Jeszcze do 13 stycznia 2013 roku potrwa konkurs „Lepiej Żywca” organizowany przez
markę Żywiec. Aktywacja konsumencka, będąca częścią nowej kampanii reklamowej,
której celem jest prezentowanie bardziej dynamicznej, otwartej i pomysłowej twarzy
marki, spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem Polaków. Strona internetowa marki
wciąż przeżywa oblężenie, a uczestnicy zabawy ulepili już rekordową liczbę lepiejów.
Akcja rozpoczęła się 19 listopada 2012 r. i potrwa do 13 stycznia 2013 r.. Konkurs cieszy
się ogromną popularnością. Uczestnicy nadsyłają średnio ponad 11 tysięcy haseł dziennie.
Na 10 dni przed zakończeniem akcji do jury spłynęło ponad pół miliona lepiejów! Stronę
internetową marki odwiedziło w tym czasie blisko 660 tysięcy osób, z czego ponad połowa to
użytkownicy, którzy zajrzeli na nią po raz pierwszy. W konkursie do rozdania jest łącznie 112
iPhone’ów 5 oraz 560 kart upominkowych sieci Empik.
„Lepiej Żywca” jest kontynuacją wcześniejszej, doskonale przyjętej kampanii marki –
„Pokaż język”. Dzięki pierwszej odsłonie słownych potyczek udało nam się znacząco zbliżyć
do konsumenta, co znalazło swoje bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Akcja
była bardzo dobra, ale wiemy, że zawsze może być lepiej, czego przykładem jest najnowsza
aktywacja Żywca. Polacy doskonale przyjęli zabawę słowem, a tak fantastyczne wyniki
przerosły nasze oczekiwania – tłumaczy Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.
Jeszcze do 13 stycznia na stronie www.zywiec.com.pl na wszystkich chętnych czekać
będą wyjątkowe zadania, polegające na stworzeniu lepieja zgodnie ze wskazówkami jurora
sędziującego zmagania w danym dniu. Słowne potyczki ocenia jury w składzie Monika
Brodka, Stanisław Tym, Marek Raczkowski oraz Tymon Tymański – każdy z nich obdarzony
jest ciętym językiem, posiada dużą dawkę dystansu, a co najważniejsze – polszczyzną
posługuje się świetnie i z dowcipem.
Lepiej to gatunek literacki stworzony przez Wisławę Szymborską. Standardowo składa się
z dwóch wersów, z których pierwszy zawiera absurdalny wybór i zaczyna się
wyrazem „Lepiej” (lub „Lepszy”, „Lepsza” czy „Lepsze”), a drugi słowem „niż” lub „niźli”.
Z przymrużeniem oka pokazuje alternatywę dla pewnych rzeczy, np.:
Lepiej rzepy w ogon wczepić, niż lepieja nie ulepić!
Marka Żywiec postanowiła wykorzystać ten gatunek literacki w swojej najnowszej zabawie
słownej. Akcja stanowi część kampanii reklamowej, w której marka prezentuje swoje nowe
oblicze zwracając się przy tym do współczesnych Polaków – otwartych, pełnych energii
i apetytu na życie ludzi. W ten sposób Żywiec prezentuje nowoczesną, twórczą
i wielowymiarową twarz, podkreślając to, co jest dla marki ważne – kreatywność, energię
oraz pasję.
Autorem projektu „Lepiej Żywca” jest agencja Men at Work, która przygotowała także
projekty limitowanych opakowań oraz kampanię outdoorową i prasową dotyczącą nowej
promocji konsumenckiej. Za obsługę internetową konkursu odpowiada Pride&Glory
Interactive. Media zakupił dom mediowy Macroscope OMD, za obsługę PR odpowiedzialna
jest agencja TBWA PR. Pomysłodawcą nowego pozycjonowania jest agencja DDB
Warszawa.
Projekt otrzymał szerokie wsparcie marketingowe w punktach sprzedaży, na nośnikach
reklamy zewnętrznej, w środkach transportu publicznego oraz w prasie. Wszystkie materiały
zostały przygotowane z humorem i dystansem zarówno do samej marki, jak i jej otoczenia.
Słowa kluczowe: Lepiej Żywca, Macroscope OMD, punkty sprzedaży, transport publiczny, żywiec