HP poinformowało o wprowadzeniu usług HP Cloud Planning Services, w odpowiedzi na zapotrzebowanie przedsiębiorstw, które po zapoznaniu się z możliwościami i konsekwencjami cloud computingu, chcą opracować strategię i praktyczny plan przejścia na tę technologię. Aby zapewnić udane i szybkie wdrożenie chmury, plan powinien uwzględniać ludzi, procesy i technologię.
Usługi HP Cloud Planning Services pomagają klientom zwiększyć efektywność działów IT poprzez przejście na model chmury konwergentnej (converged cloud). Umożliwiają one klientom zdobycie szczegółowej wiedzy na temat możliwych opcji świadczenia usług w chmurze, pomagając im zadecydować, które modele najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Jednocześnie pozwalają wyodrębnić najważniejsze kroki we wdrażaniu chmury, a także określić obszary, w których klient potrzebuje wsparcia podczas przechodzenia na tę technologię. Usługi HP Cloud Planning Services przyspieszają i ułatwiają planowanie i analizę faz projektu przez przedsiębiorstwo, zapewniając jednocześnie dostosowane do potrzeb klienta wsparcie gwarantujące przewidywalne i szybkie wdrożenie chmury.
Przyspieszenie wdrożenia chmury poprzez efektywne planowanie
Z chwilą, gdy klienci zapoznają się ze specyfiką, zaletami i konsekwencjami różnych modeli chmury, HP dokonuje wspólnie z nimi oceny ich aktualnego środowiska informatycznego oraz zapotrzebowania na zasoby, a także oceny ich gotowości organizacyjnej i technicznej. HP przedstawia także klientom szczegółowy plan projektu oraz plan biznesowy i finansowy, co pomoże im we wdrożeniu optymalnego środowiska chmury lub hybrydowego modelu świadczenia usług.
W skład HP Cloud Planning Services wchodzą następujące usługi:
Warsztaty HP Converged Cloud Workshop: w trakcie tych warsztatów klienci mają szansę zapoznać się z różnymi scenariuszami wdrażania chmury. Podczas zajęć omawia się ― w oparciu o wiedzę specjalistyczną HP z zakresu technologii chmury ― podstawowe pojęcia dotyczące tej technologii, architekturę i infrastrukturę chmury, aplikacje, kwestie finansowe oraz zasady sprawowania nadzoru i zapewniania bezpieczeństwa. Program tych wysoce zwizualizowanych, interaktywnych, jedno- lub dwudniowych warsztatów (znanych uprzednio pod nazwą HP Cloud Discovery Workshop) został uzupełniony o pojęcia związane z chmurą konwergentną oraz o jej wizję i architekturę, co pomoże przedsiębiorstwom w szybszym podejmowaniu decyzji.
Usługa HP Cloud Future Definition Service: umożliwia klientom zobrazowanie przyszłych modeli działania IT poprzez zdefiniowanie stanu docelowego, architektury i modelu świadczenia usług ― może to być chmura prywatna, publiczna lub hybrydowa. HP pomaga także przedsiębiorstwom oszacować wymagany nakład pracy oraz określić priorytety kolejnych kroków za pomocą wyjątkowego narzędzia HP Cloud Capability Planning Tool.
Usługa HP Cloud Gap Analysis: pozwala ograniczyć ryzyko związane z wdrażaniem chmury poprzez analizę aktualnych możliwości klientów w zestawieniu z pożądanym stanem przyszłym z wykorzystaniem branżowych testów wzorcowych. HP dostarczy także kompleksowy plan transformacji, w którym zostaną określone różnego typu powiązania, a także propozycje sposobu wyeliminowania braków w gotowości ludzi, procesów i technologii do bezproblemowego przejścia na chmurę.
Usługa HP Cloud Business Case: w ramach tej usługi HP oferuje dostawcom usług zainteresowanym świadczeniem usług w chmurze przeprowadzenie analizy finansowej oraz analizy opłacalności przedsięwzięcia. Pozwoli to przyspieszyć proces budżetowania i zatwierdzania inwestycji, zapewniając jednocześnie szybkie uzyskanie poparcia dla tego przedsięwzięcia ze strony wszystkich interesariuszy. Operatorom chmury publicznej HP pomaga w opracowaniu biznesplanu, co ułatwia im określenie najlepszej strategii marketingowej oraz planu inwestycji związanych z oferowaniem nowych usług chmury publicznej.
Dopasowana pomoc techniczna dla środowisk chmury informatycznej
Przedsiębiorstwa muszą również zapewnić obsługę swoich środowisk heterogenicznych, modernizując centra przetwarzania danych w sposób umożliwiający integrację elementów chmury z posiadaną infrastrukturą informatyczną. Usługa HP Datacenter Care zapewnia przedsiębiorstwom kompleksową, dostosowaną do potrzeb pomoc techniczną dla istniejących środowisk informatycznych, wspierając jednocześnie klientów we wdrażaniu technologii chmury. Usługa HP Datacenter Care wykorzystuje zintegrowane technologie, ludzi, procesy i ekosystem partnerów aby pomagać swoim klientom we wdrożeniu i modernizacji centrów przetwarzania danych oraz w zarządzaniu operacyjnym podczas przechodzenia z tradycyjnych centrów przetwarzania danych na model chmury konwergentnej. HP może zaspokoić potrzeby klienta na każdym etapie przechodzenia na chmurę konwergentną poprzez opracowanie modelu wsparcia dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Usługa HP Datacenter Care obejmuje różnego typu usługi, takie jak warsztaty konsultacyjne, usługi specjalistyczne, zautomatyzowane zarządzanie prewencyjną pomocą techniczną oraz zarządzanie na miejscu u klienta. Usługi te mogą pomóc klientom w przejściu ze środowisk opartych na serwerach blade na środowiska przetwarzania w chmurze oraz zapewnić przeszkolenie pracowników poprzez objęcie ich kompleksowym programem szkoleń z zakresu chmury. Mogą też ułatwić zbadanie różnych możliwych źródeł usług w związku ze zwiększaniem pojemności centrum przetwarzania danych, a także zapewnić ciągłe monitorowanie zasobów przedsiębiorstwa oraz kontrolowanie ich kondycji, aby pomóc w podjęciu przyszłych decyzji dotyczących infrastruktury.
Ceny i dostępność
Usługi HP Cloud Planning Services są już dostępne na całym świecie, a ich świadczeniem zajmuje się dział doradztwa technologicznego HP (HP Technology Consulting). Ceny usług różnią się zależnie od lokalizacji i specyfiki wdrożenia.
Słowa kluczowe: Datacenter Care, hp, kienci, pomoc, potrzeby, sposób dostosowany do potrzeb, tehnologia, warsztaty konsultacyjne