Usytuowane w halach głównych i na placach przed głównymi wejściami do dworców, oznaczone dużym, międzynarodowym symbolem „i” punkty przyciągają turystów, szukających kompleksowej informacji dotyczących funkcjonowania kolei podczas Euro, jak i wskazówek na temat poruszania się po mieście, bazy noclegowej, miejsc wartych zobaczenia… W dni pozameczowe punkty działają 12 godzin na dobę, od godz. 8.00 do godz. 20.00. W dniach spotkań piłkarskich informatorzy czuwają na swoich miejscach są aż do odjazdu ostatniego kibica.
Aż połowę korzystających z punktów stanowią turyści zagraniczni. W Warszawie do tej pory byli to przede wszystkim Rosjanie (prawie 28% obcokrajowców), Hiszpanie (ponad 14%), Brytyjczycy (prawie 10%), Japończycy (ponad 6%), Niemcy i Amerykanie (ponad 5%), Francuzi i Włosi (ponad 3%). Na Dworcu Wschodnim w Warszawie, będącym stacją docelową dla kibiców podróżujących pociągami z Moskwy, Rosjanie stanowili aż 70% turystów, którym pracownicy punktów informacyjnych służyli pomocą.
Na czas Euro punkty informacyjne z logo kampanii Kolej na 2012 stanęły na dworcach głównych w Miastach Gospodarzach i w Krakowie. W stolicy dodatkowy punkt usytuowany został na dworcu Warszawa Wschodnia, położonym niedaleko Stadionu Narodowego.
Wewnątrz każdego z punktów zasiedli: przedstawiciele PKP Intercity, lokalnych przewoźników kolejowych, miejscowych informacji turystycznych czy urzędów poszczególnych miast.
Dworcowe punkty informacyjne stanowią jeden z elementów informacyjnej kampanii Kolej na 2012. Polscy i zagraniczni turyści mają ponad to do dyspozycji liczne druki informacyjne, specjalny, trzyjęzyczny portal kolejna2012.pl oraz przede wszystkim licznych wolontariuszy PKP Intercity.
Słowa kluczowe: dworzec, Euro 2012, pkp, punkty informacyjne, turyści zagraniczni, warszawa