Agencja kreatywna TBWA stworzyła fanpage „Fajka na bok” na portalu społecznościowym Facebook. Profil powstał dla marki NiQuitin, należącej do portfolio GlaxoSmithKline. Jest on skierowany do wszystkich przeciwników palenia oraz do osób chcących rzucić papierosy. Od grudnia fanpage polubiło już ponad 20 tysięcy internautów.
Idea kreatywna profilu „Fajka na bok” odwołuje się do szeregu korzyści, jakie pojawiają się
w momencie rzucenia palenia. Osoby niepalące mają więcej szans i możliwości, a ich życie smakuje lepiej. Każdy, kto skończy z nałogiem, z pewnością zauważy m.in. poprawę kondycji fizycznej oraz znaczące oszczędności w portfelu.
Bazując na tej koncepcji, marka NiQuitin adresuje swój profil do osób chcących rzucić palenie, byłych palaczy, przeciwników palenia oraz wszystkich, którzy wspierają swoich znajomych i bliskich
w rzucaniu nałogu. Fanpage nie jest typowym profilem marki, gdyż skupia się na walce z nałogiem oraz wspiera rzucających palenie. Na profilu pojawiają się wpisy w formie memów i statementów przekazujących ideę „Fajka na bok”. W przyszłości planowane jest także przygotowanie aplikacji oraz akcji specjalnych odnoszących się do założeń fanpage’a.
Agencja TBWA jest autorem koncepcji kreatywnej projektu. Jest także odpowiedzialna za stworzenie fanpage’a oraz jego rozwój. Marka NiQuitin jest sieciowym klientem TBWA, którego agencja obsługuje także ATL-owo.
Słowa kluczowe: Agencja TBWA, Fajka na bok, koncepcja, kreatywny produkt, NiQuitin