Wyrafinowana sztuka przemówi na dworcach kolejowych: rusza kampania społeczna „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje”.
Partnerem strategicznym akcji jest Grupa PKP oraz dworcowa Galeria OPEN.
Projekt jest częścią ustanowionego decyzją Sejmu RP roku Janusza Korczaka. W obchody zaangażowały się Panie Prezydentowe Anna Komorowska – która objęła patronatem honorowym rok Korczaka i Jolanta Kwaśniewska, patronka kampanii społecznej.
2 lipca 2012 roku o godz. 11:00 na peronie 1. Dworca Centralnego w Warszawie odbędzie się premiera kampanii społecznej, której będzie towarzyszył briefing dla prasy. Swoją obecność na premierze potwierdziła Jolanta Kwaśniewska.
„Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” to Visual Art zrealizowany z udziałem aktorów – dzieci, sportretowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności dr Janusza Korczaka. Latem w kilku polskich miastach (Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Kraków) będzie można obejrzeć multimedialną aranżację artystyczną na peronach dworców kolejowych. Sztuka żyjąca w przestrzeni publicznej to subtelna forma dialogu z przechodniami, pozostawiająca dużą swobodę odbioru. Mimo, że można przejść obok niej obojętnie i nie zareagować, zwykle jednak zmusza do refleksji i reakcji. Taki jest właśnie cel twórców projektu, którzy poprzez niekonwencjonalne, kreatywne formy twórczego przekazu chcą zwrócić uwagę na ważne społecznie zagadnienia.
Kampania ma na celu pobudzenie głębszego zainteresowania ludzi dorosłych życiem dzieci, które potrzebują miłości, szacunku, akceptacji i poczucia bezpieczeństwa. To wołanie o dostrzeżenie samotności dziecka w świecie dorosłych, zrozumienie i uszanowanie potrzeb młodego człowieka. To rodzaj sztuki relacyjnej w przestrzeni społecznej, a jednocześnie forma twórczego sprzeciwu przeciwko wyizolowaniu najmłodszych.
Premiera kampanii odbędzie się w najbliższy poniedziałek na Dworcu Centralnym w Warszawie. Spotkanie poprowadzi dziennikarka Beata Sadowska. Obok gościa honorowego – Jolanty Kwaśniewskiej obecne będę autorki projektu Karolina Fender Noińska i Jaga Hupało.
Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender-Noińska, inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka wielu aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych prezentowanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej kampanii jest utalentowany debiutant Krzysiek Maślejak. Twórcą plakatu będącego czytelną informacją o kampanii i jednocześnie reklamą, obok której nie można przejść obojętnie, jest Tomek Sikora – światowej sławy fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.
Wyrafinowana sztuka przemówi na dworcach kolejowych: rusza kampania społeczna „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje”.
Partnerem strategicznym akcji jest Grupa PKP oraz dworcowa Galeria OPEN.
Projekt jest częścią ustanowionego decyzją Sejmu RP roku Janusza Korczaka. W obchody zaangażowały się Panie Prezydentowe Anna Komorowska – która objęła patronatem honorowym rok Korczaka i Jolanta Kwaśniewska, patronka kampanii społecznej.
2 lipca 2012 roku o godz. 11:00 na peronie 1. Dworca Centralnego w Warszawie odbędzie się premiera kampanii społecznej, której będzie towarzyszył briefing dla prasy. Swoją obecność na premierze potwierdziła Jolanta Kwaśniewska.
„Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” to Visual Art zrealizowany z udziałem aktorów – dzieci, sportretowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności dr Janusza Korczaka. Latem w kilku polskich miastach (Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Kraków) będzie można obejrzeć multimedialną aranżację artystyczną na peronach dworców kolejowych. Sztuka żyjąca w przestrzeni publicznej to subtelna forma dialogu z przechodniami, pozostawiająca dużą swobodę odbioru. Mimo, że można przejść obok niej obojętnie i nie zareagować, zwykle jednak zmusza do refleksji i reakcji. Taki jest właśnie cel twórców projektu, którzy poprzez niekonwencjonalne, kreatywne formy twórczego przekazu chcą zwrócić uwagę na ważne społecznie zagadnienia.
Kampania ma na celu pobudzenie głębszego zainteresowania ludzi dorosłych życiem dzieci, które potrzebują miłości, szacunku, akceptacji i poczucia bezpieczeństwa. To wołanie o dostrzeżenie samotności dziecka w świecie dorosłych, zrozumienie i uszanowanie potrzeb młodego człowieka. To rodzaj sztuki relacyjnej w przestrzeni społecznej, a jednocześnie forma twórczego sprzeciwu przeciwko wyizolowaniu najmłodszych.
Premiera kampanii odbędzie się w najbliższy poniedziałek na Dworcu Centralnym w Warszawie. Spotkanie poprowadzi dziennikarka Beata Sadowska. Obok gościa honorowego – Jolanty Kwaśniewskiej obecne będę autorki projektu Karolina Fender Noińska i Jaga Hupało.
Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender-Noińska, inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka wielu aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych prezentowanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej kampanii jest utalentowany debiutant Krzysiek Maślejak. Twórcą plakatu będącego czytelną informacją o kampanii i jednocześnie reklamą, obok której nie można przejść obojętnie, jest Tomek Sikora – światowej sławy fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.
Słowa kluczowe: Anna Komorowska, dzieci, Galeria OPEN, Grupa PKP, kampania społeczna, spotkanie