,,Compilance” oznacza po prostu zgodność. W rozumieniu biznesowym jest to zapewnienie zgodności działania we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Działania te muszą być zgodne z prawem, normami, standardami – a także: rekomendacjami. Rekomendacjami, które pomogą uzyskać lepszą efektywność pracy – sprawdź sam!
Najlepsze decyzje dla firmy
Prowadząc firmę dokładamy wszelkich starań, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki i poprawić efektywność. Normalny jest fakt, że popełniamy przy tym błędy. Nie możemy jednak pozwolić sobie na błędy prawne. W celu uniknięcia nieporozumień i kłopotów, należy przeszkolić pod tym kątem kadrę pracowniczą.
RODO, informacje poufne, konflikty interesów, łapówki – wszyscy spotykamy się z tymi określeniami. Niestety, większość z nas zna je tylko z nazwy; warto wdrożyć szkolenia, które zwiększą świadomość klientów na temat wszystkich niepożądanych działań i ewentualnych konsekwencji.
W tym celu warto zasięgnąć opinii z dziedziny konsultingu. Zapewnienie firmie najlepszych rozwiązań wymaga pomocy doradcy, który nakieruje na odpowiednie rozwiązania, a być może nawet je wdroży. Przy zwiększeniu świadomości pracowników na tematy prawne może okazać się np. polityka zarządzania ryzykiem, którą zleci i opracuje Twój własny doradca.
Bez ryzyka
Praca wolna od naruszeń to praca bezpieczna. Opracowanie kodeksów postępowania, np. antykorupcyjnych, ochroni naszą firmę pod względem prawnym. Oczywiście, w razie odkrycia naruszeń pracownicy odczuwają strach. Jest to normalna, ludzka reakcja. W tym celu należy wprowadzić anonimowy system zawiadamiania – lub zezwolić na możliwość zawiadomienia o problemie naszego compilance oficera.
Jeśli nie wiesz, jakie działanie byłoby najlepsze na początek – sprawdź najważniejsze informacje na Crowe.com/pl. Najlepiej wprowadzać zmiany stopniowo: natłok informacji nie jest wskazany i nie wpływa pozytywnie na efektywność w pracy. Odpowiednie dobranie rozwiązań z pomocą doradcy pomoże wprowadzić stopniowo wszystkie niezbędne rozwiązania, które udoskonalą codzienną pracę w firmie!
Źródło: Artykuł partnerski