Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa firma.
Dokument odzwierciedla nieprzerwane zaangażowanie firmyna rzecz inwestycji w innowacje oraz wartość, jaką prezentują pracownicy dla firmy, jak również strategię Amadeus, która zakłada aktywne promowanie projektów umożliwiających rzeczywisty wkład w społeczność i środowisko. Najnowszy raport Amadeus, dotyczący działań CSR (Corporate Social Responsibility), podkreśla także zaangażowanie firmy w tym obszarze na przykładzie 165 projektów realizowanych w 45 krajach.Obszaryte objęły edukację (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory), transfer technologii w celu wspieraniarozwoju przedsiębiorczościwbranży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego),lokalne inicjatywy społeczne orazpomoc w czasie kryzysu.
Przykładowe dane dotyczące działań firmy Amadeus w dziedzinie CSR (Corporate Social Responsibility) w minionym roku:
-
Na całym świecie firmę Amadeus wspiera zróżnicowany zespół, obejmujący przedstawicieli 123 różnych narodowości.
-
W 2011 r. pracownicy odbyli 155 057godzin szkoleń wykładowych, w które zainwestowano łącznie 6,3mln euro.
-
Amadeus przetwarza dziennie ponad 1 mln transakcji. W 2011 roku przetworzono 463 milionyrezerwacji, zaś na pokłady samolotów wsiadło 439 milionówpasażerów.
-
Od2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój (Research & Development, R&D) wyniosły ponaddwa miliardyeuro (344 mln euro w roku 2011). Raport Komisji Europejskiej „2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard” przedstawia Amadeusjako jedną zwiodących firm wEuropie pod względem inwestycji w obszar R&D.
-
Obecnie funkcjonuje 16 ośrodków badawczo-rozwojowych Amadeusna całym świecieoraz zespół liczący ponad4000 osób, co zwiększa wartość przedsięwzięć firmy na rzeczklientów z całego świata.
-
Aktualnie inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są w 45 krajach (niemal dwukrotnie więcej niż w 2009 roku).
-
Blisko800wolontariuszyAmadeus podjęło działania w 2011 roku (cztery razywięcej niż
wroku poprzednim). -
Wolontariusze Amadeus przeznaczyli ponad17 470godzinpracyna wspieranie inicjatywspołecznych.
-
Zespół90specjalistówAmadeus w dziedzinie Corporate Responsibility prowadzi lokalne, regionalne i globalne projektyna całym świecie.
-
W ramach zaangażowania w ochronę środowiska Amadeus kontynuował działania na rzecz optymalizacji wydajności operacyjnej i poprawy efektywności energetycznej o 8%
w przeliczeniu na przetworzoną transakcję w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto,zużycie energii elektrycznejna jednego pracownika zostało zredukowane już drugi rok
z rzędu. -
Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łącznąemisję CO2 o ponad 5%,zarówno dzięki poprawie efektywności energetycznej, jak i rosnącemu udziałowi energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy.
Amadeus podpisał Globalny Kodeks Etyki w Turystyce, a tym samym zobowiązał się do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości dotyczących odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju turystyki. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki(UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZw 2001 roku,stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.
Firma Amadeus oferowała także pomoc podczas kryzysu. Inicjatywy realizowane w 2011 rokuobejmujądziałaniaCSRmające na celu zmniejszenieskutkówklęsk żywiołowych odczuwanych przez ludność, takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodziew Bangkoku i Australii, japońskie tsunamii trzęsienie ziemi w Sendai, tajfunna Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.
– W Amadeus wierzymy, że nasze doświadczenie w branży turystycznej w połączeniuz motywacją naszych pracownikóww podejmowaniu wyzwań stanowi doskonały bodziec do postępów w dziedzinie ochrony środowiska i wsparcia społeczności lokalnej – mówi Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel and Corporate Secretary. – To jestmisja, w której każdy wysiłek jest potrzebny i mile widziany.Będziemy dalej wspierać i podejmować tego rodzaju inicjatywy – dodaje.
Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives(GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznegodziałaniaw przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeusz zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę(A+).
– Jestem zadowolonyztych danych, którepotwierdzają, żew 2011 r.udało nam się zwiększyć i wzmocnić współpracę z naszymi partnerami, takimi jak linie lotnicze, w zakresie projektów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Wystarczy wspomnieć o naszejścisłej współpracyz przewoźnikami, takimi jakIberia, AviancaTacaiKenya Airwaysczy Turkish Airlines– komentuje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. –Edukacjajest niewątpliwie jednym zkluczowych czynników, który umożliwia wydajnei trwałe wsparcie działania obszaru odpowiedzialności biznesowej firmy, dlategoteżbardzorozbudowaliśmynasze projektyw tym zakresie.W tym samym czasiekoncentrowaliśmy się również napoprawie naszejdziałalności związanej z ochroną środowiska oraz współpracy z zainteresowanymi stronamiw branży – dodaje.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat działań Amadeus w zakresie odpowiedzialności biznesowej zapraszamy na stronę www.amadeus.com/amadeus/travelfurther, gdzie można obejrzeć interaktywny raport lub pobrać go w formacie PDF.
Słowa kluczowe: amadeus, Amadeus Tourism Observatory, Kodeks Etyki, kryzys, najnowszy raport, strategia, Svend Leirvaag, Tomás López Fernebrand, UNWTO, wysiłek, zatwierdzony