Janusz Kaniewski, jeden z najważniejszych polskich projektantów, wydaje wyjątkowy album „Design”. W książce prezentuje historię najciekawszych realizacji, tajniki warsztatu pracy designera, kreśli wizję przyszłości designu. Premiera wydawnictwa odbędzie się 18 października br. na ul. Mysiej 3 w Warszawie. Dodatkową atrakcją dla fanów designu jest wystawa prac Janusza Kaniewskiego: „Design: Illustration”, prezentująca proces powstawania poszczególnych projektów. Odbędzie się ona w dniach 19-20 października pod tym samym adresem. Wystawa ma charakter otwarty, wstęp wolny.
Codziennie używamy setek przedmiotów, mijamy tysiące samochodów, patrzymy na przestrzeń urządzoną wokół nas. To wszystko zostało kiedyś przez kogoś zaprojektowane. Jak wyglądał proces tworzenia?
Janusz Kaniewski prowadzi jedną z najbardziej rozpoznawalnych pracowni projektowych w Polsce, Janusz Kaniewski Design. Projektuje przedmioty codziennego użytku, samochody, stacje benzynowe, urządzenia. Od lat pracuje dla tak prestiżowych klientów zagranicznych jak Ferrari i Pininfarina. Wykłada, doradza samorządom miast, jest pierwszym i jedynym nie-architektem członkiem SARP.
18 października na ul. Mysiej 3 w Warszawie odbędzie się premiera albumu Janusza Kaniewskiego „Design” wydawnictwa Bosz, przybliżającego fascynujący warsztat projektanta, ewolucję stylu, historię najważniejszych realizacji. W swojej opowieści autor kreśli również wizję przyszłości designu. Książka zawiera wiele niezwykle ciekawych anegdot odsłaniających kulisy branży. Jak bardzo świat ten jest owiany tajemnicą i ukryty przed ciekawskimi świadczy fakt, że uzyskanie zezwoleń na publikację wszystkich ilustracji, szkiców czy zdjęć zajęło więcej miesięcy niż samo pisanie.
Premierze książki towarzyszy wystawa „Design: Illustration” – zbiór prac oddających proces powstawania poszczególnych projektów. Na wystawie będzie można m.in. prześledzić wielomiesięczną historię tworzenia szklanki do piwa typu lager zaprojektowanej przez Kaniewskiego dla marki Żywiec. Setki szkiców, dziesiątki koncepcji odrzuconych, aby osiągnąć zamierzony efekt. Ostatecznie powstało szkło nie tylko piękne, ale wysoce funkcjonalne, doskonale podkreślające walory smakowe i zapachowe piwa.
„Dobry design powinien służyć producentowi i konsumentowi, być ładny, ale przede wszystkim pożyteczny i ponadczasowy. Każdy projekt ma swoje cele, na końcu jest ten najważniejszy – dawanie przyjemności” – mówi Janusz Kaniewski.
Od szklanki dopełniającej smak piwa po sieć stacji benzynowych na Ukrainie, którą może kiedyś przyjdzie Wam odwiedzić – przedmioty też mają swoją barwną opowieść. O tym jest ta książka i wystawa.
Wernisaż odbędzie się 18 października br. w sali wystawowej na ul. Mysiej 3 w Warszawie (3 piętro). Prace Janusza Kaniewskiego będzie można obejrzeć w dniach 19-20 października w godzinach 10:00-20:00 pod tym samym adresem. Wstęp wolny. Wyłącznym sponsorem wydarzenia jest Żywiec.
www.facebook.com/JanuszKaniewskiDesign
Janusz Kaniewski, projektant, przy ul. Widok w Warszawie prowadzi autorskie studio projektowe Janusz Kaniewski Design. Absolwent Transportation Design w Istituto Europeo di Design w Turynie. Wieloletni projektant Pininfariny i Ferrari, wykładowca w Istituto Europeo di Design w Turynie i Royal College of Art w Londynie. Projektował m.in. samochody Ferrari California i Lancia Delta, buty narciarskie i do pokazów mody, logo i wystrój salonów Fiata, Stację Benzynową Roku 2012 – Orlen w Gdańsku, fotele kolejowe, pojazdy specjalistyczne, szklankę Żywca. Pierwszy i jedyny nie-architekt w SARP. Doradca prezydenta Gdyni ds. estetyki miasta, kurator i współorganizator festiwalu Gdynia Design Days 2012, w czołówce rankingów najbardziej kreatywnych (Brief) i innowacyjnych (Forbes) osób w Polsce. Ma fortepian, ale nie ma telewizora.
Janusz Kaniewski Design
Nowe biuro i studio (www.januszkaniewski.com) mieszczą się w zabytkowej kamienicy w centrum Warszawy, projektant tworzy samotnie w pracowni na warszawskiej Saskiej Kępie. DNA marki to Strategic Design Consultancy – design zadaniowy, ponadczasowy, funkcjonalny, zorientowany na zysk inwestora i korzyść użytkownika. Zespół składa się z młodych specjalistów i pasjonatów: projektantów, grafików, architektów, konstruktorów i ilustratorów oraz doświadczonego działu sprzedaży, design management i PR. Każdy projekt jest nowym wyzwaniem i doświadczeniem. Bezcennym zapleczem firmy jest współpraca z wypróbowanymi producentami, rzemieślnikami, technologami, inżynierami w całej Polsce. Dopływ świeżej krwi zapewnia żywy kontakt z uczelniami projektowymi i artystycznymi, rotacja stażystów, współpraca z festiwalami designerskimi. Studio działa w obszarze wzornictwa przemysłowego, przedmiotów sztuki użytkowej, identyfikacji wizualnej, kampanii wizerunkowych, wyposażenia wnętrz i packaging-u. Oferta zawiera pełną gamę usług: od wstępnych koncepcji przez stworzenie prototypu i wykonywanie testów, aż do całkowitego wdrożenia produktu na rynek. Strategiczne doradztwo studia polega na stałej i profesjonalnej opiece nad projektem na każdym etapie realizacji.
Janusz Kaniewski Design
ul. Widok 10/8
00-023 Warszawa
Kontakt z Janusz Kaniewski Design:
Justyna Pakuła
PR and Office
Tel.: 606 210 522
E-mail: [email protected]
Dodatkowych informacji nt. wystawy udzielają:
Anetta Gołda Karolina Hasińska
Brand PR Manager, Grupa Żywiec Senior Account Executive, TBWA PR
Tel.: 22 537 62 09, kom. 515 215 793 Tel. 22 457 06 80, kom. 604 965 325
E-mail: [email protected] E-mail: [email protected]
Słowa kluczowe: design, Janusz Kaniewski, książka, premiera, wesnisaż, wystawa