Rusza rejestracja do ogólnopolskiego konkursu „Reklama dla Firm”, w którym można wygrać kampanię reklamową. W ramach akcji Orange udostępni 353 małym firmom część własnej powierzchni reklamowej. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą – niezależnie od tego, z usług którego operatora korzystają. Akcja stanowi drugą odsłonę kampanii reklamowej prowadzonej w maju br. w ramach rebrandingu TP na Orange. O jej uruchomieniu, w nowej formule, zdecydowały wyniki – wysoki wskaźnik zadowolenia uczestników i realny wpływ na ich działalność biznesową. Patronat nad projektem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Działania reklamowe i promocyjne ze względu na wysokie koszty inwestycji to jedna z głównych barier rozwoju mikro, małych i średnich firm w Polsce. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego zarówno wśród uczestników majowej akcji, jak i osób niezwiązanych z nią. Jednoznacznie pokazują, że współpraca między Orange a firmami w tak niestandardowej formie nie tylko spotkała się z pozytywnymi reakcjami, ale też przyniosła uczestnikom wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby klientów czy transakcji. Myślę, że te działania są wiarygodnym dowodem na to, że chcemy realnie wspierać ich rozwój – mówi Mariusz Gaca, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów Orange Polska.
Do drugiej odsłony projektu Orange mogą zgłaszać się wszystkie osoby fizyczne w Polsce prowadzące działalność gospodarczą. Rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony internetowej www.reklamadlafirm.pl od 9 sierpnia do 9 września br. Odpowiadając na pytanie „Jak ułatwiasz sobie prowadzenie firmy?”, przedsiębiorcy mają szansę otrzymać bezpłatny pakiet reklamowy obejmujący kampanię na tablicach zewnętrznych w mieście wybranym przez uczestnika w momencie rejestracji. Na billboardach udostępnianych przez Orange znajdzie się hasło reklamowe lub nazwa i dane kontaktowe firmy. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń wyłonionych zostanie 353 zwycięskich firm. Kampania zwycięzców konkursu obejmująca łącznie 49 miast w całej Polsce ruszy w październiku br.
Zadowoleni i gotowi na więcej
Jak wynika z badania przeprowadzonego w okresie od 28 maja do 12 czerwca br. przez Millward Brown SMG/KRC., z udziału w majowym etapie akcji reklamowej Orange zadowolonych jest aż 93% jej uczestników, 92% z nich deklaruje chęć ponownego uczestnictwa, a 88% poleciłoby akcję innym przedsiębiorcom. W grupie osób nie biorących udziału w akcji pozytywnie oceniła ją ponad 1/3 ankietowanych. Co ciekawe, osoby, które widziały reklamy przedsiębiorców mają zdecydowanie lepszą opinię o marce Orange niż ci, którzy reklam nie widzieli (odpowiednio 58% do 28%). Niemal połowa badanych w tej grupie zadeklarowała chęć udziału w powtórnej odsłonie akcji, przy czym odsetek ten dla osób, które zetknęły się z reklamą, wyniósł aż 67%.
Realne przełożenie na działalność firmy
Niemal ¾ uczestników pierwszego etapu akcji reklamowej Orange odczuło pozytywny wpływ projektu na ich działalność biznesową. W wyniku prowadzonej wspólnie z operatorem kampanii reklamowej nastąpiła przede wszystkim poprawa wizerunku firmy, co deklaruje 72% uczestników akcji. Co ważne, udział w projekcie przełożył się również na realne wzrosty. Ponad 1/3 wszystkich przedsiębiorców biorących udział w majowej akcji zaobserwowała wzrost liczby zapytań o ofertę ich firmy, a 27% wzrost liczby klientów. Co piąty uczestnik projektu odnotował wzrost obrotów firmy i ilości zawieranych transakcji.
Niecodzienna kampania Orange prowadzona we współpracy z klientami biznesowymi rozbudziła ciekawość wśród pozostałych przedsiębiorców. Dwóch na trzech badanych, którzy wzięli udział w akcji, spotkało się z pytaniami ze strony innych firm lub znajomych klientów o to, w jaki sposób doszło do ich współpracy z Orange. Co ważne, uczestnicy akcji stali się jej ambasadorami – aż 88% z nich aktywnie informowało o współpracy z operatorem inne osoby i, sądząc po reakcjach, był to przekaz wyłącznie pozytywny.
Orange ułatwia prowadzenie firmy
Zdaniem osób biorących udział w pierwszym etapie akcji reklamowej, Orange jako inicjator akcji wyróżnia się na tle innych operatorów i udowadnia, że dba o swoich klientów. Co ciekawe, wśród uczestników akcji udział w niej wyraźnie wpłynął na poprawę opinii o marce. Częściej niż inni postrzegają oni Orange jako markę, która nie tylko posiada pełną i atrakcyjną ofertę dla firm, ale też ułatwia swoim klientom prowadzenie biznesu. Z ich perspektywy ważną cechą Orange jako dostawcy usług i produktów dla firm jest to, że marka wspiera działalność biznesową swoich klientów w dużo szerszym zakresie niż tylko poprzez oferowanie im rozwiązań telekomunikacyjnych.
Słowa kluczowe: gotowi na więcej, konkurs, orange, reklama, TP na Orange