Organizatorzy konkursu Konsumencki Lider Jakości stawiają sobie za cel wyłonienie liderów jakości produktów i usług dostępnych na rynku polskim. W tym celu przeprowadzane są badania wśród konsumentów, a nad prawidłowością badania czuwają socjolodzy z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W tym roku nagrodzono produkty Velvet: papier toaletowy oraz ręczniki papierowe. Doceniono ich wysoką jakość, miękkość i szeroki asortyment opakowań.
W tegorocznej, trzeciej już edycji badania przeprowadzonego metodą CAWI wzięło udział 9.499 respondentów, w wieku od 18 do 64 lat. Badani wypowiadali się na temat różnych kategorii produktów szybko zbywalnych.
W kategorii papier toaletowy niekwestionowanym liderem została marka Velvet, zdobywając 39,4 proc. głosów. Co ważne, aż ¾ respondentów, którzy głosowali na markę Velvet, deklaruje, że jest także jej użytkownikiem. Konsumenci w uzasadnieniu swoich wyborów wskazywali na: troskę producenta
o najwyższą jakość wyrobów, najbardziej miękki i przyjemny materiał oraz na fakt, że produkty spełniają ich oczekiwania co do liczby warstw, oferty kolorystycznej i zapachowej.
Podobnie w przypadku kategorii ręczników papierowych, na markę Velvet głosowało 32,2 proc. respondentów, a aż 80 proc. spośród nich deklaruje, że są stałymi użytkownikami marki. Wysoko zostały ocenione takie aspekty jak: delikatność w dotyku, trwałość i wydajność, funkcjonalność i przystępna cena.
Warto przypomnieć, że Velvet to marka obecna na rynku polskim od 18 lat, oferująca oprócz papieru toaletowego i ręczników papierowych także chusteczki higieniczne i uniwersalne.
Słowa kluczowe: Jakość, nagroda, Velvet