Marka Lay’s zakończyła właśnie kolejną – po m.in. „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze
Smaków” – niestandardową kampanię: „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata”. Jej
głównym bohaterem był… Ziemniak w obliczu przepowiedzianej przez Majów na grudzień
tego roku apokalipsy. No właśnie – jak połączyć ze sobą pozornie niepasujące do siebie
elementy takie jak przepowiednię Majów, koniec świata, ziemniaka, chipsy i marzenia?
A jednak…
„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to hasło najnowszej akcji marki Lay’s, na którą
składał się konkurs dla konsumentów oraz oferta limitowana w postaci dwóch nowych
smaków.
Koncepcja? Oryginalna. Na 21 grudnia 2012 r. Majowie przepowiedzieli koniec świata.
Jak w obliczu apokalipsy zachowują się ludzie? Żyją pełnią życia i spełniają marzenia,
aby wykorzystać pozostały czas… Swoje największe pragnienia chciał też zrealizować nowy
bohater Lay’s – Ziemniak. Dwa z nich: kąpiel w miodzie i poznanie smaku greckich wysp
zostały spełnione. Tak powstały nowe Lay’s o smaku Sałatki greckiej oraz Żeberek w miodzie.
Spełniając kolejne marzenia Ziemniaka, każdy miał szansę, aby wygrać pieniądze na realizację
własnych życzeń.
Mechanizm akcji? Prosty. Należało kupić paczkę Lay’s
i znaleźć w niej kupon z kodem, zarejestrować się na stronie
www.lays.pl, następnie wpisać kod i w ciekawy,
pomysłowy sposób spełnić marzenie Ziemniaka. Można
było korzystać z podpowiedzi umieszczonych na
kuponach albo puścić wodze fantazji i samodzielnie
wymyślić, o czym Ziemniak może marzyć. Można było również
stworzyć, za pomocą edytora dostępnego na stronie,
ciekawy graficzny projekt, używając
zarówno z gotowych elementów, jak i własnych, dodanych zdjęć.
Wyniki? Imponujące. W konkursie zarejestrowało się prawie
300 tysięcy osób, a strona www.lays.pl zanotowała w tym
czasie aż 11 milionów odsłon! Każdy z użytkowników spędził
na niej rekordowo dużo czasu – średnio 5 minut 33 sekundy
– co świadczy o ogromnym zainteresowaniu treściami
zamieszczonymi na stronie, takimi jak galeria zwycięzców oraz
dużym wkładem w realizację marzeń głównego bohatera.
Efekt – spektakularny, na miarę końca świata. W akcji udało się połączyć ze sobą wszystkie
elementy dobrej kampanii: nośny temat, ciekawy pomysł na jego wykorzystanie, prosty
mechanizm konkursowy i zaangażowanie konsumentów.
Zależało nam, aby stworzyć coś zupełnie nowego, a jednocześnie dobrze wpasować się
w strategię komunikacyjną Lay’s – mówi Anna Bielecka-Bochenko, Brand Manager marki
Lay’s. – Po niebywałym sukcesie poprzednich kampanii: „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze
Smaków”, konsekwentnie zdecydowaliśmy się na kolejną niestandardową akcję – zabawną
i odważną. Poprzez takie działania budujemy wizerunek marki dla osób żyjących pełnią życia,
lubiących dobrą zabawę i pełnych optymizmu – dodaje Anna Bielecka-Bochenko.
„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to kolejna tak nietypowa kampania Lay’s.
W 2011r. marka zaangażowała konsumentów z całej Polski w wymyślenie nowego smaku
chipsów, który na stałe wszedł do portfolio marki (kampania „Wymyśl Nowy Smak”);
w drugim kwartale br. zorganizowano Puchar Smaków, w którym o miano najlepszego
walczyły smaki z 4 europejskich krajów. Następnie przeprowadzono wspólną akcję
promocyjną Lay’s i Pepsi, której twarzą został bramkarz Wojciech Szczęsny, a do wygrania
było aż 15 milionów nagród – to także unikalna w skali kraju tego typu akcja.
Najnowsza, szeroko zakrojona kampania „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata”
prowadzona była w telewizji (TVN, Polsat, TV4, TVN7 oraz stacje tematyczne z pakietu
Polsatu, AtMedia i Discovery), Internecie (najpopularniejsze polskie serwisy, m.in. Youtube,
Nasza Klasa, Pudelek, Demotywatory, Kwejk) oraz w miejscu sprzedaży.
Za działania public relations odpowiada Multi Communications, za kreację i realizację spotów
(30 i 10- sekundowych) BBDO, a za zakup mediów – OMD Media Direction. Kampania trwała
od początku września do 11 listopada br.
Słowa kluczowe: Lay’s, Marzenia Ziemniaka przed końcem świata, niestandardowa kampania, Wymyśl Nowy Smak, Ziemniak w roli głównej