O spektaklu:
Niezależna i dobrze sytuowana singielka z Warszawy wraca z imprezy w hipsterskiej knajpie na prawym brzegu Wisły. Jest zmęczona i pijana, zamiast na postój taksówek trafia na jedno z praskich podwórek. Rzeczywistość zaczyna mieszać się ze snem, bohaterka rozpoczyna dziwną podróż po 'innej wersji’ swojego własnego życiorysu. Może gdyby nie zbieg okoliczności, byłaby praską 'lumpeksiarą’ sprzedającą czosnek na Grochowskiej i czekającą nocami na męża alkoholika…
„Naga Praga” to rodzaj scenicznego żartu, nie pozbawionego jednak goryczy i złośliwości wobec współczesnego świata. Życiorys hipsterskiej singielki i 'dziewczyny z Pragi’ przeplatają się ze sobą, prascy Hipsterzy zamieniają się w Dresów, modny klub w podwórko przy trzepaku, a mroczny DJ w tajemniczego ostrzarza noży. Spektakl poddaje analizie fenomen współistnienia w jednej przestrzeni dwóch odrębnych społecznie światów, z których każdy rządzi się swoimi prawami – czy te prawa, nie są jednak niepokojąco podobne?
Czy dychotomia praskich rzeczywistości nie jest dychotomią bardziej ogólną – warszawską? polską? a może także naszą własną – wewnętrzną i osobistą? Czy istnieje możliwość komunikacji między tymi dwoma odrębnymi rzeczywistościami? Czy istnieje możliwość scalenia tych rzeczywistości w nas samych – w jedną, wspólną tożsamość?
Realizatorzy:
Obsada: Agata Fijewska-Sękulska, Adam Krawczuk, Sławomir Pacek
Akompaniament /DJ/: Maciej Rozwadowski
Choreografia: Bartosz Figurski
Muzyka: Filip Dreger
Scenariusz i reżyseria: Natalia Fijewska-Zdanowska
Terminy:
pokaz przedpremierowy: 20 czerwca, godz. 19:00; P
REMIERA: 21 czerwca, godz. 19:00;
pokazy: 27 czerwca, godz. 17:00, 3,4 lipca godz. 19:00.
Miejsce: Scena Staromiejska SCEK, Jezuicka 4.
Partnerzy: Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej
Informacje:
Projekt współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.
BIOGRAMY ARTYSTÓW
Natalia Fijewska-Zdanowska (ur. 1981) – reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Powołała do życia i prowadzi wraz z siostrami własną, autorską scenę niezależną Teatr MŁYN. W 2007 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie Teatru. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka” (2006), „De-naturat” (2007), „Siostry” (2008), „Piąta rano” (2009), „Gabinet” (2010), „Facet mojej żony” (2011), „Niunia” (2012), „Draka” (2013). Spektakle są wystawiane na Scenie Staromiejskiej SCEK, były także grane gościnnie na wielu scenach w całej Polsce, miedzy innymi w warszawskim Teatrze Powszechnym, Teatrze Polskim, czy Teatrze Ochoty.
Agata Fijewska-Sękulska (ur. 1987) – Agata Fijewska-Sękulska (ur. 1987) – aktorka, wokalistka, laureatka nagród aktorskich i wokalnych na przeglądach i festiwalach piosenki. Zagrała między innymi w spektaklu „Różowa skarpetka” (2006), który otrzymał szereg nagród, był grany w Teatrze Stara Prochownia w ramach Sceny OFF Teatru Konsekwentnego, a także w spektaklu „Siostry” (2008) zrealizowanym we współpracy z Teatrem na Woli w Warszawie, monodramie muzycznym „Piąta rano” (2009) w Teatrze Staromiejskim, który otrzymał GRAND PRIX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie, oraz spektaklach muzycznych „Niunia” (2012) i „Draka” (2013). Wokalistka zespołu Nocny SuperSam. Ukończyła warszawską Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej. Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.
