Podczas konferencji HP Global Partner Conference 2013 firma HP zaprezentowała nowe programy i modele biznesowe, które ułatwią Partnerom osiągnięcie sukcesu biznesowego dzięki uproszczonym programom partnerskim, bardziej przewidywalnym nagrodom za wyniki i innowacyjnym narzędziom.
W roku finansowym 2013 HP zainwestuje na całym świecie około 1,5 miliarda USD w rozwój programów dla partnerów handlowych(1) oraz inicjatyw opracowanych z myślą o nagradzaniu wyników, zwiększeniu popytu i uproszczeniu współpracy z Partnerami. HP będzie nadal rozwijać program HP PartnerOne i udostępniać innowacje w zakresie technologii korporacyjnych, takich jak nowe środowisko testowe przetwarzania w chmurze.
„Naszym celem jest zapewnienie spójnego mechanizmu, który ułatwi Partnerom zakup i sprzedaż rozwiązań HP, a w efekcie wzrost zyskowności w ramach współpracy z HP” — powiedziała Meg Whitman, prezes i dyrektor generalny HP. „HP zbudował jedną z największych w branży sieć Partnerów i ma zamiar nadal intensywnie inwestować w rozwiązania gwarantujące największe korzyści biznesowe dla HP i naszych Partnerów”.
HP upraszcza program HP PartnerOne
Program HP PartnerOne oferuje sprawdzone narzędzia handlowe i marketingowe, które pomagają Partnerom wyszukiwać nowych potencjalnych klientów, zwiększać popyt na produkty i usługi, analizować możliwości biznesowe oraz finalizować transakcje sprzedaży. HP zapewnia prostotę, zyskowność i spójność poprzez:
- wdrożenie uproszczonego i spójnego modelu wynagrodzeń, w którym zrezygnowano z minimalnej i maksymalnej wielkości przychodów uprawniających do rabatów, dzięki czemu przychody Partnerów staną się bardziej przewidywalne. Partnerzy otrzymują również lepszy wgląd w kwoty rabatów i mogą zacząć zbierać nagrody już od pierwszej transakcji, co daje im możliwość osiągnięcia praktycznie nieograniczonych przychodów;
- większe rabaty w ramach bardziej zaawansowanych specjalizacji, co daje więcej możliwości zwiększenia zysków;
- wydłużenie czasu (z trzech do sześciu miesięcy) na wykorzystanie przez Partnerów przyznanych im środków w ramach funduszu marketingowego (MDF), co zapewni większą elastyczność działań marketingowych i przepływów pieniężnych;
- usprawnienie i uproszczenie programów certyfikacji w ramach platformy szkoleniowej HP ExpertOne, przy zachowaniu spójności certyfikatów przyznawanych indywidualnie, co znacznie ułatwi Partnerom zdobywanie umiejętności handlowych i technicznych, pozwalających kompetentnie obsługiwać i wspierać klientów HP.
Ponadto w roku finansowym 2013 HP planuje dużą inwestycję informatyczną w postaci wdrożenia nowej, globalnej platformy Unison, która zagwarantuje spójną, szybszą i bezpieczniejszą komunikację, a także dokładniejsze i szersze targetowanie. Nowa platforma usprawni wspólne planowanie biznesowe z Partnerami handlowymi HP.
Rozszerzenie programu HP PartnerOne o ofertę HP Autonomy i HP Vertica
HP opracował kompleksową ofertę z zakresu optymalizacji informacji (Information Optimization), która pomaga klientom uzyskać wysoki zwrot z inwestycji dzięki rejestrowaniu i analizowaniu 100% posiadanych informacji w czasie rzeczywistym.
