MEC Access prezentuje wnioski z przygotowanego opracowania Partnership Intelligence™.
Londyński oddział MEC Access – komórka MEC zajmująca się marketingiem sportowym, sponsoringiem
i komunikacją niestandardową, przygotował autorski projekt badawczy a zarazem narzędzie analityczne: Partnership Intelligence™.
Partnership Intelligence™ to globalne narzędzie dostarczające obszerną analizę zainteresowań konsumenckich, konsumpcji mediów i postaw wobec platform komunikacyjnych marek związanych
z wydarzeniami spotowymi, artystycznymi, telewizyjnymi czy tak wielkimi wydarzeniami jak Olimpada, Mistrzostwa Euro w Piłce Nożnej Euro. Narzędzie pozwala również ocenić spójność atrybutów marki
i cechami oraz wydźwiękiem danego wydarzenia sportowego czy artystycznego.
Partnership Intelligence™ daje możliwość:
Sprawdzenia jak dana platforma/wydarzenie są postrzegane.
Globalnie Olimpiada jest wydarzeniem sportowym, które angażuje więcej ludzi niż jakiekolwiek inne – 53% lubi lub wręcz uwielbia Olimpiadę. W przypadku Formuły 1 jest to 36%. Dla porównania w Polsce 44% lubi lub uwielbia Olimpiadę i niewiele więcej – 48% Polaków lubi lub uwielbia EURO.
Określenia silnych i słabych stron danej platformy.
Poziom zainteresowania Olimpiadą w Londynie różni się między rynkami
– od 66% w przypadku Włoch do 39% w przypadku Singapuru.
Porównania atrybutów marki z atrybutami platformy.
Zidentyfikowania kategorii produktowych, które najbardziej interesują tych zaangażowanych w dane wydarzenie.
62% respondentów globalnie, którzy deklarują, że uwielbiają lub lubią Igrzyska jest zainteresowane podróżami, 51% modą, 51% technologią i elektroniką.
Oceny konsumpcji mediów.
W Chinach, 53% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo
w internecie. Kolejne 38% będzie w ten sposób oglądało skróty najważniejszych wydarzeń a 31% skorzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.
W Wielkiej Brytanii tylko 13% respondentów planuje oglądać relacje na żywo
w internecie. 11% obejrzy w internecie skróty wydarzeń a tylko 3% skorzysta
z urządzeń mobilnych.
W Polsce 19% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w Internecie, tyle samo planuje oglądać w internecie tylko skróty wydarzeń i prawie
11% wykorzysta do tego celu urządzenia mobilne.
Słowa kluczowe: atrybuty, Cyfrowa Olimpiada, Igrzyska Olimpijskie, londyn 2012, Partnership Intelligence, Raport MEC