Warto dbać o to, by wszystko, co najlepsze i najważniejsze zostało jak najdłużej w pamięci. Dlatego po raz kolejny przypominamy najważniejsze i najciekawsze liczby, podsumowujące Euro 2012 na kolei.
595 200 – liczba miejsc oferowanych w pociągach PKP Intercity na wszystkie mecze Euro 2012;
13 513 – średnia liczba kibiców przewożonych pociągami w każdy dzień meczowy;
63 000 – rekordowa liczba miejsc w pociągach w dniu meczu Polska – Rosja, który odbył się 12 czerwca;
12 600 – liczba pasażerów, którzy 18 czerwca dojechali pociągami SKM w Trójmieście do stacji Gdańsk-Stadion Expo;
2 700 – liczba dyżurnych ruchu i nastawniczych zabezpieczających przejazdy pociągów podczas trwania Mistrzostw;
1 300 – liczba funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, którzy dbali o bezpieczeństwo przejazdu kibiców podczas turnieju;
1060 – liczba pociągów zarówno rozkładowych, jak i dodatkowych wożących kibiców na i z meczów w Polsce;
404 – liczba służbowych samochodów Straży Ochrony Kolei użytych w akcjach podczas Mistrzostw;
340 – liczba pociągów SKM w Trójmieście, kursujących w czasie Euro 2012 między stacją Gdańsk Główny, a stacją Gdańsk-Stadion Expo;
200 – liczba dyspozytorów, którzy w ciągu „doby Euro 2012” śledzili i koordynowali przejazdy pociągów w całym kraju;
170 – liczba zespołów szybkiego usuwania awarii, które podczas Mistrzostw pełniły całodobowe dyżury;
150 – liczba wolontariuszy-informatorów, którzy na dworcach Euro 2012 służyli kibicom pomocą;
102 – liczba psów, które wraz z SOKistami były podczas Euro 2012 na patrolach;
67 – liczba dodatkowych pociągów krajowych;
40 – liczba specjalnych pociągów międzynarodowych;
37 – liczba lokomotyw będących codziennie w gotowości na wypadek awarii;
9 – to liczba pojazdów MCM „Mobilnych Centrów Monitoringu” wspierających działania SOK podczas turnieju.
Słowa kluczowe: dzień meczowy, Euro 2012, kolej, liczba kibiców, mecze, pociągi, Straż Ochrony Kolei