BLACK Energy Drink – napój energetyczny z portfolio FoodCare – jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku energetyków. Marka tradycyjnie zdeklasowała rywali w ujęciu ilościowym,
ale także po raz pierwszy pokonała konkurentów pod względem wartościowym. Stworzony przez Wiesława Włodarskiego BLACK Energy Drink jest motorem napędowym stale rozwijającej się kategorii napojów energetycznych w Polsce.
Pierwszy raz w swojej niemal 4-letniej historii, BLACK Energy Drink pokonał wszystkich konkurentów w ujęciu wartościowym. Z udziałami rynkowymi na poziomie 19,1 proc., brand zdobył pozycję lidera
pod względem wartości sprzedaży, wyprzedając najbliższych konkurentów o 7,1 i 1,5 punktu procentowego[1]. Marka również niezmiennie od trzech lat zajmuje pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych sztuk. Udziały BLACK wynoszą obecnie 20 proc. w ujęciu ilościowym, czyli są około dwukrotnie wyższe od udziałów pozostałych dwóch największych graczy, których marka wyprzedza
o 12,3 oraz 8,9 punktu procentowego[2]. FoodCare udowadnia tym samym, że BLACK jest nie tylko najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce, ale także generuje największe wpływy
ze sprzedaży.
– BLACK nie ma sobie równych ‒ znokautował konkurentów wartościowo i ilościowo. Konsumenci
już od lat najchętniej sięgali po naszą markę, ale teraz pokazaliśmy też, że popularność flagowego brandu FoodCare przekłada się na największe udziały rynkowe w ujęciu wartościowym. Zawsze podkreślam, że toczące się spory sądowe i próby zdyskredytowania naszego sukcesu rynkowego
nie mają żadnego wpływu na nasz biznes. W przeciwieństwie do konkurencji, skupiamy się
na rynkowej batalii, a nie tej prowadzonej przed wymiarem sprawiedliwości. Doskonałe wyniki BLACK są jednym z wielu dowodów, że takie podejście daje znakomite efekty. W 2015 roku będziemy dalej stawiać na rozwój BLACK, zwiększanie dystansu do konkurentów w Polsce i umacnianie pozycji marki zagranicą – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes firmy FoodCare.
Rynek napojów energetycznych w Polsce dynamicznie rośnie. Jego wartość wynosi obecnie niemal 874 mln zł. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na krajowym rynku sprzedano ponad 336 mln puszek i butelek energetyków, co stanowiło ponad 126 mln litrów[3]. W ujęciu wartościowym rynek zanotował wzrost o 10,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Natomiast
w ujęciu ilościowym w sztukach wzrost był jeszcze większy i wyniósł 15,7 proc.[4] Marką mającą największy wpływ na tak dynamiczny rozwój kategorii jest BLACK Energy Drink. W omawianym okresie sprzedaż produktów BLACK odpowiadała aż za 57 proc. całkowitego wzrostu wartościowego segmentu[5]. Tym samym BLACK kolejny raz okazał się motorem napędowym całej kategorii energetyków.
FoodCare prognozuje, że do końca 2017 roku wartość rynku napojów energetycznych w Polsce przekroczy nieosiągalną ‒ jak dotąd ‒ barierę 1 mld zł. Firma planuje niezmiennie napędzać wzrost całej kategorii. Jak zapowiada Prezes Wiesław Włodarski, inwestycje w kategorię energetyków
w perspektywie trzech lat przyniosą spółce przychody z tego segmentu na poziomie ok. 300 mln zł rocznie.
[1] Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały wartościowe, Total Polska, październik 2014, kategoria Energetyki.
[2] Źródło: FoodCare za Nielsen, Udziały ilościowe w sztukach, Total Polska, październik 2014, kategoria Energetyki.
[3] Źródło: FoodCare za Nielsen, Sprzedaż wartościowa, wolumenowa, ilościowa w sztukach, Total Polska, listopad 2013 – październik 2014, kategoria Energetyki
[4] Źródło: FoodCare za Nielsen, Sprzedaż wartościowa, ilościowa w sztukach, Total Polska, listopad 2013 – październik 2014 vs listopad 2012 – październik 2013, kategoria Energetyki
[5] Źródło: FoodCare za Nielsen, Wpływ na rozwój kategorii w ujęciu wartościowym, Total Polska, listopad 2013 – październik 2014
vs listopad 2012 – październik 2013, kategoria Energetyki
Słowa kluczowe: black, nagroda, wartość