NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy RTV AGD, od października 2013 r. rezygnuje z naziemnych punktów odbioru zamówień i stawia w 100% na model dostawy bezpośredniej do Klienta. Obecnie w sklepie WWW.NEO24.PL dostawa zamówień o wartości powyżej 100zł jest darmowa. Rok temu NEO24.PL przekroczył spektakularną liczbę miliona zamówień, a 2012 r. zamknął z obrotem ponad 300 milionów zł – zmiana modelu biznesowego to kolejny krok w ramach strategii wyznaczającej trendy na rynku.
Zmiana modelu dostaw
„Z początkiem października zakończyliśmy działalność naziemnych Punktów Wydań Osobistych. Lata inwestycji w rozwój e-commerce przyniosły efekt – Polacy traktują sieć jako zupełnie naturalne środowisko i ufają e-sklepom. Do tej pory Punkty Wydań były dodatkowym gwarantem bezpieczeństwa, który w miarę wzrostu świadomości Klientów i rozpoznawalności marki NEO24.PL przestał być potrzebny. Zamiast inwestycji w naziemną sieć, chcemy skoncentrować się na doskonaleniu użyteczności sklepu WWW.NEO24.PL i jakości świadczonych usług. Możemy sobie na to pozwolić dzięki nowoczesnym centrom logistycznym, które dają nam praktycznie pełną dostępność towaru i rozwojowi usług kurierskich. W tej chwili dostawa w 48 godzin od zamówienia staje się już standardem” – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
W 2013 roku w całej Polsce funkcjonowało 17 Punktów Wydań Osobistych NEO24.PL.
Z początkiem października 2013 r. 16 z nich zostało zamkniętych.
W NEO24.PL nadal dostępna będzie możliwość wyboru spośród różnych opcji dostawy:
- przesyłki kurierskiej w opcji standardowej
- dostawy Premium – obejmującej nie tylko dostarczenie towaru pod wskazany adres, ale również wniesienie go; wybierając tę dostawę można również skorzystać
z dodatkowych usług, takich jak instalacja sprzętu - zamówienia do Paczkomatów InPost
Dostawa do domu – kwintesencja wygody e-zakupów
„O tym, że jesteśmy gotowi na zmianę modelu biznesowego w NEO24.PL, przekonały nas dwa wyraźne trendy w zachowaniach Klientów. Po pierwsze, już na początku tego roku widać było tendencje jednoznacznie wskazujące na to, że wolą oni otrzymać dostawę pod wskazany adres do domu lub do pracy. Model dostawy do domu, który jest kwintesencją wygody zakupu w internecie, stał się bardziej dostępny dzięki darmowemu transportowi. Jednocześnie, zarówno rozwój sklepów internetowych, jak i wzrastająca świadomość Klientów, sprawiają że są oni w stanie coraz lepiej weryfikować zakupy pod kątem bezpieczeństwa. Sklep WWW.NEO24.PL ma już ustabilizowaną pozycję i Klienci nie mają żadnych obaw w zakupach z dostawą bezpośrednio do domu, nawet w przypadku bardzo wartościowych produktów” – dodaje Sabina Krupa.
Najbliższe miesiące – inwestycje w dalsze rozszerzenie oferty
O sukcesie NEO24.PL w 2012/ 13 r. decydowały m.in. następujące ruchy biznesowe:
– Dynamiczne rozszerzanie asortymentu produktów i wprowadzenie nowych kategorii (np. dodanie segmentu zabawek)
– Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej
– Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną opinię wśród internautów, a co za tym idzie – kluczową w sieci wiarygodność
– Wprowadzenie nowych usług dodatkowych, w tym np.: możliwości wniesienia
i montażu sprzętu po dowiezieniu go do domu (dostawa Premium), system szybkich rat przez internet etc.
Sklep zapowiada dalsze inwestycje w rozszerzanie portfolio produktów RTV AGD, a także rozbudowę asortymentu o zupełnie nowe kategorie produktowe.
„Liczba indeksów w naszej ofercie przekroczyła już 40 tysięcy – wprowadziliśmy zarówno nowe marki, jak i całe kategorie produktowe. Dużym sukcesem okazało się wprowadzenie przed Gwiazdką 2012 r. jednej z najszerszych na rynku ofert zabawek z ponad 8000 tysiącami modeli, a także włączenie do oferty RTV AGD linii marek z najwyższej półki – jak SMEG, Denon czy Faber. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku konsolidację – Klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów” – mówi Sabina Krupa z NEO24.PL.
Słowa kluczowe: dostawa, e-commerce, lier, model, neo24, Polska