Prowadzisz własną małą firmę, ale nie stosujesz w niej metodologii CRM? Myślisz, że nie ma sensu sięgać po takie nowości? Obawiasz się, że to zbyt skomplikowane? A może boisz, że przyniesie Ci więcej szkody niż pożytku? Nic bardziej mylnego!
Polski prosty CRM — miniCRM został stworzony przez Ageno z Bielska-Białej, po to, by pomóc Ci w pracy a nie uczynić ją bardziej skomplikowaną. Z jego obsługą z pewnością poradzisz sobie bez trudu nawet jeśli nie jesteś specjalistą od nowych technologii. Wystarczy odrobina wysiłku i dobre chęci. Oto wszystko, co musisz wiedzieć zanim zaczniesz korzystać z tej sprytnej aplikacji.
Co to jest prosty CRM online?
Krótko mówiąc prosty CRM to nic innego, jak po prostu inteligentne narzędzie znacznie ułatwiające pracę w firmie. W jaki sposób? Przechowując wszystkie istotne informacje o klientach, dokumenty, e-maile pozwala na uzyskanie maksymalnej wydajności bez zbędnego wysiłku. Dzięki wykorzystywaniu platformy miniCRM praca w firmie jest szybsza, zarządzanie relacjami z klientami dużo łatwiejsze, a przesyłanie informacji w firmie nie sprawia już problemu. I co kluczowe komunikacja zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również między firmą a klientem stoi dzięki wykorzystaniu aplikacji na najwyższym możliwym poziomie.
Dla kogo jest przeznaczony miniCRM?
System powstał przede wszystkim z myślą o osobach prowadzących małę firmy, nawet te najmniejsze, jednoosobowe. Jeśli Twoja firma to niewielkie, a może nawet Twoje indywidualne przedsięwzięcie to propozycja właśnie dla Ciebie.
Dlaczego warto sięgnąć po CRM?
Odpowiedź jest bardzo prosta: żeby móc osiągnąć maksimum zysku przy minimalnym nakładzie pracy. Czy nie o to właśnie chodzi w prowadzeniu własnego biznesu? System usprawnia pracę w firmie, ułatwia komunikację, wspiera sprzedaż i przechowuje szereg istotnych danych takich jak np. kontakty czy informacje o spotkaniach służbowych. Jeżeli prowadzisz własną działalność na pewno pomimo dokładania wszelkich możliwych starań nie raz zdarzyło Ci się zaniedbać jakąś sprawę, zgubić ważny dokument, skasować e-mail albo zapomnieć, że klient czeka na umówione spotkanie. Pewnie wzdrygasz się teraz na samo wspomnienie takich nieprzyjemnych sytuacji. Czy pomyślałeś jak fantastycznie byłoby nie musieć myśleć o wszystkim, pracować bez konieczności zapamiętywania milionów spraw i gorączkowego wertowania kalendarza? Teraz to możliwe. System miniCRM pozwoli Ci mieć pod kontrolą wszystkie sprawy, które dotyczy Twojej firmy. Możesz spać spokojnie i nie zadręczać się już więcej myślą, że na pewno o czymś zapomniałeś, jeśli nawet tak się zdarzy, system niezwłocznie Ci o tym przypomni.
Dlaczego może sprawiać wrażenie trudnego?
Z prostego powodu: nowinki technologiczne na początku obok ciekawości często budzą obawy. Najczęściej z czasem okazuje się, że były niepotrzebne. Pierwszy krok jest zawsze najtrudniejszy. Trzeba jednak pamiętać, że prowadząc własny interes w dzisiejszych trudnych czasach najgorsze co można zrobić to stanąć w miejscu. Nie wprowadzając zmian, nie rozwijając swojej działalności szybko zginiemy w gąszczu firm i będziemy musieli pożegnać marzenia o sukcesie w prowadzeniu własnego biznesu. Dlatego warto zacząć działać pamiętając o tym, że wszystko jest trudne… dopóki nie stanie się łatwe! Tak jest również w przypadku systemu miniCRM, który przy odrobinie zaangażowania bardzo szybko staje się wręcz dziecinnie prosty.
Co dokładnie składa się na system miniCRM?
Aplikacja charakteryzuje niezwykle prosta, przejrzysta i jednocześnie bardzo dobrze przemyślana struktura. Użytkownik ma do dyspozycji m.in. takie funkcje jak kontakty, zadania, interesy, historia działań, powiadomienia, ustawienia, płatności, profil użytkownika, wiki, raporty czy wyszukiwarka.