Adam Krawczuk (ur. 1971) ukończył warszawską PWST. Aktor teatralny i filmowy. W 1996 założył razem z kolegami Teatr Montownia, z którym aktualnie występuje na deskach Och-Teatru. Grał między innymi w serialach: „Plebania”, „Układ Warszawski”, „Na wspólnej”, Klan” oraz w filmach „Ciało” czy „Pierwszy milion”. Współpracował z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera oraz Teatrem Studio. Reżyser one-man-show z Rafałem Rutkowskim pt. „Sex polski”. W Teatrze Młyn występuje także w spektaklu „Niunia”.
Sławomir Pacek (ur. w 1967 w Starachowicach) – polski aktor filmowy i teatralny. Ukończył warszawską PWST w roku 1990. W latach 1990 – 1996 był aktorem stołecznego Teatru Nowego, gdzie występował m.in. jako Czupurek, szekspirowski Merkuccio i Pan Tadeusz w spektaklach Adama Hanuszkiewicza. Od roku 1997 jest aktorem Teatru Powszechnego. Ma na swoim koncie drugoplanowe role w popularnych filmach kinowych, m.in. Ostatni dzwonek, Spona, Kraj świata, Młode wilki, Chłopaki nie płaczą, a także szereg ról w spektaklach Teatru TV stworzonych pod kierunkiem m.in. Olgi Lipińskiej, Andrzeja Łapickiego, Agnieszki Glińskiej, Stanisława Różewicza i Władysława Kowalskiego. Jest także cenionym aktorem radiowym. W Teatrze Młyn występuje także w spektaklu „Facet mojej żony”.
Maciej Rozwadowski – (ur. 1986) rzeźbiarz, muzyk, perkusista. W 2013 roku ukończył studia na wydziale rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Laureat drugiej nagrody w międzynarodowym konkursie medalierskim w Helsinkach. Właściciel firmy BEE SOUND zajmującej się perkusyjną muzyką sesyjną i edukacją w jej kierunku, jak również pozaszkolną edukacją artystyczną. Czynny perkusista współpracujący z zespołami Nocny SuperSam, Henry David’s GUN i Gambit.
Filip Dreger (ur. 1977) z wykształcenia filolog polski i pianista po średniej szkole muzycznej. Pracuje zawodowo jako programista i konsultant specjalizujący się w Javie, głównie w dziedzinie aplikacji webowych i mobilnych. Od czasu pierwszego wysłuchania musicalu „Cats” Andrew Lloyda Webbera w 1994 jego namiętnością są współczesne musicale sceniczne. Autor muzyki do setek piosenek i szkiców musicalowych, z których zdecydowana większość pozostała w szufladzie, a kilka doczekało się amatorskich lub półprofesjonalnych prezentacji. Z Teatrem Młyn współpracował już przy spektaklach „Gabinet” i „Facet mojej żony”.
Bartosz Figurski (ur. 1975) Aktor, tancerz. Ukończył PWST w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Spektakle dyplomowe: Hamlet W. Szekspira (rola Klaudiusza) w reż. C. Tomaszewskiego i J. Peszka oraz Everything sleep’s away w choreografii J. Altera. Uzyskał dyplom tancerza zawodowego. Ma w dorobku role m.in. w spektaklach: Pan Twardowski (Teatr Komedia w Warszawie), Fame (Teatr Powszechny im. J. Kochanowskiego w Radomiu), Opera za trzy grosze (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu). Solista w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie (Crazy For You i Piotruś Pan (reż. i chor. Janusz Józefowicz), Koty (Mangojerry) i Grease, (reż. W. Kępczyński, chor. J. Badurek). Prowadzi działalność, związaną z tańcem współczesnym i teatrem fizycznym. Współpracuje z Teatrem Tańca ZAWIROWANIA oraz ze Starym Browarem w Poznaniu. Prowadzi zajęcia w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego i w Warsztatowej Akademii Musicalowej w Warszawie. Uczestnik licznych warsztatów i projektów z dziedziny teatru i tańca współczesnego.
Słowa kluczowe: Naga Praga, spektakl, teatr