Firma HP zaprezentowała nowe, zintegrowane, łatwe w użyciu i proste w zarządzaniu rozwiązanie dedykowane do uproszczenia komunikacji pomiędzy pracownikami i klientami.
Obecnie na skutek trendu mobilności zasoby ludzkie w organizacji są rozproszone, w wyniku czego wyzwaniem dla firm staje się integracja istniejących narzędzi takich jak: komunikacja głosowa, wideo, czy chat. Problemem jest nie tylko integracja pomiędzy poszczególnymi pracownikami, ale także między różnymi lokalizacjami i platformami. Dodatkowym ważnym aspektem jest transparentność dla użytkowników oraz odporność na ograniczenia i awaryjność bieżącej infrastruktury, w tym sieci.
W skład nowych, bazujących na otwartych standardach modułów do routerów MSR, wchodzą HP MSR Survivable Branch Communication Module (SBM) – pierwsze na rynku rozwiązanie zapewniające ciągłość komunikacji w firmie – oraz nowy HP MSR Open Architecture Platform (OAP) wraz z Vmware vSphere. Rozwiązania te ukierunkowują i upraszczają komunikację poprzez integrację z UC&C Microsoft i rozwiązaniami w chmurze tak, aby poprawić produktywność, uprościć infrastrukturę i finalnie zredukować koszty.
„Gwałtowny rozwój urządzeń osobistych, połączony z trendem mobilności pracowników stawia przed organizacjami, oczekującymi gotowych rozwiązań, nowe skomplikowane wyzwania dotyczące infrastruktury” – mówi Bethany Mayer, Senior vice president oraz general manager HP Networking. „Nowe rozwiązania i usługi HP pozwalają na stworzenie ujednoliconej, stabilnej i łatwej w użyciu platformy komunikacyjnej, która połączy pracowników niezależnie od używanych urządzeń końcowych i miejsca w którym pracują.”
Utrzymanie komunikacji nawet w przypadku awarii sieci
Komunikacja jest krytyczna dla produktywności, jednak wyzwania z nią związane są większe, kiedy wykorzystywane są nieodpowiednie narzędzia, które łącząc lokalizacje wpływają na stabilność i prędkość działania sieci.
Nowy HP MSR Survivable Branch Communications Module (SBM) to moduł z zainstalowanym Microsoft Lync 2013, który łączy sprzęt i oprogramowanie w jednym produkcie, dzięki czemu powstaje modularny, ujednolicony system umożliwiający komunikację w organizacji nawet w przypadku awarii sieci WAN. Rozwiązanie jest wspierane na routerach serii HP MSR30 oraz HP MSR50, co zapewnia klientom HP zunifikowaną platformę oddziałową, umożliwiającą wsparcie dla routingu, przełączania oraz usług głosowych – w jednym pudełku.
System Microsoft Lync jest preinstalowany na HP MSR SBM, co pozwala na bardzo szybkie i proste postawienie bramy głosowej i podłączenie oddziału do sieci telefonicznej. W module znajduje się zaszyty dysk twardy, interfejsy gigabitowe oraz USB. Wszystkie te elementy, razem z wewnętrznymi połączeniami do magistrali routerów, obniżają koszty oraz zdecydowanie podwyższają niezawodność rozwiązania (brak kabli połączeniowych, wspólne bardziej oszczędne i redundante zasilanie itp).
Moduł HP MSR jest certyfikowaną bramą głosową dla Microsoft Lync Open Interoperabilty Program (OIP), która pozwala na prowadzenie rozmów w oddziale i wyjścia do PSTN niezależnie od stanu sieci. HP, jako wiodący partner Microsoft, dodatkowo jest jednym punktem kontaktu serwisowego (sprzętowego i programowego) dla całej infrastruktury środowiska bazującego na MS Lync.
Szybsza współpraca i oszczędność miejsca
Nowy HP MSR Open Architecture Platform (OAP) z VMware vSphere Series pozwala na uruchomienie aplikacji firm trzecich bezpośrednio na routerach serii MSR30 I MSR50 bez konieczności instalowania w oddziałach dodatkowego sprzętu serwerowego.
Pierwszą aplikacją HP AllianceONE (Open Network Ecosystem) uruchomioną i wspieraną na HP MSR OAP jest accelerator WAN – Riverbed Virtual Steelhead. Umożliwia on akcelerację WANu aż do 50 razy,(1) a w niektórych przypadkach aż 100 razy tak, aby dostęp do zasobów, zarówno w centrali jak i za pośrednictwem chmury obliczeniowej, był jeszcze szybszy i bardziej stabilny. Dział usług profesjonalnych HP Technology Services oferuje usługi, które pomogą w projektowaniu, wdrażaniu i utrzymaniu rozwiązania.
Komunikacja bez inwestowania w sprzęt
Nowa usługa HP Enterprise Cloud Services – Unified Communications pozwala na korzystanie z UC&C za pośrednictwem chmury obliczeniowej (UcaaS). Gwarancją odpowiedniej komunikacji i wydajności jest duże doświadczenia działu HP Enterprise Services we wdrażaniu technologii Microsoft Lync oraz wysoka dostępność monitorowanej, scentralizowanej infrastruktury zapewniającej odpowiednią komunikację i wydajność.
HP umożliwia użytkownikom telefonów serii HP 4120 szybkie wdrożenie technologii UC&C bazującej na MS Lync i rozwiązaniach w chmurze, w całości hostowanych na chmurze prywatnej HP na łączność – „anytime, anywhere” bez konieczności inwestowania w infrastrukturę. Użytkownik loguje się do Microsoft Lync bezpośrednio z telefonu podając PIN i otrzymuje dostęp do poczty głosowej, kontaktów i profilu użytkownika.
Dostępność
- Moduł Survivable Branch Communications (SBM) rozwiązania HP MSR będzie dostępny jeszcze latem 2013 roku
- Bramy głosowe dla MSR w ramach Microsoft Lync Open Interoperability Program (OIP) będą dostępne jeszcze latem 2013 roku
- Moduł HP MSR OAP z VMware vSphere Series jest dostępny już teraz (zarówno w postaci kart MIM oraz FIC) na platformy HP MSR30 oraz MSR50
- HP Enterprise Cloud Services – Unified Communications są dostępne już teraz
- Microsoft Office 365 dla telefonów HP 4120 będzie wspierane latem 2013 roku
- Telefony HP 4120 z nową funkcjonalnością pojawią się w ofercie latem 2013 roku
W dniach 11–13 czerwca w Las Vegas odbędzie się jedna z najważniejszych konferencji dla klientów HP z Ameryki Północnej i Południowej, pod nazwą HP Discover.
Słowa kluczowe: hp, Klienci, komunikacja, oferta, rozwiązanie