Muzyka na żywo zdaniem wielu brzmi najlepiej, gdy towarzyszy jej piwo – a imprezy klubowe, juwenalia czy letnie festiwale zdają się to potwierdzać. Kompania Piwowarska postanowiła wykorzystać koncerty organizowane w poznańskim browarze do promowania odpowiedzialnej konsumpcji i aplikacji mobilnej Sprawdź promile. Pierwsza okazja nadarzy się już 13 lipca po występie zespołu Myslovitz.
Marka LECH zorganizuje w sumie trzy koncerty w poznańskim browarze. Jako pierwszy – w najbliższą sobotę – zagra zespół Myslovitz. Trzy tygodnie później, 3 sierpnia, będzie można zobaczyć koncert zespołu Czesław Śpiewa. Wisienką na torcie będzie występ brytyjskiego duetu Hurts, który odbędzie się 21 września. Te wydarzenia są gratką dla miłośników dobrej muzyki nie tylko ze względu na wykonawców i nietypową oprawę, ale także kameralną atmosferę. Podwójne zaproszenia na koncerty otrzyma bowiem tylko po 150 osób (160 w przypadku Myslovitz), które zarejestrują na stronie konkursowej najwięcej kodów spod kapsli i zawleczek piwa LECH oraz zdobędą najwięcej głosów znajomych na Facebooku. Dodatkowo każda osoba, która zarejestruje wspominany kod, otrzyma dostęp do livestreamingu.
Po imprezie sprawdź promile!
320 szczęśliwców, którzy obejrzą koncert Myslovitz na żywo, będzie miało także okazję zwiększyć swoją wiedzę na temat działania alkoholu na organizm i odpowiedzialnej konsumpcji. Kompania Piwowarska, do której należy marka LECH, chce wykorzystać imprezy w browarze, by po raz kolejny promować wśród swoich konsumentów zasady odpowiedzialnego spożycia oraz aplikację mobilną Sprawdź promile. Dla uczestników koncertu przewidziano również liczne atrakcje „odpowiedzialnościowe” podczas afterparty. Między innymi będzie można wziąć udział w quizie na temat wpływu alkoholu na organizm człowieka – najlepsi zostaną nagrodzeni gadżetami marki LECH – oraz sprawdzić swoje zdolności manualne, układając klocki w alkogoglach, które symulują widzenie pod wpływem alkoholu. Hostessy będą częstować zebranych miętówkami z QR kodem, który pozwala szybko i prosto pobrać aplikację Sprawdź promile na telefon. Będzie też możliwość skorzystania z prawdziwego alkomatu.
– Chcemy przekazać ważne informacje w sposób ciekawy i angażujący. Mamy nadzieję, że dzięki temu koncertowa publiczność na zawsze zapamięta prostą, a zarazem niezwykle istotną zasadę: nawet po jednym piwnie nie wolno prowadzić samochodu – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, specjalista ds. PR w Kompanii Piwowarskiej. – Uczestnicy koncertów to głównie młodzi ludzie, którzy często imprezują, a dodatkowo bardzo wszechstronnie korzystają z telefonów komórkowych i praktycznie nigdy się z nimi nie rozstają. Aplikacja „Sprawdź promile”, czyli wirtualny alkomat, jest dla nich idealna. Liczymy na to, że sami będą używać aplikacji i zachęcać do tego znajomych.
Alkomat w kieszeni nie tylko na koncercie
Bezpłatna aplikacja mobilna Sprawdź promile to jeden z elementów programu edukacyjnego Kompanii Piwowarskiej, zainicjowanego w 2008 r., poprzez który firma propaguje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i trzeźwość na drodze.
Sprawdź promile działa jak alkomat w telefonie: po wprowadzeniu danych takich jak płeć, wiek, waga
i ilość wypitego alkoholu aplikacja podaje przybliżoną ilość promili w organizmie i wylicza orientacyjny czas, po którym bezpiecznie można usiąść za kierownicą samochodu. Ponadto pozwala m.in. sprawdzić dozwoloną ilość promili w innych krajach europejskich oraz zamówić taksówkę w wybranych miastach.
Bezpłatna aplikacja jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhony, Androidy i telefony obsługujące aplikację java. Można ją pobrać poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore (dotyczy iPhonów) oraz z Google Play (dotyczy Androidów). Z aplikacji można także skorzystać na Facebooku pod adresem http://apps.facebook.com/sprawdzpromile.
Działanie aplikacji pokazuje film: http://www.youtube.com/watch?v=oj89pDVFN-w
Więcej na temat programu oraz wpływu alkoholu na organizm na stronie www.abcalkoholu.pl.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,5 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Słowa kluczowe: browar, kompania piwowarska, koncerty, konsumpcja, poznań