Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za pierwsze półrocze 2012 r. Sprzedaż i wypracowana marża handlowa Grupy w tym okresie wzrosły odpowiednio o 15% i 12% względem porównywalnego okresu 2011 roku. Pomimo wzrostu sprzedaży Grupa odnotowała stratę netto w wysokości 9 mln zł. Na przyszłość Zarząd Redanu duże perspektywy rozwoju widzi w kanale e-commerce.
Sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan w I półroczu 2012 r. wyniosła 195 mln zł, natomiast wielkość skonsolidowanej marży handlowej w tym okresie wyniosła 88 mln zł. „Odnotowany przez nas wzrost sprzedaży związany jest z rozwojem sieci sklepów tradycyjnych oraz dynamicznym zwiększaniem sprzedaży internetowej.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA. –„Wolumen marży nie wzrósł zgodnie z założonym przez nas planem,ponieważ w całym sezonie wiosenno-letnim marża procentowa była niższa ze względu na bardziej agresywne przeceny wynikające z nasilającej się walki konkurencyjnej oraz na mniej korzystne kursy walut.”
Sektor modowy
Wartość sprzedaży modowej części działalności Grupy Redan w pierwszym półroczu wyniosła 92,8 mln zł i w porównaniu pierwszego półrocza 2011 r. wzrosła o blisko 11%. Pomimo, że kolekcje na wiosnę/lato marek Top Secret, Troll i Drywash cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów, wypracowana w okresie styczeń-czerwiec 2012 r. marża handlowa w stosunku do 2011 r. wzrosła tylko o 5% i wyniosła 47,6 mln zł. „W związku z bardziej agresywnymi działaniami konkurencji wcześniej rozpoczęliśmy przeceny w naszych sklepach, co przełożyło się na obniżenie marży.”– powiedział Bogusz Kruszyński. W związku ze zmieniającym się rynkiem w segmencie modowym pod koniec 2011 r. została wprowadzona nowa strategia – Express Yourself. „Jesteśmy w trakcie wprowadzania zmian. Niektóre z nich, jak modyfikacja kolekcji ze względu na czas produkcji odzieży, wymagają dłuższego czasu na wdrożenie. Jednakże te już wprowadzane, jak rozwój sprzedaży on-line, zaczynają przynosić bardzo dobre efekty.”– dodaje.„Zgodnie z naszymi założeniami największe zmiany w kolekcji nastąpią począwszy od sezonu wiosna/lato 2013. Obecnie, najnowsze trendy wprowadzamy w limitowanych seriach fashion collection.” – mówi Bogusz Kruszyński. Wytypowane jako najbardziej perspektywiczne kanały: działalność zagraniczna i e-commerce dynamicznie się rozwijają i stanowią coraz większy udział w sprzedaży segmentu fashion. Udział sklepu on-line, jednego z najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce w swojej kategorii, w sprzedaży sektora modowego w pierwszym półroczu b.r. wyniósł 10%, natomiast w planach Grupy jest, aby przychody uzyskane w nim w 2015 r. wyniosły 100 mln zł. Redan zamierza to osiągnąć m.in. dzięki nowoczesnej platformie internetowej, która niebawem zostanie uruchomiona. Zarząd Grupy będzie się także koncentrować na rozwoju stale rosnącej sprzedaży zagranicznej, której udział w minionym półroczu wyniósł 20% w sprzedaży fashion.
Sektor dyskontowy
Sieć dyskontowa Textilmarket odnotowała 18% wzrost sprzedaży, która wyniosła 101,9 mln zł. Marża handlowa osiągnęła poziom 40,3 mln zł wobec 33,5 mln zł w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Wypracowany wynik na sprzedaży jest niższy niż w pierwszym półroczu 2011 roku ze względu na wzrost kosztów związany z otwarciami i remontami sklepów, intensywne działania marketingowe i wydatki związane ze zbudowaniem nowoczesnej struktury logistycznej a także w wyniku niższej od zakładanej sprzedaży w nowootwartych sklepach. „W ostatnich okresach kładliśmy główny nacisk na tempo rozwoju sieci, uznaliśmy jednak, że należy je nieco zoptymalizować, aby utrzymać akceptowalny poziom bieżącej rentowności.” – powiedział Bogusz Kruszyński – „Oczywiście nadal będziemy otwierać dużo nowych sklepów, co których wyników będziemy zupełnie pewni.” Spółka deklaruje podjęcie jeszcze bardziej intensywnych działań pro-sprzedażowe w sklepach, na które będą składały się: optymalizacja oferty asortymentowej, sposobu prezentacji towarów w sklepach, poziomu zatowarowania sklepów oraz dopasowane do potrzeb działania promocyjne. Wszystkie te działania będą realizować misję sieci TextilMarket: Tanio i Modnie Ubieramy Całą Rodzinę.
W segmencie modowym w ramach sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec lipca funkcjonowało 221 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. m2. Sieć sprzedaży TextilMarket na koniec lipca składała się z 273 sklepów własnych o łącznej powierzchni przekraczającej 60 tys. m2.
Słowa kluczowe: część modowa, e-commerce, Grupa Kapitałowa Redan, Redan, Sektor dyskontowy, sektor modowy