Do czego służą najważniejsze funkcje?
- Kontakty obejmują osoby oraz firmy z którymi łączą Cię relacje służbowe. Wszystkie kontakty zebrane są w jednym miejscu. Dzięki temu można zapomnieć o nerwowych poszukiwaniu potrzebnej wizytówki, adresu mailowego czy numeru telefonu klienta.
- Zadanie to po prostu konkretna czynność, którą musisz wykonać w czasie swojej pracy. Dla ułatwienia zadanie można połączyć z pozycją z działu kontakty, interesem, innym zadaniem albo przypisać do niego jakąś osobę.
- Interesy służą do gromadzenia najistotniejszych informacji dotyczących sprzedaży.
- Historia działań to bardzo potrzebna funkcja w systemie miniCRM. Pozwala sprawować kontrolę nad każdym ruchem użytkowników Twojego CRM-u. Dzięki temu żadna zmiana dokonana przez pracowników nie umknie Twojej uwadze.
- Na centrum powiadomień składają się komunikaty dotyczące istotnych zmian zachodzących w całej aplikacji za które ponosisz odpowiedzialność.
- Ustawienia pozwolą Ci możliwie jak najbardziej dostosować system do Twoich oczekiwań i osobistych preferencji.
- Płatności jak łatwo się domyślić dotyczą wszystkich operacji finansowych przeprowadzanych w Twojej firmie.
- Profil użytkownika umożliwia zmianę hasła zawsze, gdy tylko zajdzie taka konieczność. Poza tym pozwala zmienić wprowadzony do systemu adres e-mail, dodać lub usunąć zdjęcie czy też dostosować do swoich potrzeb system powiadomień.
- Funkcja wiki to miejsce, gdzie zebrane są najważniejsze informacje o firmie. Swego rodzaju kompendium wiedzy o niej.
- Raporty to nic innego jak baza z wykresami dzięki którym można ocenić pracę w firmie czy czarno na białym zobaczyć jak wyglądają wyniki sprzedaży.
- Wyszukiwarka usprawnia obsługę programu, pozwala bowiem bardzo szybko znaleźć każdą informację zarejestrowaną na Twoim koncie.
Czy mogę wypróbować ten prosty CRM zanim zdecyduje się na zakup?
Oczywiście. Jeśli mimo wszystko nadal nie masz pewności czy system miniCRM to coś dla Ciebie możesz sięgnąć po wersję testową. To zupełnie bezpłatne w dodatku rejestracja nie zajmie Ci więcej niż zaledwie kilkanaście sekund. Co więcej jeśli po przetestowaniu aplikacji uznasz, że jednak nie potrzebujesz tego rodzaju udogodnienia nie musisz kontynuować przygody z systemem.
Jak wprowadzić miniCRM w mojej firmie?
Jeśli swoją firmę prowadzisz sam i nie zatrudniasz żadnych pracowników to bułka z masłem. Przede wszystkim zbierz jak najwięcej informacji na temat, systemu miniCRM, pomyśl o korzyściach i … po prostu czym prędzej wprowadź go w życie. Natomiast jeśli zatrudniasz w swojej firmie pracowników, to zrób wszystko, by zobaczyli oni w nowym systemie szansę a nie przekleństwo, utrudnienie czy fanaberię. Łatwo powiedzieć, ale jak to zrobić? Najlepiej wybrać najprostszy sposób: po prostu ich wyedukuj. Lęk przed nowościami najczęściej bierze się z niewiedzy. Tak więc zorganizuj spotkanie na którym opowiesz o nowym systemie i rozwiejesz wszystkie wątpliwości swoich podwładnych. Zrób wszystko co w Twojej mocy, by potraktowali go jak udogodnienie a nie uciążliwość. Następnie zastosuj system miniCRM i wraz ze swoim zespołem ciesz się zupełnie nową jakością pracy w firmie!
Czy nadal wydaje Ci się, że aplikacja miniCRM jest dla Ciebie zbyt skomplikowana? Szczegółowe informacje dotyczące aplikacji można znaleźć na stronie minicrm.pl/blog
Słowa kluczowe: biznes, crm, firma, pieniądze, Zarabianie, zarządzanie