa strona korporacyjna browaru: www.pilsweiser.com . Akcji rebrandingowej towarzyszy kampania reklamowa, obejmująca stacje radiowe w największych miastach kraju (Złote Przeboje, Rock Radio), prasę regionalną i Internet.
Po wcześniejszej zmianie nazwy z Browar Grybów na Browar Pilsweiser obecnie marka ta, w nieco odmienionej wersji – Pilsweizer – staje się marką parasolową dla całego portfolio piw wytwarzanych w browarze.
– Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne „zaistnienie na półce”. Przy czym oczywiście nowocześniejsze logotypy czy cała nowa identyfikacja wizualna są tylko częścią szerokozakrojonej strategii związanej z modernizacją wizerunku naszej firmy – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu oraz Członek Zarządu Browaru Pilsweiser.
Wszystkie piwa (oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale) występują teraz pod jedną marką parasolową – Pilsweizer. W ramach rebrandingu etykiety piw marki Pilsweizer (dawniej Pilsweiser) zostały ujednolicone i w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa. Przygotowaniem identyfikacji wizualnej zajęła się krakowska agencja Teren Prywatny.
– Opracowując rebranding naszej marki głównej i marek poszczególnych piw zdecydowaliśmy się również na dość „rewolucyjny” krok polegający na rozpoczęciu butelkowania niektórych z naszych piw w białe butelki. Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich przeświadczeniem, że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych. Nasz browar szczyci się prawie 200-letnią tradycją, jednak we współczesnym świecie trzymanie się tradycji w warzeniu piwa nie oznacza odcięcia się od nowoczesności w innych kwestiach, takich jak np. przełamywanie przyzwyczajeń – dodaje Andrej Chovanec.
Piwa browaru zostały podzielone na 3 główne linie, co podkreślone jest dodatkowo właśnie kolorystyką butelek, do których są nalewane. Piwa mocne są nalewane do butelek zielonych (m.in. Szwejkowe, Krzepkie, Bock), piwa linii Ekskluzywnej nalewane są do butelek białych (Aloesowe z miodem, Premium, Exclusive i Strong) natomiast piwa linii Regionalnej do butelek brązowych (Góralskie, Grybów, Lach), do których są nalewane również piwa z krótką datą spożycia, takie jak Niepasteryzowane czy Tankowe.
Browar Pilsweiser jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser. W roku 2009 r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweiser jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).
Więcej na:
Słowa kluczowe: browar, Pilsweiser, rebranding