1 października wystartowała promująca markę Łódzkie ogólnopolska kampania reklamowa województwa łódzkiego pod hasłem „Łódzkie ma pomysł!”. Jest to pierwsza ogólnopolska crossmediowa kampania wizerunkowa tego regionu. Za strategię, kreację oraz realizację działań odpowiada Grupa Eskadra.
Kampania ogólnopolska prowadzona jest w ramach kolejnego – ogólnopolskiego – etapu kampanii promującej województwo łódzkie. Podjęte działania skierowane są na zewnątrz regionu i mają na celu zmianę postrzegania Łódzkiego przez mieszkańców innych województw.
– Naszą strategię oparliśmy na budowaniu wizerunku województwa poprzez pokazywanie pionierskich rozwiązań, które zostały zrealizowanie w tym regionie – mówi Maciej Łaski, p.o. Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem kampanii jest promowanie Łódzkiego nie tylko jako pioniera myślenia projektowego, ale także jako regionu posiadającego bogaty arsenał atrakcji turystycznych, sportowych czy kulturalnych, a więc takiego, który warto odwiedzić.
Znane już z pierwszego etapu kampanii hasło „Łódzkie ma pomysł” zostało wykorzystane w nowych kontekstach w taki sposób, by tworzyło pełne stwierdzenia, np.: „Łódzkie ma pomysł na kulturę”, „Łódzkie ma pomysł na weekend” oraz „Łódzkie ma pomysł na innowacje”. Wszystkie komunikaty znajdują potwierdzenie w projektach zrealizowanych w Łódzkim.
Graficznym motywem przewodnim kreacji ogólnopolskich są samoprzylepne karteczki na pomysły, wykorzystane już w pierwszym etapie kampanii. Samoprzylepna karteczka już sama w sobie może być nośnikiem ciekawej idei, jednak skomponowana razem z innymi potrafi stworzyć inspirujące figury. Właśnie ten efekt realizatorzy wykorzystali w drugim etapie kampanii. W spocie telewizyjnym oraz na wszystkich outdoorowych nośnikach reklamowych widnieją karteczki układające się w różne kształty, symbolizujące konkretne kategorie pionierskich projektów realizowanych w województwie łódzkim.
W ramach kampanii Grupa Eskadra przygotowała spot telewizyjny. Głównym zamysłem filmu jest oryginalne zilustrowanie myślenia projektowego oraz pionierskich projektów zrealizowanych w województwie łódzkim. Spot wyróżnia się nietypową dla komunikacji miast i regionów stylistyką: zdjęcia z aktorami wzbogacono minimalistyczną animacją i połączono z techniką stop-motion.
– Oryginalne będą także citylighty, w których wykorzystano prawdziwe karteczki z pomysłami, powiewające na plakacie dzięki ukrytym w gablotach wiatraczkom – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający w Grupie Eskadra.
Kampania outdoorowa prowadzona będzie w największych miastach Polski. Spoty telewizyjne wyemituje TVP oraz staje tematyczne telewizji TVN, Polsat oraz TVP. Ogólnopolski etap kampanii potrwa do końca października br.
Zobacz spot TV: http://www.youtube.com/watch?v=sqdW1xulhC0&feature=youtu.be
Słowa kluczowe: Eskadra, łódzkie, pomysł