Przed rozpoczęciem naszej działalności, jaką jest sklep online, powinniśmy zakupić odpowiednią domenę oraz serwer. Dla dużych sklepów internetowych zaleca się zakupienie również serwera zapasowego, w przypadku niechcianej awarii. Oprócz tego powinniśmy rozejrzeć się za agencją SEO. Jest to idealny sposób na profesjonalne wypromowanie naszej marki bez konieczności samodzielnego zajmowania się pozycjonowaniem stron, czy też wybieraniem kampanii reklamowej. Agencja marketingowa pomoże nam również w wybraniu odpowiednich narzędzi, które pokażą nam ruch na stronie oraz poprawią naszą pozycję na liście wyszukiwania.
Założenie sklepu internetowego – formalności
Według polskiego prawa możemy prowadzić sklep internetowy w każdej formie, z wyjątkiem spółki partnerskiej. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie spółki cywilnej, to należy zarejestrować ją w CEIDG. Pozostałe rodzaje działalności musimy rejestrować w KRS. W przypadku niewielkich firm, najczęściej jednoosobowych, których dochód nie przekracza 1050 zł. miesięcznie, możemy założyć tzw. działalność nierejestrowaną, która pozwala na znaczne zmniejszenie formalności, zaznacza specjalista z carted.
Założenie strony internetowej
Witryna www jest naszą wizytówką i pozwala nam na prowadzenie biznesu online, bez potrzeby zakładania dodatkowych fanpage’ów, choć połączenie sklepu online z profilem firmowym na Facebooku zawsze daje pozytywne rezultaty oraz większą ilość odsłon. Przy zakładaniu naszej strony internetowej, należy pamiętać przede wszystkim o odpowiednim pozycjonowaniu oraz unikalnej treści produktów, nawet w przypadku, kiedy produkt jest wielokrotnie powielany. Wszystkie opisy powinny być wykonywane z uwzględnieniem wszystkich zasad SEO, w czym bez wątpienia pomoże nam agencja marketingowa posiadająca profesjonalnych copywriterów. Stworzą oni nie tylko zachęcające opisy do sklepu, na których oprze się cały marketing firmy, ale również w odpowiednich miejscach utworzą linki wewnętrzne oraz dodadzą słowa kluczowe, bardzo istotne przy wyszukiwaniu naszej strony internetowej. Linki mogą również dotyczyć naszego fanpage’a albo odsyłać do strony „O nas”, gdzie możemy umieścić wszystkie dane kontaktowe oraz opis naszej działalności. W zależności, czy sprzedajemy produkty, czy też usługi ustawiamy linkowanie odpowiadającej specyfice naszej branży oraz naszym oczekiwaniom sprzedażowym.
Więcej na temat zakładania sklepu tutaj: https://carted.pl/poradniki/jak-zalozyc-sklep-internetowy/.
Źródło: Artykuł partnerski