- Stanowisko Prezesa Zarządu spółki teleinformatycznej T-Systems Polska objął Maciej Plebański.
- Nowy Prezes zapowiada intensywny rozwój T-Systems w sektorze finansowym i przemysłowym oraz na rynku Public w Polsce.
- Grupa Deutsche Telekom planuje wykorzystać potencjał polskiego rynku IT/ICT.
_______________________________________________________________
Z początkiem marca 2013 r. na czele polskiego oddziału T-Systems – spółki teleinformatycznej należącej do globalnej grupy Deutsche Telekom – stanął Maciej Plebański, obejmując funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego firmy. Maciej Plebański nowe obowiązki połączy z funkcją Dyrektora Sprzedaży, którą pełni od ponad roku. Na nowym stanowisku pokieruje T-Systems Polska, biorąc na siebie odpowiedzialność za sprzedaż, zarządzanie i rozwój sieci klientów firmy.
Maciej Plebański posiada wieloletnie doświadczenie w branży informatycznej.
W T-Systems pracuje od 2008 r. W strukturach spółki pełnił m.in. obowiązki Dyrektora sprzedaży bezpośredniej i w sektorze publicznym (Head of Direct Sales & Public). W styczniu 2012 r. objął funkcję Dyrektora Sprzedaży (Head of Sales Department), sprawując nadzór nad rozwojem istniejących projektów oraz wdrażaniem nowych rozwiązań na poziomie globalnych oraz lokalnych klientów firmy. Wcześniej Maciej Plebański pracował m.in. na stanowisku Regionalnego Dyrektora Sprzedaży w firmach Siemens i Siemens Enterprise Communications w Polsce. Jest absolwentem Ekonomii Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach.
– Maciej Plebański łączy cechy, na których najbardziej nam zależy – doskonałą znajomość lokalnego rynku, ponadprzeciętną wiedzę z zakresu teleinformatyki
i wieloletnie doświadczenie w obszarze sprzedaży i zarządzania. Jestem przekonany, że w znacznym stopniu przyczyni się do naszej ekspansji biznesowej na rynku polskim. Życzę Maciejowi Plebańskiemu samych sukcesów. Razem – jako jeden zespół, który doskonale zna rynek i posiada globalne portfolio rozwiązań – staniemy się jednym z największych dostawców usług teleinformatycznych (ICT) w Polsce – mówi Steffen Schlaberg, Senior Vice President Sales EMEA, T-Systems.
– Rozpoczynamy kolejny rok działalności T-Systems w Polsce z bardzo ambitnym planem umocnienia pozycji spółki na rynku B2B, a także
w sektorze Public – mówi Maciej Plebański, Prezes Zarządu T-Systems
Polska. – Oprócz obsługi naszych obecnych klientów, skupimy się
na intensywnym pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych
m.in. w sektorze finansowym, przemysłowym i publicznym. W najbliższych miesiącach, T-Systems Polska jeszcze wyraźniej zaznaczy swoją pozycję
na lokalnym rynku IT, wykorzystując szanse i potencjał, jaki Grupa Deutsche Telekom widzi w Polsce. Już niebawem wprowadzimy do naszej oferty szereg ciekawych rozwiązań, które sprawdziły się na wielu rynkach europejskich – dodaje Maciej Plebański z T-Systems.
Do końca lutego obowiązki Prezesa Zarządu spółki pełnił Alexander Bartz, który funkcję tę łączył ze stanowiskiem Dyrektora Finansowego firmy. Alexander Bartz pozostaje w zarządzie firmy i będzie nadal piastował stanowisko Dyrektora Finansowego. Zmianie na stanowisku Prezesa towarzyszy także optymalizacja struktur firmy T-Systems. Dział Usług zostanie podzielony pomiędzy dwa pozostałe piony – sprzedaży i produkcji. Analogiczne modyfikacje są systematycznie implementowane w kolejnych spółkach grupy T-Systems i mają na celu uproszczenie globalnych struktur firmy.
Jednym z elementów strategii Grupy Deutsche Telekom na najbliższe lata jest ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na rynku polskim. Polska postrzegana jest jako bardzo perspektywiczny biznesowo kraj, szczególnie w obszarze rozwiązań IT/ICT oferowanych przez T-Systems.
W ostatnich latach polski oddział T-Systems zrealizował szereg projektów teleinformatycznych m.in. dla Volvo Trucks, Mercedes Polska, Volkswagen, Allianz, Grupy Getin Noble, Portu Lotniczego Kraków Balice, Deutsche Bank, Polskiej Telefonii Cyfrowej, Siemens, Stadionu Miejskiego
we Wrocławiu czy Work Service.
Słowa kluczowe: Deutsche Telekom, nowy prezes, T-Systems, T-Systems Polska