Chcesz się dowiedzieć, jak rozwinąć własny startup? Poniżej zebraliśmy kilka cennych porad dla początkujących przedsiębiorców. Zachęcamy gorąco do sprawdzenia i realizowania biznesowych pomysłów!
#1 Najpierw znajdź inwestora, potem realizuj pomysł
Każdy pomysł, by mógł zostać wcielony w życie, potrzebuje inwestycji – środków finansowych, czasu, kontaktów. Zanim przystąpisz do realizacji planów, określ dokładnie swoje potrzeby, rozpisz projekt i poszukaj inwestora. Gdzie go znaleźć? Możesz wysyłać tysiące maili i próbować dzwonić do dużych firm, możesz także udać się na spotkania dla startupowców i spróbować tam wyrobić cenne biznesowe kontakty.
#2 Przetestuj swój pomysł
Zanim wprowadzisz na rynek pełnoprawną wersję swojego produktu, warto zademonstrować jego okrojoną wersję potencjalnym klientom. Wystarczy prosta strona internetowa, tzw. landing page i podstawowa oferta, by wybadać rynek i sprawdzić, czy projekt ma szanse się rozwinąć. Po kliknięciu w reklamę firmy i konsumentowi może się wyświetlać podstrona za danymi kontaktowymi, informacją o starcie projektu lub formularzem kontaktowym zapisującym na newsletter.
#3 Przygotuj pitch deck
Dobrze przygotowany pitch deck, czyli prezentacja dla inwestorów to połowa sukcesu. Dzięki niemu pozyskasz środki na rozwój startupu. Najważniejsze elementy, które powinny się w nim znaleźć to określenie problemu i zaproponowanie jego rozwiązania, czyli istota Twojego startupu!
#4 Poszukaj grantów i dotacji
W całej Europie jest wiele różnych konkursów dla początkujących przedsiębiorców. Warto spróbować swoich sił i przedstawić pomysł na tle szerszego grona. Być może uda Ci się pozyskać dotację z UE, która przesądzi o Twoim sukcesie?
#5 Patrz i ucz się
Szukasz inspiracji? Warto przyjrzeć się, jak to robią najlepsi. Wystarczy spojrzeć na polski startup Packhelp, by przekonać się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Startup powstał w 2015 roku, w celu rozwiązania problemu związanego z wytwarzaniem opakowań produktowych dla biznesu. Założyciele stworzyli aplikację oraz internetową platformę, dzięki której przedsiębiorcy mogą zupełnie samodzielnie projektować pudełka i zlecać ich wykonanie.
Początkowo startup Zapakuj To działał jedynie w Polsce, dziś dostarcza swoje opakowania do ponad 30 krajów. Firma pozyskała także niedawno ponad 37 milionów złotych na rozwój biznesu w Europie! Pozyskane środki posłużą skalowaniu sprzedaży na najważniejszych rynkach Europy, zostaną wykorzystane także, by sfinansować nowe personalizowane produkty do pakowania.
Źródło: Artykuł partnerski