PKN ORLEN otworzył dwa Miejsca Obsługi Podróżnych z sześciu jakie powstaną wzdłuż autostrady A1. Węzły Wieszowa Północ oraz Południe zlokalizowane po obu stronach autostrady funkcjonują w województwie śląskim, powiecie zabrzańskim na odcinku drogi od Pyrzowic do przejścia granicznego z Czechami w Gorzyczkach.
W obu Miejscach Obsługi Podróżnych „Wieszowa” znajduje się całodobowa stacja paliw Premium pod marką ORLEN zapewniająca obsługę pojazdów osobowych oraz ciężarowych z punktami do tankowania paliw nie tylko tradycyjnych, ale także premium Verva oraz LPG i AdBlue. Klienci mogą również skorzystać z bogato wyposażonego sklepu, gastronomi w Stop Cafe Bistro oraz dostępu do WiFi i programu Vitay.
Do dyspozycji podróżnych ustawiono wygodne kanapy w części restauracyjnej wraz z kącikiem do zabawy dla najmłodszych. Podróżni z dziećmi będą mogli także skorzystać z przewijaków dla maluchów oraz w sezonie letnim z placu zabaw i specjalnego miejsca rekreacyjnego w strefie cichego wypoczynku.
– Jak wynika z naszych obserwacji, konsumenci coraz częściej postrzegają stację paliw już nie tylko jako punkt zatankowania pojazdu, ale także jako miejsce odpoczynku, spotkań, gdzie w komfortowych warunkach mogą dobrze zjeść i nabrać sił do dalszej podróży, szczególnie z dziećmi. Koncern będąc firmą podążającą za oczekiwaniami klientów stara się zapewnić im jak najlepszą ofertę. Mam nadzieję, że nasze nowe obiekty przyautostardowe będą kolejnymi zasługującymi na pozytywne opinie konsumentów jak np. stacja w MOP Gnilec, która została w ubiegłym roku wyróżniona przez ekspertów rynku paliwowego za nowoczesność i bogatą ofertę gastronomiczną – powiedział Marek Balawejder, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej PKN ORLEN.
Czas realizacji całego projektu Miejsce Obsługi Podróżnych „Wieszowa” był imponujący i wyniósł łącznie z pracami projektowymi 10 miesięcy. Statystycznie realizacja tego typu inwestycji trwa nawet 18 miesięcy.
– Możemy uznać, że MOP II Wieszowa Południe jak i MOP III Wieszowa Północ są najszybciej zrealizowanymi przez ORLEN obiektami, oddanymi do użytku zgodnie ze standardami jakości jakie obowiązują w tego typu punktach – dodaje Zbigniew Pawłucki, Dyrektor Wykonawczy ds. Realizacji Inwestycji Majątkowych PKN ORLEN.
Dla zmotoryzowanych przygotowano ponad 100 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych w tym dla osób niepełnosprawnych oraz pojazdów ciężarowych i autobusów. W nowych MOP „Wieszowa” znajdują się także kompresory, odkurzacze, sanitariaty oraz kabiny prysznicowe.
ORLEN posiada obecnie 29 lokalizacji MOP w Polsce. Dzięki nowo otwartym obiektom „Wieszowa”, w sieci Koncernu działa już 21 MOP, z czego 19 MOP znajduje się przy autostradach A1, A2 i A4, a 2 obiekty przy drodze ekspresowej S7.
Zgodnie ze standardem na terenie każdego MOP należącego do PKN ORLEN przy autostradach w Polsce znajduje się stacja paliw z dużym sklepem oraz kącik gastronomiczny Stop Cafe Bistro. Na wybranych obiektach podróżni mogą kupić tradycyjne domowe dania ciepłe, skorzystać z oferty śniadaniowej, gorących i zimnych przekąsek, kanapek, sałatek, zup, a także świeżo wyciskanego soku pomarańczowego oraz usług hotelowych.
Miejsce Obsługi Podróżnych to wydzielony teren przy szlaku drogowym o statusie autostrady bądź drogi szybkiego ruchu, którego lokalizacja umożliwia zaspokojenie podstawowych potrzeby podróżnych. Zachodnie klasyfikacje, na których wzorują się polskie rozwiązania wyróżniają trzy rodzaje takich obiektów. MOP kat. I – to tylko parking i toalety, obiekty kat. II wymagają dodatkowo budowy stacji paliwowej wraz z restauracją, a obiekty III kategorii, budowy pełnej infrastruktury ze stacją, restauracją bądź barem szybkiej obsługi oraz dodatkowo motelem
Słowa kluczowe: A1, miejsce, obsługa, orlen, PKN, zaproszenie