Warszawa, 12.09. 2011 r. Ruszyła trzynasta edycja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” organizowanej przez firmę Procter & Gamble oraz Telewizję POLSAT. Podczas tegorocznej kampanii, której hasło brzmi: „Twój wybór pomaga chorym dzieciom”, zbierane będą fundusze pozyskane ze sprzedaży produktów: Vizir, Ariel, Bonux, Lenor, Fairy, Dreft, Wella, Naturella, Gillette, Blend-a-Med, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Pampers, Always. Środki przeznaczone zostaną na dofinansowanie leczenia dzieci będących pod opieką Fundacji POLSAT.
„Podaruj Dzieciom Słońce” to coroczna akcja, której celem jest uzyskanie środków na pomoc chorym dzieciom. Tegoroczna edycja zachęca do udziału hasłem „Twój wybór pomaga chorym dzieciom”. Każdy konsument kupujący w okresie od 1 września do 24 grudnia 2011 r. produkty następujących marek: Vizir, Ariel, Bonux, Lenor, Fairy, Dreft, Wella, Naturella, Gillette, Blend-a-Med, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Pampers oraz Always przyczynia się do sfinansowania leczenia dzieci znajdujacych się pod opieką Fundacji.
Organizując „Podaruj Dzieciom Słońce” chcemy zjednoczyć jak najwięcej osób wokół wspólnego celu, jakim jest pomoc chorym dzieciom. Wsparcie akcji jest bardzo proste i dzieje się przy okazji codziennych zakupów. Wybór pasty do zębów czy proszku do prania przekłada się na pieniądze, które sfinansują leczenie chorych dzieci. Stąd hasło tegorocznej edycji: „Twój wybór pomaga chorym dzieciom”. – mówi Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble.
Podczas codziennych kontaktów z dziećmi, będącymi pod opieką naszej Fundacji, jak również ich bliskimi, przekonujemy się, jak wiele odwagi, siły i optymizmu potrzeba w sytuacji, gdy w rodzinie mamy chore dziecko. Brak możliwości niesienia pomocy poprzez zapewnienie odpowiedniej opieki medycznej i nierzadko kosztownej terapii jest dla rodziny prawdziwą tragedią. Dlatego każda złotówka pozyskana w ramach akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” jest niezwykle istotna. – podkreśla Małgorzata Żak, Prezes Fundacji POLSAT.
Już po raz trzeci akcję „Podaruj Dzieciom Słońce” wesprze Związek Harcerstwa Polskiego.
W październiku i listopadzie Harcerska Szkoła Ratownictwa przy ZHP przeprowadzi cykl szkoleń
z zakresu zasad udzielania pierwszej pomocy. Warsztaty te będą organizowane w wybranych hipermarketach na terenie całej Polski. Szkolenia przeprowadzone przez harcerzy w trakcie dwóch poprzednich edycji cieszyły się wielką popularnością – wzięło w nich udział łącznie ponad 130.000 osób. Dokładne informacje na temat miejsc i terminów szkoleń będzie można znaleźć na stronie www.podaruj.pl oraz na profilu akcji na Facebooku.
Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce” jest pierwszwą w Polsce i jedną z największych prowadzonych obecnie w naszym kraju inicjatyw marketingu społecznie zaangażowanego. Marketing społecznie zaangażowany polega na przeznaczaniu przez firmę części przychodów ze sprzedaży na cel społeczny. Koncepcja akcji jest bardzo prosta i nie wymaga od konsumentów żadnych dodatkowych wysiłków czy nakładów.
W ramach dotychczasowych dwunastu edycji „Podaruj Dzieciom Słońce” zebrano ponad 58 milionów złotych. Pieniądze te zostały w całości przeznaczone na zakup leków i sprzętu medycznego.
W latach 1999-2007 dochód z akcji przeznaczony został na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych. Wspólnie wyposażyliśmy 232 oddziały dziecięce i ośrodki specjalistyczne.
Za tę sumę Fundacja POLSAT zakupiła między innymi nowoczesną aparaturę medyczną wykorzystywaną do leczenia chorób nowotworowych u dzieci oraz sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków i dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za środki zebrane podczas akcji Fundacja stworzyła między innymi Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, a także wsparła rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie.
W latach 2008-2010 zebrane środki zostały przekazane na leczenie, rehabilitację, zakup sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego dla 5 658 chorych dzieci – podopiecznych Fundacji POLSAT.
Fundacja POLSAT od 15 lat pomaga chorym dzieciom poprzez zakup specjalistycznego sprzętu medycznego oraz lekarstw niezbędnych do ratowania zdrowia i życia. Pieniądze przeznaczane są na zabiegi, operacje, terapie i rehabilitacje. Do dziś Fundacja objęła swoją pomocą 16 489 małych pacjentów i wsparła finansowo 1074 szpitali i ośrodków medycznych w całym kraju, które zostały wyremontowane lub wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny. Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce” daje każdemu z nas szansę wsparcia działalności Fundacji POLSAT. O rozdziale środków decydują władze Fundacji wraz z gronem ekspertów medycznych.
Misją Procter & Gamble jest poprawianie jakości życia konsumentów na całym świecie poprzez dostarczanie produktów i usług o najwyższej jakości oraz poprzez działalność społeczną, która stanowi integralny element strategii firmy. Odpowiedzialność społeczna przejawia się we wszystkich obszarach działalności firmy, począwszy od innowacyjnych produktów, poprzez zarządzanie zasobami ludzkimi, po angażowanie się w działalność społeczną. Wrażliwość P&G na potrzeby ludzkie wynika z głębokiego rozumienia potrzeb konsumentów oraz dążenia do poprawy jakości ich życia. Firma współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i angażuje się w projekty, których celem jest wsparcie lokalnych społeczności i niesienie pomocy dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej www.podaruj.pl oraz profilu akcji na Facebooku.
Słowa kluczowe: podaruj dzieciom słońce, polsat, procter&gamble