Kia Sportage na podium plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2012. Marka Kia liderem rankingu TOP Ten mojeauto.pl
Dziewiąta odsłona plebiscytu na Internetowy Samochód Roku, w którym o triumfie nie przesądzają głosy jurorów czy czytelników a faktyczne zainteresowanie poszczególnymi modelami, dobiegła końca. Największy polski serwis ogłoszeń motoryzacyjnych www.otomoto.pl we współpracy z www.mojeauto.pl ogłosiły jaki model został Internetowym Samochodem Roku 2012 w kategorii aut nowych. Tak jak w roku ubiegłym na trzecim miejscu podium rankingu znalazła się Kia Sportage, miejsce drugie zajęła Skoda Octavia a miejsce pierwsze Dacia Duster.
Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznany w oparciu o analizę wyszukiwań użytkowników serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. Internetowym Samochodem Roku w kategorii aut nowych został pojazd, który był najczęściej wyszukiwany z wykorzystaniem konfiguratora na stronie www.mojeauto.pl . Jak widać, gusta internautów idą w parze z rzeczywistymi wynikami sprzedaży na polskim oraz europejskim rynku, gdzie popyt na kompaktowe SUV-y wciąż rośnie.
Rankingi ogłaszane są co miesiąc a na koniec roku na ich podstawie wybierany jest samochód roku. Trzecia w generalce Kia Sportage siedem razy stawała na podium miesięcznych zestawień, z czego dwukrotnie na najwyższym stopniu. Poza modelem Sportage w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli 2012 roku znalazł się także cee’d (miejsce 9) a wysoką (11) pozycję zdobyła Kia Rio. |
TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w 2012 roku
miejsce |
model |
punkty* |
miejsce |
model |
punkty* |
1. |
Dacia Duster |
115553 |
11. |
Kia Rio |
68038 |
2. |
Skoda Octavia |
110536 |
12. |
Chevrolet Aveo |
62899 |
3. |
Kia Sportage |
108866 |
13. |
Citroen C4 |
61526 |
4. |
Opel Astra |
99665 |
14. |
Hyundai ix35 |
60061 |
5. |
Ford Focus |
81952 |
15. |
Volkswagen Passat |
59564 |
6. |
Volkswagen Golf |
70726 |
16. |
Opel Insignia |
54061 |
7. |
Chevrolet Cruze |
69470 |
17. |
Toyota Avensis |
52048 |
8. |
Skoda Fabia |
69347 |
18. |
Dacia Sandero |
51878 |
9. |
Kia cee’d |
68608 |
19. |
Nissan Qashqai |
47635 |
10. |
Hyundai i30 |
68487 |
20. |
Toyota Yaris |
45694 |
*liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe
Koreańska marka od dłuższego już czasu cieszy się w naszym kraju bardzo dużą popularnością, a kolejne jej modele stają się rynkowymi hitami.
Aż trzy modele w czołowej jedenastce najczęściej oglądanych w internecie modeli w roku 2012 przełożyły się na pierwszą lokatę Kii wśród najbardziej popularnych marek w segmencie aut nowych. Zwycięstwo marki Kia było pewne, ponieważ to właśnie Kia każdego miesiąca plasowała się w ścisłej czołówce (dziesięciokrotnie!!! na pierwszym miejscu, dwa razy na drugim).
TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w 2012 roku
miejsce |
marka |
punkty* |
miejsce |
marka |
punkty |
1. |
Kia |
410659 |
11. |
Fiat |
210341 |
2. |
Volkswagen |
378243 |
12. |
Dacia |
201571 |
3. |
Skoda |
299833 |
13. |
BMW |
191357 |
4. |
Ford |
267491 |
14. |
Mercedes |
188760 |
5. |
Opel |
261337 |
15. |
Renault |
175594 |
6. |
Hyundai |
252216 |
16. |
Nissan |
145539 |
7. |
Toyota |
243705 |
17. |
Peugeot |
126401 |
8. |
Citroen |
214678 |
18. |
Honda |
113034 |
9. |
Audi |
213477 |
19. |
Mazda |
108780 |
10. |
Chevrolet |
213303 |
20. |
Volvo |
98283 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe
Mojeauto.pl to obecnie jedna z największych polskich platform motoryzacyjnych. Serwis umożliwia internautom poszukiwanie i zakup samochodów oraz usług towarzyszących poprzez internet. Jest też ogromnym zasobem informacji o tematyce motoryzacyjnej w bardzo szerokim ujęciu.
Od 2000 roku głównym elementem serwisu mojeauto.pl jest konfigurator samochodów nowych – interaktywna baza zawierająca dane o wszystkich modelach samochodów dostępnych na polskim rynku wraz z aktualnymi cennikami oraz innymi niezbędnymi informacjami.
W 2004 roku narodził się pomysł, aby śledzić poczynania Internautów i sprawdzać, jakie modele i wersje samochodów odwiedzają najczęściej. Od początku 2004 roku dane trafiają do systemu statystycznego, a użytkownicy swoimi wyborami oddają nieświadomie głosy na poszczególne samochody. Na podstawie statystyk odwiedzin dziennikarze mojeauto.pl wiedzą czym potencjalni klienci interesują się najbardziej i tak powstają powyższe tabele.
Słowa kluczowe: Internetowy Samochód, kia, mojeauto.pl, popularność, punkty, zwycięztwo