Według ostatnich badań przeprowadzonych przez CBOS aż 61 proc. Polaków nigdy lub prawie nigdy nie uprawia aktywności fizycznej w formie gimnastyki, aerobiku czy wizyt w siłowni. Wielu z nas jako przyczynę tego zjawiska wskazuje ograniczoną liczbę profesjonalnych ośrodków sportowych. Z myślą o tym poznańska Fabryka Formy postanowiła stworzyć liczne małopowierzchniowe kluby fitness.
Fitness za rogiem sp. z o.o. to firma założona przez Fabrykę Formy S.A. oraz firmę Calypso Fitness S.A. Głównym celem nowo powstałego podmiotu będzie otwieranie małopowierzchniowych ośrodków sportowych, zwłaszcza w ogólnopolskich sieciach dyskontowych. – Dzięki działalności, jaka została nakreślona w statucie firmy Fitness za rogiem, dostęp do profesjonalnych klubów fitness wyposażonych w nowoczesny sprzęt i opiekę doświadczonego personelu będzie o wiele prostszy niż obecnie – wyjaśnia Ireneusz Sęk, Prezes Zarządu Fabryki Formy. – Fitness za rogiem to rozwiązanie w dużym stopniu pionierskie na polskim rynku. Jednym z naszych głównych założeń jest wprowadzenie modelu płatności typu pre-paid, doładowywanych kart z wykorzystaniem gotówki, kart kredytowych czy płatności internetowych – dodaje.
Nowo powstała spółka będzie skupiać się na klubach o wielkości od 250 do 300 mkw. Firma zakłada, że projekt może funkcjonować w dużych i małych miejscowościach, zarówno w lokalnych galeriach, sieciach dyskontowych, jak i w biurowcach czy biznes parkach. Obszar funkcjonowania firmy ograniczy się początkowo do Poznania i Warszawy. – Naszym celem jest nie tylko zwiększanie świadomości, lecz przede wszystkim poziomu aktywności sportowej Polaków o różnym statusie majątkowym. Dzięki inwestycjom, jakich podejmie się spółka Fitness za rogiem, o wiele więcej osób będzie miało możliwość profesjonalnego poprawiania swojego zdrowia i kondycji – podsumowuje Ireneusz Sęk.
Powołanie firmy Fitness za rogiem jest tylko jednym z przykładów świadczących o dobrej kondycji Fabryki Formy S.A. Jej silną pozycję w branży fitness potwierdza też najnowsza korekta prognozy wyników finansowych spółki w roku 2012. Według wcześniejszych założeń przewidywano osiągnięcie przychodów netto ze sprzedaży w wysokości 4,412 mln zł oraz amortyzację wynoszącą 0,48 mln zł. Najnowsza prognoza w zakresie przychodów netto ze sprzedaży przekracza 5,856 mln zł, z kolei wskaźnik amortyzacji kształtuje się na poziomie 0,72 mln zł. Dokonanie korekty związane było z przekroczeniem o ponad 20 proc. prognozowanych wartości wyników finansowych. Roczny raport okresowy za 2012 r. zostanie opublikowany przez spółkę 29 maja 2013 r.
Słowa kluczowe: Fabryki Formy, fitness, małopowierzchniowe kluby fitness, najnowsza inicjatywa, projekt