Aby ułatwić wprowadzenie oferty HP Information Optimization do portoflio partnerów handlowych, firma HP:
- planuje uruchomienie nowego, kompleksowego HP Autonomy Partner Program opracowanego na bazie programu HP PartnerOne, który ułatwi sprzedaż, promocję oraz dostawę produktów i usług HP Autonomy;
- udostępnia platformę analityczną HP Vertica za pośrednictwem programu HP PartnerOne, umożliwiając Partnerom wykorzystanie możliwości rynkowych związanych z wysoko wydajnymi analizami dużych zbiorów danych w czasie rzeczywistym.
Pełen zakres Programu dla Partnerów HP Autonomy zostanie włączony do HP PartnerOne, globalnego programu partnerskiego HP, w ramach wieloetapowego procesu realizowanego w roku 2013.
HP umożliwia Partnerom opracowywanie innowacji i zwiększanie przychodów z przetwarzania w chmurze
Przetwarzanie w chmurze umożliwia Partnerom wchodzenie na nowe rynki, rozszerzanie bazy klientów i osiąganie wysokich przychodów. Aby ułatwić Partnerom wzrost przychodów z dostarczania rozwiązań w ramach chmury konwergentnej (Converged Cloud), HP, w celu zagwarantowania większych możliwości biznesowych z przetwarzania w chmurze, rozszerza zakres programów partnerskich dla resellerów, dostawców usług i niezależnych producentów oprogramowania (ISV).
Nowy HP CloudSystem Ready Program umożliwia uczestnikom HP AllianceOne Partner Programszybkie udostępnianie w chmurze aplikacji opracowanych dla środowisk klient-serwer i internetowych.Program pozwala niezależnym producentom oprogramowania testować aplikacje w prosty sposób, przy użyciu rozwiązaniaHP CloudSystem, poprzez dostęp do środowiska programistycznego i testowego, szkoleń, procesu autocertyfikacji, zasobów promocyjnych i pomocy technicznej HP.
Dział usług finansowych HP Financial Services, odpowiedzialny za leasing i usługi w zakresie zarządzania cyklem życia zasobów, rozszerzył zakres finansowania programu HP CloudSystem o partnerów handlowych i ich klientów, którzy planują migrację do chmury. Program ten umożliwia klientom tworzenie i skalowanie środowisk przetwarzania w chmurze bez ponoszenia dużych wydatków początkowych.
HP rozszerza ofertę programową dla klientów działu druku i komputerowych systemów osobistych
Z myślą o zwiększaniu przychodów Partnerów współpracujących z działem druku i komputerowych systemów osobistych (HP PPS), HP wprowadza specjalizację w zakresie usług PPS, która pomoże Partnerom wzbogacić ich ofertę o innowacyjne usługi HP, zapewniające wsparcie w całym cyklu życia produktów. Partnerzy z tą specjalizacją będą mieli dostęp do narzędzi gwarantujących najwyższą skuteczność sprzedaży usług HP. Mogą się również ubiegać o prawo do świadczenia tych usług, co przyczyni się do jeszcze aktywniejszego udziału w cyklu życia klientów. Specjalizacja gwarantuje bezproblemową integrację usług w obszarze komputerów i drukarek HP z aktualnym zakresem programu HP PartnerOne.
HP wprowadził również program HP Verified Online Supplies Reseller Program, w ramach którego autoryzowani Partnerzy HP otrzymują internetowe „insygnia”, potwierdzające, że w ich ofercie znajdują się wyłącznie oryginalne materiały eksploatacyjne HP. Partnerzy, poprzez udział w tym programie, potwierdzają zgodność swoich działań z wytycznymi HP w zakresie brandingu i aktywności marketingowych. Z kolei konsumenci mają pewność, że materiały eksploatacyjne, które kupują, są oryginalne i pochodzą z legalnego źródła.
W dniach 11–13 czerwca w Las Vegas odbędzie się jedna z najważniejszych konferencji dla klientów HP w Ameryce Północnej i Południowej, pod nazwą HP Discover.
Słowa kluczowe: hp, hp partnerone, opracowywanie innowacji, Prostota współpracy, wzrost zyskowności