Rok 2012 to dla Blue City rok stabilizacji i utrwalania pozycji rynkowej na
warszawskiej mapie centrów handlowych. Pod błękitną kopułą pojawiły się
nowe marki, klienci bawili się tu na licznych imprezach i brali udział w wielu
akcjach promocyjnych. Jaki będzie rok 2013? Upłynie pod znakiem planowania i
przygotowania nowych inwestycji.
Blue City skończył rok 2012 z 4-procentowym wzrostem w liczbie odwiedzających. W tym
samym okresie, według badań niezależnych firm, średni ruch w skali kraju w segmencie
centrów handlowych zmalał aż o 7 proc., w segmencie hipermarketów ilości klientów
również spadła w porównaniu do roku ubiegłego. Można zatem powiedzieć, że Blue City
nie tylko zanotowało znaczący wzrost w porównaniu do średniej rynkowej, ale też, że jest
to kolejny z rzędu rok, w którym powiększa ilość nowych klientów. To cieszy, zwłaszcza w
kontekście nieustających doniesień medialnych o pogłębiającym się kryzysie w Polsce i w
Europie.
Mimo spowolnienia gospodarczego Blue City udało się w 2012 roku otworzyć wiele
nowych sklepów i placówek nowych Najemców. Pojawiły się marki ważne dla centrum:
Ispot, Hebe, Wedel, Yes, Parfois, Redberry, Olimpia. Wynajęto kolejną powierzchnię
biurową dla firmy GPoland. Centrum przeprowadziło dwie kampanie wizerunkowe
oraz szereg kampanii taktycznych wspierających ponad 60 imprez, które odbyły się
na jego terenie. Zorganizowało duże imprezy z wiodącymi markami dla dzieci: LEGO,
Hasbro, Smyk, Toys”R”Us, a także było gospodarzem wydarzeń kulturalnych i wystaw
przygotowanych wspólnie z Ośrodkiem Kultury Ochota oraz Leica Galery. Kontynuowało
też imprezy cykliczne takie jak Jarmarki Produktów Regionalnych czy Festiwal Wina
i Serów, zainicjowało imprezy dla bloggerów modowych oraz organizowało pokazy
taneczne, wydarzenia edukacyjne. Ponadto w ubiegłym roku centrum na elewacji
budynku stworzyło nową konstrukcję, którą udostępnia Najemcom pod ich logotypy,
oraz wprowadziło nowy system oznakowania poziomów 0 i +1 i nowe elementy dekoracji
świątecznych. Proces odświeżania wystroju centrum będzie kontynuowany w następnych
latach, remonty będą dotyczyły głównie toalet oraz prowadzących do nich korytarzy.
W 2013 i 2014 roku czekają Blue City nowe inwestycje. Zarząd jest w trakcie
pozyskiwania gruntu przylegającego do działki, na której stoi budynek centrum,
gdzie w najbliższych latach ruszy najprawdopodobniej inwestycja biurowa. Jednym
najważniejszych z
restauracyjnej o jeden poziom w górę. W ten sposób centrum handlowe otrzyma nie
tylko nowy, przystosowany do dzisiejszych wymagań klientów, nowoczesny foodcourt,
ale również powierzchnie pod dodatkowe sklepy odzieżowe znanych marek na poziomie
+1. Jak co roku Blue City pragnie przyjąć pod swój dach nowe atrakcyjne dla klientów
marki odzieżowe, na czele z wiodącymi operatorami w branży. Planuje też usprawnić
system komunikacji z klientami poprzez nowatorskie rozwiązania internetowe. Plan
imprez przewiduje organizację kilkudziesięciu ciekawych wydarzeń, wspomaganych
skoordynowanymi kampaniami informacyjnymi i promocyjnymi.
Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City to unikalny w skali kraju projekt centrum
czwartej generacji, łączący w sobie funkcje handlową, rozrywkową i biurową. Blue City
to ponad 200 sklepów, restauracji, barów, kawiarni i punktów usługowych, duże centrum
rekreacyjne, bogata oferta sportowa i atrakcje dla dzieci. Zapraszamy na www.bluecity.pl
Dołącz do nas na Facebook.com:www.facebook.com/CHBlueCity
Słowa kluczowe: blue city, cele, cetrum handlowe, nowy rok, plany