O 12% do 42,2 mln zł wzrosły w sierpniu obroty Grupy Kapitałowej Redan, względem tego samego miesiąca poprzedniego roku. Narastająco od początku roku właściciel marek Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids oraz sieci dyskontowej TextilMarket, uzyskał 285,7 mln zł przychodów co r/r oznacza wzrost o 8%
„Sprzedaż w sierpniu była udana zarówno w segmencie dyskontowym, jak i modowym.
W odniesieniu do sieci TextilMarket notujemy znaczącą poprawę przychodów już kolejny miesiąc z rzędu. Potwierdza to pozytywny efekt przeprowadzonej korekty tej sieci pod kątem atrakcyjności oferty. W części fashion wzrost przychodów wynika zarówno ze skutecznej wyprzedaży kolekcji sezonowych, ale także, co nas bardzo cieszy, dobrego przyjęcia towarów nowej kolekcji jesienno-zimowej” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.
W sierpniu br. szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów zrealizowanych przez Grupę Redan wyniosła 42,2 mln zł i była o 12% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego.
W ujęciu narastającym od stycznia do sierpnia 2013 r. sprzedaż Grupy Redan wyniosła
285,7 mln zł i r./r. była wyższa o 8%. „Dynamika sprzedaży jest wyższa niż wzrost powierzchni handlowej. To oznacza, że sprzedajemy w sklepach więcej, przy ograniczeniu kosztów, co będzie pozytywnie wpływać na wyniki.” – podkreślił Bogusz Kruszyński. Powierzchnia całej sieci Grupy Redan na koniec sierpnia wynosiła 100,1 tys. m2, co oznacza 3% przyrost powierzchni handlowej r/r.
W sieci dyskontowej sprzedaż w sierpniu 2013 r. poprawiła się r./r. o 14% do 21,3 mln zł. Po 8 miesiącach br. Grupa w tym segmencie osiągnęła poziom 145,3 mln zł przychodów
i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. był to wzrost o 6%. Sieć TextilMarket na koniec sierpnia składała się z 279 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61 tys. m2 – takiej samej jak rok wcześniej.
Z kolei wartość sprzedaży w segmencie modowym wyniosła w sierpniu br. 20,9 mln zł. To
o 10% więcej niż w analogicznym okresie 2012 r. Z tego ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,2 mln zł przychodów (wzrost o 17%).
Narastająco przez 8 miesięcy br. przychody ze sprzedaży artykułów m.in. pod markami Top Secret, Troll i Drywash wyniosła 140,4 mln zł, i była wyższa o 10% r/r. W tym e-sklep zapewnił 17,5 mln zł obrotów, czyli 43% więcej niż rok wcześniej. Punkty handlowe segmentu modowego na koniec sierpnia 2013 r. miały łączną powierzchnię 39,2 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 8% r./r.
Słowa kluczowe: Drywash, Redan, Textilmarket, Top Secret, wyniki finansowe