Już od kilku miesięcy trwa w Open Life wdrażanie projektu, który ma na celu zwiększenie przejrzystości produktów i ich adekwatności do potrzeb klientów. Open Life wprowadza szereg zmian proklienckich w swojej ofercie.
Wśród zmian znajduje się m.in. uzupełnienie dokumentacji dla klienta mające na celu bardziej przyjazną i czytelną prezentację produktu oraz wyeliminowanie ryzyka niedopasowania rozwiązania do potrzeb klienta. Są to przykładowo karty informacyjne stanowiące kompendium wiedzy
o produkcie, z uwzględnieniem wszystkich kosztów, ryzyk oraz scenariuszy jak działa produkt
w różnych warunkach rynkowych. Klient otrzymuje też ilustracje pokazujące w prosty, graficzny sposób jak działa mechanizm rozliczania wartości rachunku udziałów czy wykupu na podstawie przykładowych danych. Dodatkowo, ubezpieczyciel znacząco obniżył tzw. opłaty likwidacyjne
w produktach regularnych, a także zaostrzył kryterium wieku klienta. Długie produkty strukturyzowane ze składką jednorazową w ogóle zostały wycofane ze sprzedaży.
Kolejnym krokiem, nad którym obecnie pracuje Open Life, będzie przekształcenie ubezpieczeń grupowych w ubezpieczenia indywidualne. Klient będzie miał możliwość bezkosztowego odstąpienia od umowy w terminie 30. dni od daty jej zawarcia. W nowym modelu nasi partnerzy – dotychczasowi ubezpieczający będą występowali w roli agentów ubezpieczeniowych. To jednocześnie odpowiedź
na postulaty Komisji Nadzoru Finansowego; zgadzamy się, że to pozwoli na podniesienie świadomości klienta dotyczącej roli banku, który uczestniczy w sprzedaży produktu – mówi Izabela Śliwowska, członek zarządu Open Life TU Życie S.A.
W nowym modelu ubezpieczający będzie mógł być inną osobą niż ubezpieczony, co oznacza,
że właściciel polisy będzie mógł dowolnie wskazywać ubezpieczonych będących uprawnionymi
do świadczenia na wypadek dożycia. Jest to dobre rozwiązanie dla osób chcących obdarować polisą np. dzieci czy wnuki.
Spółka dąży też do rozbudowywania elementów ochronnych w produktach oszczędnościowych
i inwestycyjnych. Klient będzie miał możliwość rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej, opcjonalnie, wybierając z kilku wariantów wysokości sumy ubezpieczenia, bez badań i rozbudowanych kwestionariuszy medycznych.
Słowa kluczowe: Klienci, nowa odsłona, open life, produkty strukturyzowane, ubezpieczenia