- Na podstawie zwycięskiego pomysłu Deutsche Telekom stworzy produkt, wykorzystując swoje własne zasoby szacowane na 500,000 euro.
- Zgłoszenie przyjmowane są do 31 marca 2013 r., poprzez stronę http://www.telekom-innovation-contest.com/
____________________________________________________________
Na całym świecie Deutsche Telekom szuka dobrych pomysłów w pięciu kategoriach: Connected Home, Usługi Komunikacyjne, Energia, Platforma Wirtualna i Usługi w Chmura Obliczeniowa. Na przesłanie pomysłów online poprzez stronęhttp://www.telekom-innovation-contest.com/, osoby indywidualne, studenci, zespoły, startupy i pracownicy Deutsche Telekom oraz spółek zależnych mają czas do 31 marca.
Międzynarodowe jury wyłoni zwycięzcę po przeprowadzeniu skrupulatnej analizy pomysłu i obejrzeniu prezentacji przygotowanej przez autorów. Następnie zwycięski pomysł zostanie przekształcony w produkt lub prototyp wspólnie z ekspertami z Grupy Deutsche Telekom. Na opracowanie pomysłu firma przeznaczy środki szacowane na 500 tysięcy euro, w tym sprzęt komputerowy i oprogramowanie, dostęp do szerokiej infrastruktury operatora i uruchomienie światowych kanałów sprzedaży i marketingu. Trenerzy biznesu pomogą też w przygotowaniu konkretnego biznesplanu dla produktu. Osoby, które uplasują się na drugim i trzecim miejscu, również otrzymają wartościowe nagrody.
Konkurs został zainicjowany przez Laboratoria Innowacyjności Deutsche Telekom w Berlinie (T-Labs), Polską Telefonię Cyfrową i Magyar Telekom. W tej chwili T-Labs Germany jako partner wprowadza konkurs na całym świecie. – „W Polsce jest mnóstwo błyskotliwych ludzi, którzy mają świetne pomysły, które możemy pomóc realizować. Mamy nadzieję, że dzięki Konkursowi Innowacyjności dalej będziemy budować relacje ze startupami i studentami.” – mówi Milan Zika, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji w PTC i członek jury Konkursu Innowacyjności. Krok dalej idzie Robert Pataki, Dyrektor ds. innowacji w Magyar Telekom na Węgrzech: – „Chcemy być liderem innowacji i pomoże nam w tym Konkurs Innowacyjności.” Dr. Heinrich Arnold, Dyrektor Laboratoriów Innowacyjności Deutsche Telekom (T-Labs), dodaje: – „W przeciwieństwie do innych konkursów, my nie tylko wybieramy pomysł, ale także inwestujemy w jego wdrożenie. Na każdym etapie pomagamy zwycięzcom oraz ich pomysłom w doprowadzaniu do stworzenia poszukiwanego towaru. Już się cieszę na myśl o grudniowym Dniu Innowacyjności w Polsce, kiedy zwycięzca będzie mógł publicznie zaprezentować swój produkt lub prototyp.”
Konkurs Innowacyjności jest częścią programu Telekom Challange, którego celem jest promocja kultury innowacyjności w międzynarodowej Grupie Deutsche Telekom. Jednocześnie z Konkursem na pomysł, który jest przygotowany dla przedsiębiorców, studentów, osób indywidualnych i pracowników Grupy i spółek zależnych, zainaugurowano także Wyzwanie Współpracy. Ten wewnętrzny konkurs przeznaczony jest dla pracowników, którzy poświęcają się szczególnie pracy w małych zespołach charakteryzujących się nowym podejściem do współpracy, które koncentrują się na dostarczaniu rozwiązań dla konkretnego zagadnienia biznesowego Grupy. W 2013 roku Wyzwanie Współpracy przenosi się do Kenii; jego główny punkt to „Telemedycyna w Afryce”.
Słowa kluczowe: Deutsche Telekom, innowacje, międzynarodowy konkurs, pomysły, t-mobile