W trzecim kwartale 2012 roku Meritum Bank kontynuował dynamiczny rozwój zarówno po stronie kredytowej, jak i depozytowej. Suma bilansowa Banku przekroczyła 2 mld zł.
Wartość portfela kredytowego Meritum Banku na koniec III kwartału 2012 roku wyniosła 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 83 proc. Atrakcyjna oferta produktów oszczędnościowych, w tym lokat terminowych pozwoliła na osiągnięcie jeszcze wyższej – 85 proc. – dynamiki depozytów, których wartość na koniec września wyniosła 1,83 mld zł.
– Bank rozwija się bardzo dynamicznie. Zapowiadaliśmy, że w tym roku nasza suma bilansowa przekroczy 2 mld zł i udało nam się to osiągnąć już w trzecim kwartale – mówi Piotr Urbańczyk, Prezes Zarządu Meritum Banku. – W ostatnich miesiącach tego roku planujemy utrzymać pozytywne trendy, które widać w wynikach za poprzednie kwartały – dodaje.
Suma bilansowa Meritum Banku na koniec września br. wyniosła 2,12 mld zł, o 73 proc. więcej niż przed rokiem.
Wynik na działalności bankowej wzrósł w tym czasie o 75 proc., do 142 mln zł.
Koszty Banku rosły zdecydowanie wolniej. W okresie trzech kwartałów br. wyniosły 76,5 mln zł i były jedynie o 31 proc. wyższe niż rok temu. Bank znacząco, bo aż o 18,4 pkt. proc. obniżył wskaźnik kosztów do dochodów, który na koniec września 2012 r. wyniósł 53,8 proc.
W okresie pierwszych 9 miesięcy br. Meritum Bank wypracował 7,1 mln zł zysku brutto i 5,5 mln zł zysku netto.
– Wzrostowi Banku sprzyja rozwój naszej sieci sprzedaży, która nie tylko rośnie w sensie coraz większej liczby placówek, ale także przeobraża się w bardziej dojrzałą. Nasi doradcy nieustannie doskonalą swój warsztat, co przekłada się zarówno na jakość obsługi, jak i na wymierne wyniki sprzedaży. Ze szczególną dbałością podchodzimy także do zaspokojenia potrzeb klientów na co dzień korzystających z usług finansowych przez Internet i proponujemy tej grupie innowacyjne rozwiązania – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Zarządu Meritum Banku.
W okresie 9 miesięcy br. liczba placówek własnych i partnerskich Meritum Banku wzrosła o 28 i na koniec września wynosiła 144.Bank planuje dalszy rozwój sieci sprzedaży: na koniec tego roku chce mieć około 160 placówek własnych i partnerskich działających pod brandem Meritum oraz 64 punkty Tesco Finanse.
Słowa kluczowe: dynamiczny rozwój, koszty, Meritum Bank, rozwój, Suma bilansowa