HP poinformował, że w najnowszym raporcie Ovum „Solution Guide: Application Performance Management” („Przewodnik po rozwiązaniach: zarządzanie wydajnością aplikacji”) zdobył tytuł lidera, uzyskując największą liczbę punktów w rankingu Ovum APM Rainbow Map.(1) Autorzy raportu Ovum docenili możliwości oprogramowania HP APM w zakresie testowania i optymalizacji wydajności aplikacji, jak również narzędzia do analiz prognostycznych. Zalety te pomogły HP odnieść sukces we wspomnianym rankingu.
Oprogramowanie HP Application Performance Management (APM) pomaga przedsiębiorstwom radykalnie poprawiać wydajność procesów biznesowych i szybciej reagować na potrzeby klientów. HP APM jest głównym komponentem pakietu HP IT Performance Suite — platformy nowej generacji dla przedsiębiorstw, która ułatwia szefom działów informatycznych zwiększenie wydajności systemów dzięki analizie danych operacyjnych.
„Oprogramowanie typu APM znajduje się obecnie w fazie rozwoju, która wynika z migracji do nowych technologii z takich dziedzin, jak WWW, mobilność, chmura i wirtualizacja” — stwierdził Michael Azoff, główny analityk działu oprogramowania i rozwiązań informatycznych w firmie Ovum. „HP od wielu lat działa w obszarze zarządzania usługami dla firm, a oprogramowanie APM jest kluczowym składnikiem jego oferty. HP ma potencjał i możliwość zareagowania na aktualne trendy, jak również wprowadzenia na rynek jednego z najbardziej zaawansowanych rozwiązań”.
Vodafone Ireland poprawia jakość usług informatycznych, ograniczając jednocześnie koszty
Vodafone Ireland — największy w Irlandii dostawca kompleksowych usług telekomunikacyjnych — wraz z partnerem handlowym HP, firmą J9 Technologies, używają modułów oprogramowania HP APM do prewencyjnego monitorowania wydajności oferty infrastruktury informatycznej i aplikacji, obejmującej rozwiązania oparte na chmurze i technologiach mobilnych.
Firma Vodafone Ireland wykorzystuje własną infrastrukturę informatyczną do świadczenia usług biznesowych o kluczowym znaczeniu — od planowania na najwyższym szczeblu decyzyjności po obsługę klienta. Usługi te świadczone są dla ponad 2,35 miliona abonentów korzystających z telefonów komórkowych i stacjonarnych. Do niedawna dział informatyczny firmy musiał żonglować różnego rodzaju narzędziami i procesami, poświęcając większość czasu na zarządzanie infrastrukturą, zamiast opracowywać nowe usługi biznesowe poprawiające jakość obsługi klienta.
W związku z tym firma Vodafone Ireland wybrała moduły oprogramowania HP APM, aby monitorować wydajność aplikacji w środowiskach tradycyjnych, mobilnych i wirtualnych oraz w chmurze. W ciągu 18 miesięcy od wdrożenia oprogramowania firma:
uzyskała zwrot z inwestycji na poziomie 300%;
obniżyła koszty o 769 237 USD w skali roku, między innymi poprzez rezygnację z narzędzi do monitorowania usług innych producentów;
zanotowała wzrost wskaźnika satysfakcji klientów o 65%;
poprawiła jakość usług w ramach całej oferty o 125%.
„Kiedyś nasz dział informatyczny był postrzegany jako grupa zamkniętych w sobie osób, które działają w sposób reaktywny i są skupione wyłącznie na technologiach” — przyznał Shane Gaffney, dyrektor działu informatycznego w firmie Vodafone Ireland. „Oprogramowanie HP APM pozwoliło nam przekształcić dział informatyczny. Obecnie zamiast oczekiwać na zapalenie się kontrolki alarmowej, prewencyjnie zarządzamy wydajnością aplikacji”.
J9 Technologies ułatwia zarządzanie i zwiększa niezawodność aplikacji dla klientów
Firma J9 Technologies świadczy specjalistyczne usługi informatyczne dla największych firm wprowadzających nowe technologie w Ameryce Północnej. Oferta świadczonych usług obejmuje programowanie aplikacji, wdrażanie, hosting i tworzenie oprogramowania w modelu SaaS (Software as a Service — oprogramowanie jako usługa). Aby pomóc klientom wykorzystać maksymalny potencjał ich budżetu, jak również poprawić wydajność i dostępność aplikacji, firma J9 potrzebowała oprogramowania oferującego zaawansowaną diagnostykę aplikacji, zarządzanie zdarzeniami klasy korporacyjnej i śledzenie incydentów.
Oprogramowanie HP APM pozwala firmie J9 współpracować z zespołami operacyjnymi i programistami klientów oraz wykorzystywać możliwości nadarzające się dzięki zasadom DevOps(2), które skutecznie wspierają testy aplikacji i pomagają definiować kluczowe wskaźniki wydajności wykorzystywane w monitoringu. Dzięki temu zespoły operacyjne mogą szybko wykrywać i rozwiązywać problemy z wydajnością aplikacji, unikając w ten sposób kosztownych zakłóceń w dostępności usług i ograniczając wydatki na infrastrukturę informatyczną.
„Przedsiębiorstwa wdrażają coraz dynamiczniejsze infrastruktury, korzystające z takich technologii, jak wirtualizacja, chmura i mobilność. W związku z tym muszą również zagwarantować, że wydajność aplikacji nie będzie negatywnie wpływać na wydajność procesów biznesowych” — powiedział Matt Morgan, wiceprezes i dyrektor generalny działu marketingu produktów i oprogramowania w HP. „Dzięki oprogramowaniu HP APM zespoły operacyjne mogą uzyskać niezbędny wgląd w każdą transakcję, ograniczając w ten sposób koszty i zapewniając maksymalną wydajność aplikacji przez cały czas”.
Dodatkowe informacje o oprogramowaniu HP APM można uzyskać pod adresem www.hp.com/go/APM i za pośrednictwem transmisji internetowej „How to Use Predictive Analytics to Manage Cloud and Mobile Applications” („W jaki sposób używać analiz prognostycznych do zarządzania aplikacjami opartymi na technologiach mobilnych i chmurze”).
Konferencja HP Discover dla klientów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki odbędzie się w dniach od 4 do 6 grudnia we Frankfurcie.
Słowa kluczowe: efektywność procesów biznesowych, hp, HP AMP, mobilność, Oprogramowanie HP